ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ادامه سیاست خارجی در اتحاد با روسیه

انتخابات پارلمانی ارمنستان

و آغاز تغییرات مهم سیاسی

 
 
 
 

 

انتخابات پارلمانی ارمنستان پایان یافت و نتایج آن اعلام شد. در این انتخابات ائتلاف نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان موسوم به ائتلاف "گام من" با بیش از 70 درصد آرا پیروز شد. این درحالی است که برای نخستین بار حزب حاکم سابق ارمنستان یعنی حزب جمهوریخواه حتی نتواست 5 درصد لازم برای ورود به پارلمان را کسب کند و تنها 4.7 درصد رای به دست آورد.

حزب جمهوریخواه از 1995 تاکنون کرسی‌های قابل توجهی را در پارلمان‌های متوالی ارمنستان داشت. پاشینیان در ماه مه گذشته بعد از چند هفته اعتراضات سراسری علیه فساد و  فامیل سالاری در ارمنستان به قدرت رسید. او سابقا روزنامه نگار بود و در سال 2008 باتهام تحریک مردم به اعتراض های خیابانی زندانی شده بود.

پاشینیان بعد از مشخص شدن پیروزی‌اش در انتخابات به خبرنگاران گفت: شهروندان ارمنستانی یک اکثریت انقلابی در پارلمان به وجود آوردند. اگر این روند ادامه پیدا کنند، این اکثریت برای اجرای تغییرات قانونی مورد نظر خود با هیچ مشکلی روبه رو نخواهد شد. دولت پاشینیان پیش از این اعلام کرده بود، بدنبال اعمال تغییراتی در قوانین انتخاباتی ارمنستان است. حزب جمهوریخواه که تا پیش از این در پارلمان حاکم بود جلوی این تغییرات را می‌گرفت. براساس قانون اساسی ارمنستان 30 درصد کرسی‌ها در پارلمان باید به احزاب اپوزیسیون تعلق بگیرد. پاشینیان پیشتر قول داده بود که هیچ تغییر بزرگی در سیاست خارجی ارمنستان به وجود نخواهد آمد و اطمینان داده که از مسکو فاصله نخواهد گرفت. در ارمنستان یک پایگاه نظامی مهم روسیه قرار دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: