گفتگو با محمد هاشمی

چه بلائی سر هاشمی آوردند؟

سئوالی که هنوز بی پاسخ است!

 

مرور مطبوعات 18 دیماه

فاجعه افزایش جمعیت محصول

فرمان 250 میلیونی رهبر است

(پیک هفته ۱۰۹) 19 دی ماه  1397 برابر 9 ژانویه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) عنوان اول "برجام 2 را شخص رهبر زیر میزی آغاز کرده" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 10 هزار و 300 خواننده داشت و روی 5 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


18-17 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18-17 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18-17 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18-17 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


18-17 دی

منتخب اخبار ورزشی


18-17 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 دیماه

ترکیه و ایران رسیده اند

به چهار راه چه کنم؟

پليس نظامى روسيه از روز گذشته گشت زنى در منبج را آغاز کرد و "يوسف ماماتف" نماينده ى پليس نظامى روسيه در مصاحبه اى به خبرنگاران گفت: "از امروز آغاز به گشت زنى در منبج و حومه اش كرديم. هدف از این گشت زنی تامين امنيت در منطقه و جابجايى تشكل هاى مسلح به مناطق ديگر است."

در دیدار جان بولتون از ترکیه این کشور خواهان ١٦ پايگاه آمريكا در منطقه شده كه گويا قرار است آمريكا با خروجش از سوريه آنها را تخليه كند. ايالات متحده اعلام داشته تركيه مى تواند جاى ما در مبارزه با داعش را پر كند و وعده عملیات نظامی 18 ژانویه که روز گذشته اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ظاهرا همین استقرار در پایگاه های امریکا در داخل سوریه باید باشد.

داعش هم اكنون بخش كوچكى از خاک سوريه را در عمق بيش از ٤٠٠ كيلومترى از مرز تركيه در خاك سوريه تحت كنترل دارد. بنابراين براى يك حركت زمينى تركيه ناچار به عبور از مناطق تحت كنترل كردهای سوریه مى باشد و شواهد نشان میدهد که حضور سریع پليس نظامى روسيه در منبج باید واکنشی نسبت به همین توافق احتمالی جان بولتن در ترکیه باشد.

همزمان با این اخبار، اردوغان در نشست هفتگى حزب حاکم گفت: " تمامى آمادگى ها را بعمل آورده و هر آن حركات را شروع خواهيم كرد." ولى آنچه كه در جنگ ها اكنون اهميت بيشترى دارد نه مسير زمينى بلكه بيشتر راهروهاى هوايى است.

مطابق آنچه که در روسیه و ترکیه اعلام شده اردوغان بزودی به روسيه سفر خواهد کرد تا با پوتین در تمام این زمینه ها گفتگو کند.  درحال حاضر یک سوم از خاک سوریه در کنترل کردهای این کشور است. بايد ديد آيا سوريه و روسيه اجازه استفاده از راهروهاى هوايى به جنگنده هاى تركيه در خاك سوريه را خواهند داد؟

فعلا از آثار و نتایج تحولات مهمی که جریان دارد کاهش ارزش لیر ترکیه به میزان 3 در صد در روز گذشته و همزمان با حضور جان بولتن در ترکیه بود.ارزش دلار روز گذشته با 3 در صد افزايش به مرز ٥.٤٨ لير رسید.

جمهوری اسلامی درباره تمام این رویدادها و تحولات مهر سکوت بر لب زده است. درحالیکه با توجه به حضور نظامی اش در سوریه و مخالفت دولت های روسیه و سوریه با جنگ ترکیه علیه کردهای سوریه از یکسو و نگرانی اش از شکل گیری یک حکومت خودگردان از کردها در سوریه و تمایل به دخالت ارتش ترکیه در سرکوب کردها از سوی دیگر همانقدر در چهار راه "چه کنم" سرگردان است که دولت ترکیه سرگردان است. عکس: پلیس نظامی روسیه در منبع!


شاه می خواست از آذربایجان
 به تهران حمله کند!


دستور روحانی برای رسیدگی

اسماعیل بخشی را چه نهادی

دستگیر و شکنجه کرده است؟


آسمان دیروز "سرپل ذهاب" در غرب ایران

این  تصاویر آسمان دیروز سرپل ذهاب در غرب ایران را نشان میدهد. آسمانی که انواع گمانه زنی ها و شایعات را در غرب کشور موجب شد. از جمله این که خطوط ابری نمایان در آسمان ناشی از دنباله عبور موشک باشد.


منتخب اخبار روزهای گذشته


عنوان اول پیک نت 18 دیماه

برجام 2 را شخص رهبر
زیر میزی آغاز کرده است!


شمخانی پس از بازگشت از کابل:

دو نماینده امریکا پیشنهاد

مذاکره ایران و امریکا را دادند


رایزنی علیه حمله ترکیه به کردهای سوریه

رئیس جمهور ترکیه

در راه روسیه وملاقات با پوتین


مرور مطبوعات 16 دیماه

نگرانی کیهان از نابودی

نسل الاغ در کشور نیجریه


مردم منتظر یک جرقه اند برای انفجار!

روحانیون حکومتی، سر مست از قدرت و ثروت، یا نمیدانند در جامعه چه می گذرد (همان تعبیری که حجت الاسلام زائری خطاب به شیخ محمد یزدی به کار برده و در همین شماره پیک نت در بخش منتخب اخبار سیاسی می خوانید) و یا میدانند اما زیر پای خود را محکم تر از آن تصور می کنند که نگران شوند. رهبر نیز حداکثر مانوری که جسارت آن را دارد، انتصاب یک امام جمعه کم سن و سال برای خواندن نماز جمعه در تهران است که هنوز خطبه نخوانده با توهین امام جمعه های پیر و تمسخر و بی اعتنائی مردم روبرو شده است. این درحالی است که مردم در هر مکانی منتظر یک جرقه اند تا منفجر شوند. این فیلم همین واقعیت را نشان میدهد. فرق نمی کند که حجاب باشد یا گرانی، اصلاحات باشد یا اصولگرائی، مترو باشد یا اتوبوس، دانشگاه آزاد باشد یا کارخانه، فلان مسابقه فوتبال و یا هر دلیل و بهانه دیگری. مردم به جان آمده اند و زمینه های انفجار به مرزهائی رسیده که هیچ نیازی به تلگرام و اینستاگرام نیست و آنها که با فیلترینگ در پی جلوگیری از شورش اند، مشت بر آب می کوبند. تاخیر در پذیرش تغییرات وسیع و همه جانبه بنزین موتور شورش است.


تا پیش از نشستن نهائی پشت میز مذاکره

تشدید حملات طالبان

برای سلطه بیشتر بر افغانستان


مرور مطبوعات  16 دیماه

روحانی درها را بسته

و ارتباط هایش را کم کرده است


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران