ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی مطهری:

روحانی شهامت گفتن

همه موانع پشت پرده را ندارد

 
 
 
 

ناممکن است که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان ندانند که کابینه روحانی، کابینه علی خامنه ایست و حتی تک تک نه تنها وزرا بلکه معاونان آنها نیز از فیلتر بیت رهبری عبور کرده اند. دلیل سکوت روحانی برای گفتن موانع موجود بر سر راه ترمیم کابینه همین است. موانعی که از ابتدای پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 وجود داشت و تشکیل کابینه را با سه ماه تاخیر روبرو کرد. هاشمی زدائی و موسوی زدائی از یکسو و حفظ بخشی از کابینه احمدی نژاد در دولت روحانی از سوی دیگر دو تیغه قیچی تشکیل کابینه بودند و پس از انتخابات 96 نیز همین قیچی زبان و دست و قلم روحانی را قیچی کرد تا رسیدیم به اینجا که اکنون هستیم. بنابراین فشاری که به روحانی برای گفتن حقایق پشت پرده وارد می شود، در حقیقت فشار به رهبر برای عقب نشینی در همان پشت پرده و باز گذاشتن دست روحانی برای ترمیم کابینه است. یعنی نه هاشمی ستیزی و نه موسوی ستیزی و نه امام ستیزی.

در ادامه همین فشار به روحانی است که وی را تشویق می کنند به مجلس رفته و دهان باز کند و از مشکلات پشت پرده بگوید. بگوید که سپاه و اطلاعات سپاه و نهاد امنیتی در بیت رهبری  و شورای نگهبان و باصطلاح خبرگان و امام جمعه ها چگونه مانع تشکیل یک دولت کار آمد و ملی هستند. دولتی که مرز خودی و غیر خودی در آن شکسته شود و مهربر پیشانی های دزد جای خود را به کاربدستان جوان و نا آلوده به قدرت و اختلاس و ثروت بدهند.

از جمله روز گذشته علی مطهری نیز گفت: رییس جمهوری با حضور در مجلس موانع مقابل خود را بیان کند؛ این اقدام به نفع کشور است و باعث همراهی مردم خواهد شد. این فرصت خوبی است تا برخی حقایق با مردم در میان گذاشته شود. اگر موانع پیش روی دولت به بهانه مصلحت کشور پنهان بماند، هدف های دولت محقق نخواهد شد. بیان حقایق باعث فشار افکار عمومی برای رفع موانع خواهد شد. البته من این شجاعت را در ایشان نمی‌بینم که همه موانع را بگویند، باز به بهانه مصالح کشور بخشی از آنها را مکتوم نگاه می‌دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: