www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی:

عده ای یادشان رفته

که اکنون سال 96 است!

 
 
 
 

 

گزیده ای از سخنرانی روحانی در همایش سالانه و سراسری قوه قضاییه:

انقلاب ما ۴۰ ساله شده است. اکنون ۸۸ نیست، ۷۸ نیست، اکنون ۹۶ است.

آیا هنوز هم باید تبلیغات انتخاباتی را در فضای خوب پس از انتخابات ادامه بدهیم؟ مشکلات کشور، مشکل دولت دوازدهم است؟ محیط زیست،‌ آب،‌ اقتصاد و ...  مشکل دولت دوازدهم است؟ اینها مشکلات ملت ماست که باید با اتحاد برطرف شود. دشمن هیچ وقت نخواسته ما اتحاد داشته باشیم. کسانی که امروز از رکود صحبت می‌کنند آن روز و در سال 91 کجا بودند؟ الان که شرایط به اینجا رسیده، به تازگی عده‌ای توانسته‌اند کلمه رکود را ادا بفرمایند.

می خواهید اگر در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای پیشنهاد شد، ۱۴ عضو دیگر  رای مثبت بدهند و یا می خواهیم ۱۴ رای دیگر به سود ایران باشد؟ یک زمانی امریکا قطعنامه پیشنهاد می داد، ۱۴ رای دیگر را هم داشت. اما چند روز پیش که درباره در شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران حرف زد، اروپا رد کرد، روسیه رد کرد، اعضای دیگر رد کردند. انقلابی بودن معنایش این است که امریکا را منزوی کنیم. معنایش این است که با زبانی با دنیا حرف بزنیم که دنیا بفهمد، درک کند. حتی درباره حقوق بشر هم می شود مذاکره کرد لااقل می توانی قوانین خودمان را  اجرا کنیم. طبیعی است موضوعی که سالها علیه ما حرف زده شده یک شبه حل نمی شود.

برای حقوق بشر ، ما می توانیم حداقل، قانون خودمان را اجرا کنیم. ما حق نداریم بدون ادله کافی کسی را احضار یا جلب کنیم. سپاه و بسیج و قوه قضائیه حق ورود به مسائل سیاسی و حزبی را ندارند.

باید محکومیت و برائت برای قاضی یکسان باشد. حتی تلاش برای برائت باشد. یک بنده خدائی اخیرا گفته اصل برائت بیل به کمرش خورده! البته ما که قبول نداریم. اصل برائت هست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 تیر

 
 

اشتراک گذاری: