ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ورود داعش به کارزا

همه پرسی قانون اساسی در ترکیه!

استانبول – بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 

"رومیه" نام یک ماهنامۀ اینترنتی داعش است و از سپتامبر 2016 منتشر می شود. اهل سنت معتقد به حدیثی منسوب به پیامبر هستند که در آن به فتح قسطنطنیه و روم بدست مسلمین بشارت داده شده. نام این نشریه برگرفته از این حدیث می باشد.

یک هفته مانده به همه پرسی تغییرقانون اساسی ترکیه، در شمارۀ هشتم این ماهنامه "تحلیلی" 9 صفحه ای منتشر شده که در آن نه تنها "مسلمین" را دعوت به تحریم همه پرسی،  بلکه فتوای قتل رای دهندگان و فرمان به آتش کشیدن شعب اخذ رای را هم صادر کرده است. در بخش از این فتوا آمده است:

« از آنجا که قانون ما فقط قانون الهی است، نه قانون اساسی طاغوتیان، تمامی اماکن و شعب اخذ رای مورد هدف ما قرار خواهد گرفت. ای برادران موحّد! به این شعبه ها هجوم برید، ویران کنید و به آتش بکشید. هم طاغوتیان را و هم کفار و مشرکینی که در همه پرسی شرکت و رای خواهند داد را به قتل برسانید."

در تمام محافل سیاسی این مقاله و فتوا، کمک به اردوغان برای پیروزی در این همه پرسی ارزیابی شده زیرا تحریم همه پرسی و ترساندن مردم از حاضر شدن در پای صندوق ها دقیقا آن چیزی است که اردوغان برای این پیروزی بدان نیازمند است.

سران حزب عدالت-توسعه و خصوصا رئیس جمهور اردوغان جهت کاستن از آرای <نه>، در تمامی میتینگ هایشان چنین تبلیغ می کنند که: "رای <نه> به معنای همسویی با تروریست های پ.ک.ک و جریان تروریستی-کودتایی فتح الله گولن می باشد. زیرا اینها نیز رای <نه> به طرح تغییر قانون اساسی خواهند داد." و این در حالی است که سران حکومتی و خصوصا طیب اردوغان، برخلاف ادعای داعش در ماهنامه اش، تا کنون حتی یک کلمه مبنی بر اینکه تروریست های داعشی هم رای <نه> خواهند داد بزبان نیاورده اند!

اغلب نظرسنجی ها نه تنها درصد آرای <نه> را نزدیک به <آری>، بلکه حتی بیشتر نیز برآورد کرده اند. به همین دلیل تحریم همه پرسی نقش بسیار تعیین کننده در پیروزی اردوغان بازی خواهد کرد.

تمامی داده ها و برآوردهای آماری حاکی از آن است که در صورت مشارکت بالا در همه پرسی،  پیروزی جناح <نه> قطعی خواهد شد. با در کنار هم قرار دادن داده های آمار و نظر سنجی ها در  کنار "تحلیل" ماهنامۀ "رومیه" براحتی می توان به انگیزۀ اصلی داعش در فتوای تحریم همه پرسی پی برد. فتائی که با تهدید به قتل و جنایت همراه شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: