ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

7 کشور بزرگ سرمایه داری

دندان نشان ایران میدهند!

 
 
 
 

وزرای خارجه 7 کشور بزرگ سرمایه داری روز دوشنبه در ایتالیا جمع شدند تا درباره زمینه مذاکرات سران این 7 کشور و صدور بیانیه نهائی آنها گفتگو کنند. آنها در پایان نشست خود بیانیه ای صادر کردند که ظاهرا باید مقدمه بیانیه رهبران این هفت کشور در آینده نزدیک باشد. اهمیت این بیانیه در آنست که عملا پای ایران را به ماجرای سوریه کشیده و تاکید کرده است:

«ما از ایران می خواهیم تا نقش مثبتی در منطقه داشته باشد و کمک کند به یافتن راه حل سیاسی، آشتی و صلح در سوریه، عراق و سایر مناطق. ما از ایران می خواهیم که نقش مثبتی در مبارزه با گسترش تروریسم و افراط گرائی خشونت آمیز ایفا کند.»

بدین ترتیب، این 7 کشور که اکثریت آن نقش مهمی در اتحادیه اروپا دارد، پای ایران را به رویدادهای خونین عراق و یمن و سوریه و حتی دیگر نقاط جهان کشاند و بصورت غیر مستقیم سهمی هم برای ایران در گسترش تروریسم و افراط گرائی خشونت در نظر گرفته است!

در همین بیانیه و در شرح برجام نیز آمده است که ایران باید قطعنامه 2231 شورای امنیت را در باره سلاح اتمی اجرا کرده و به تعهدات خود در این مورد که بخشی از برجام است پایبند بماند!

این هفت کشور عبارتند از آمریکا، کانادا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، ژاپن و فرانسه. در نخستین سالهای پس از فروپاشی اتحاد شوروی، نماینده روسیه نیز بعنوان عضو مشروط و چرخ پنجم این اتحادیه در جلسات آن شرکت داده میشد که از چند سال پیش نه آنها دیگر تمایلی به این دعوت نشان دادند و نه روسیه حاضر به شرکت در جلسات این هفت کشور شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: