یادداشت حجاریان که در ایلنا منتشر شد

رئیسی 12 میلیون رای داشت

که 5میلیونش هم بایدباطل می‌شد!

 

بازخوانی یکی از خطبه های آقای خامنه ای

کدام زمامدار در ج. اسلامی

باید برود در خانه‌اش بنشیند؟

(پیک هفته ۱۰۹)  31  خرداد  1396 برابر با 21 ژوئن 2017 

 pyknet100@gmail.com


رمضان

امسال هم

با ربنای توقیف شده شجریان

--------


یادداشت سردبیر درباره شلیک موشک از ایران به داخل سوریه با 8 هزار و 416 خواننده، روی فیسبوک و کانال روزنت پیک نت پر خواننده ترین مطلب پ روی گذشته (سه شنبه) بود


30-29 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


30-29 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


30-29 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


30-29 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


30-29 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


30-29 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


فساد و تباهی نظام

محصول 38سال تمرکز قدرت

قدرت غیر قابل کنترل استحاله فکری و شخصیتی می آورد. یعنی همان که روحانی در اجلاس مبارزه با فساد گفت و تاکید کرد: وقتی تفنگ و پول و رسانه و سایت و... در یک جا جمع شد سلمان هم باشد فاسد می شود، اباذر هم باشد فاسد می شود. و اتفاقا ریشه فساد در جمهوری اسلامی درست مانند دوران شاه از تمرکز قدرت در یک نهاد (دربار شاهنشاهی و اکنون رهبری) و در یک فرد "شاه و اکنون رهبر" همینجاست. شاه هم تولیت برای آستانقدس تعیین و منصوب می کرد بی آن که روح مردم خبر داشته باشد دلیل این انتصاب چیست؟ شاه هم درجات نظامی را مثل نقل و نبات میان ژنرالهایش تقسیم می کرد بی آنکه خود را موظف به توضیح بداند زیرا آن را از اختیارات فرمانده کل قوا می دانست، شاه هم اعضای کابینه دولت ها را به نخست وزیر ابلاغ می کرد، شاه هم به کسی حساب پس نمیداند که بودجه دربار چقدر است و چگونه خرج می شود؟ و این سلسله سر دراز داشت؛ همچنان که اکنون دارد. پرتاب موشک به سوریه علیه داعش مورد تائید است، اما هیچکس نمی داند که این تصمیم را آقای خامنه ای به تنهائی گرفت و یا یک شورائی چنین تصمیمی را گرفت و اگر شورائی بوده در آن شورا چه کسانی حضور داشته اند و مسئولیت هایشان چه بوده است؟

آیا آقای خامنه ای از همان  ابتدا که نماینده آقای خمینی در وزارت دفاع شد و رفت زیر دست چمران وزیر دفاع و یا زمانی که امام جمعه تهران شد همین آقای خامنه ای بود که اکنون هست؟ اگر پاسخ منفی است، دلیل آن چیست جز تمرکز قدرت و استحاله ایشان؟ هر کس دیگری هم جای او بود، استحاله شده و به همینجا می رسید که ایشان رسیده است. حتی آقای خمینی هم براثر همین تمرکز قدرت دچار اشتباهات مهلک شد. از جمله در ادامه جنگ با عراق، در برکناری تحقیر آمیز آیت الله منتظری، در منصوب کردن و یا تائید کردن افرادی چون صادق خلخالی و یا اسدالله لاجوردی بعنوان دادستان و رئیس دادگاه و رئیس زندان اوین و دهها نمونه دیگر. هاشمی رفسنجانی هم زمانی که وزیر دست راست آقای خمینی بود و صاحب اختیاری که نیاز به پاسخگوئی نداشت همینگونه دچار اشتباهات مهلک شد. البته بخت با او یار بود و خودش هم هوشیار و سرانجام از انتخابات 88 از حکومت فاصله گرفت و به مردم نزدیک شد. وقتی که دستور داد مهندس سحابی را ببرند اوین و حالش را بگیرند، وقتی شب ترور آیت الله مطهری کنار آقای خمینی در قم ایستاد و بانگ برداشت که مارکسیست ها، فدائی ها چرا ترور کردید و قلب این پیرمرد را شکستید (با اشاره دست به آقای خمینی) در حالیکه میدانست گروه مذهبی فرقان مطهری را ترور کرده، دهها نمونه از این دست وجود دارد. فرق نمی کند که آقای خامنه ای باشد و یا آقای خمینی و یا هاشمی و یا روحانی و یا هر کس دیگری. وقتی قدرت در یکجا متمرکز شد همان می شود که در گذشته شد و روحانی بدرستی گفت که اباذر و سلمان هم که باشد فاسد می شود!

در همین شماره پیک نت بخوانید یکی از خطبه های آقای خامنه ای را در نماز جمعه خرداد 1366 و آن را مقایسه کنید با آنچه که در انتخابات 88 کرد و یا در همین انتخابات اخیر پس از پیروزی روحانی و آغاز تقابل با پیروزی او و یا سکوتش در برابر افرادی مثل احمد جنتی و علم الهدا که می گویند روحانی بیخود کرد که گفت امیرالمومنین هم قائل به رای مردم بود.


دستگیری 235 قاضی، وکیل، کارمند و دلائل

دادگاهها و قضات

زیر سایه بلند کار چاق کن ها


علامه ای که حاضر بود کتاب

"المیزان" را

به ایرج میرزا تقدیم کند

وقتی در تمام سطوح حکومتی معیار اعتبار آدم ها می شود پول و قدرت، نتیجه اش می شود سکانداری امثال احمد جنتی و احمد خاتمی و مصباح یزدی. تنها در دانشگاه های کشور سطح علم و در میان دانشجویان انگیزه یادگیری سقوط نکرده، تنها این نیست که شعر و ترانه سقوط کرده و جانشینی برای سایه و شفیعی کدکنی متصور نیست، بلکه در میان روحانیون وضع بدتر از همه است. خروجی حوزه های مذهبی امثال ابراهیم رئیسی و روح الله حسینیان می شود و طلبه هایش کفن پوشان حرفه ای که دست کمی از اوباش مهاجم ندارند و مبلغان مطبوعاتی هم می شوند امثال حسین شریعتمداری. وقتی شراب را در شعر و رمان خط می زنند و به جایش می نویسند چائی شیرین و یا شربت در نهانخانه ها مصرف مشروبات الکلی به مراتب بیشتر از دوران شاه می شود که شده است. این مرور اشاره وار به فاجعه سقوط همه چیز در جمهوری اسلامی را مقدمه ای بدانید برای شنیدن یک خاطره. خاطره ای که آیت الله علوی بروجردی از علامه طباطبائی در باره شعر ایرج میرزا نقل می کند. شاعری که بازانتشار دیوانش را ممنوع کرده اند. علامه طباطبائی مقلد آیت الله العظمی میلانی بود و در جمهوری اسلامی فاصله خویش را از قدرت و حکومت حفظ کرد تا آلوده به دروغ و ریا نشود. ببنید و بشنوید.


از دل جنگ سوریه

استقلال کردها بیرون خواهد آمد؟

تدوین و ترجمه بهزاد دولت آبادی


کدامیک بیشتر و یا کمتر؟

خیانت زن و شوهرها به هم

سپس تقاضای طلاق توافقی!


منتخب اخبار روزهای گذشته


آلودگی هائی که از آن داعش برمیخیزد

950 طلبه غیر ایرانی برای اعتکاف به مشهد رفتند


رقبا بزودی به جان هم خواهند افتاد

رویاهای آملی لاریجانی پس از مرگ سیاسی رئیسی


یادداشت سردبیری

دفاع از پرتاب موشک
جدا از نقد "قدرت" است!


رئیس میراث فرهنگی و معاون روحانی:

هویت تهران از دوران

رضاشاه تا اکنون پایمال شده


فیلم را ببینید!

سرکوب تحصن سپرده گذاران

به دو دستگی نیروی انتظامی انجامید

تحصن اعتراضی سپردگذاران موسسه مالی "ثامن" بالاخره به یک درگیری خیابانی نه تنها میان تحصن کنندگان و نیروی انتظامی، بلکه میان خود نیروهای انتظامی انجامید. شماری از نیروهای حاضر برای پراکنده کردن تحصن کنندگان که  باطوم از نیام برکشیده بودند با زدن و پراکنده کردن مردم مخالفت کردند و میان خودشان نزاع در گرفت. بالاخره نیروی انتظامی که از کشورهای دیگر نیآمده و یا از آسمان نازل نشده و آدم آهنی هم نیستند، آنها هم در همین کشور زندگی می کنند و همان مشکلاتی را دارند که بقیه مردم دارند. بنابراین، طبیعی است که برخی از آنها سرانجام از کوره در بروند و با کتک زدن مردم مخالفت کنند. چنان که در همین فیلم که در محل تحصن گرفته شده می بینید. تا کی می شود پول مردم را بخورند و کتکشان هم بزنند؟ فیلم این تقابل را ببینید


مرور مطبوعات ۲۹ خرداد

از میراشرافی و کاشانی

شریعتمداری دفاع نکند، کی بکند؟


با 200 کیلو بار بر شانه نقش زمین می شوند

شلیک به صف کولبران

در مرز مشترک ایران و عراق


از یک پیام دریافتی

نسل جوان طرفدار اصولگرایان

از خارج با ماموریت بازگشته اند


حاج آقا نبی پا را از گلیمش درازتر کرد

موتلفه اسلامی با یک فوت

باصطلاح فتنه رفت آخر صف!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 11 هزار 600 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com