ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 5 اسفند

نظام در بحران است

و روحانی هنوز مراعات رهبر را می کند

 
 
 
 
 

 

بحث بودجه در مجلس بالا گرفته و حتی برخی سخنرانی های تند و تیز علیه بودجه سال 98 روی شبکه مجازی نیز قرار گرفته است. تا اینجای قضیه هیچ ایرادی نیست، آنچه که موجب ایراد اساسی اینست که هیچ سخنرانی اشاره نمی کند که این بودجه، بودجه دولت نیست، بلکه بودجه ایست که بیت رهبری آن را ویراستاری و ردیف بندی کرده و بنام "اصلاحات رهبری در بودجه" به دولت بازگردانده شده و دولت به مجلس برده است. این اساسی ترین بحث در باره بودجه است زیرا باید برای مردم مشخص شود تصمیم گیرنده نهائی کیست تا بتوان بعدها از او طلب پاسخ کرد. روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی تجاهل العارفین کرده و نوشت:

"رئیس‌جمهور در استفاده از حقوقی که قانون اساسی برای او در نظر گرفته کوتاهی می‌کند. رئیس‌جمهور می‌تواند در تنظیم بودجه کل کشور، موارد غیرلازم را حذف کند و اولویت را به بخش‌های ضروری بدهد."

آن موارد غیر لازم اتفاقا همان مواردی است که بیت رهبری لازم تشخیص داده و اجازه حذف و تغییر در آن را به دولت نداده است. از جمله بودجه های فرهنگی خارج از دولت، بودجه نهادهای وابسته به بیت رهبری، بودجه نهادهای مذهبی وابسته به روحانیون حکومتی و دهها نمونه دیگر که مثل زالو به بودجه چسبیده و خون آن را می مکند. در همین بودجه آستانقدس و دیگر آستان های پردر آمدی مثل شاه عبدالعظیم و حضرت معصومه و شاهچراغ و ... و بنیادهائی نظیر مستضعفان و... از در آمد مالیاتی دولت حذف شده اند. دولتی که برای تامین بودجه سال آینده بشدت زیر فشار است و از هم اکنون نمیداند کمبود بودجه را در حالی که محاصره اقتصادی و تحریم ها رو به تشدید است از کجا تامین کند!

نمی توان گفت که سردبیر و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نمیداند کجا کار لنگ است، میداند و عملا به روحانی توصیه می کند نظر خودش در باره بودجه را بگوید و بیش از این معطل مراعات رهبر نشود، زیرا نظام در بحران است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: