گریه پشت تابوتی که در آن مرده ای نیست

تیراژ فاجعه بار

روزنامه ها در ج. اسلامی

 

مرور مطبوعات 20 مرداد

چه کسانی و به چه دلیل

به همه پرسی آلرژی دارند؟

(پیک هفته ۱۰۹) 21 مرداد  1397 برابر با 12 اگوست 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) بخش کوتاهی از مصاحبه رئیس دفتر روحانی "واعظی" درباره واگذاری بنگاههای اقتصادی سپاه بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 14 هزار و 860 خواننده داشت و روی 12 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


20 - 19 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20 - 19 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20 - 19 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20 - 19 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


20 - 19 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


20 - 19 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 21 مرداد

سقوط باور نکردنی

اعتماد مردم به روزنامه ها

تیراژ روزنامه در هر کشوری (تعدادی که یک روزنامه در روز و یا یک مجله در هفته و یا ماه چاپ و منتشر می شود) نشان دهنده چند حکم کلی است: 1- تاثیر سانسور در شمارگان هر نشریه 2- اعتماد مردم به حکومت و اخباری که منتشر می شود 3- علاقه مردم به مطالعه و از جمله خواندن روزنامه و یا مجله.

در جمهوری اسلامی در هر سه زمینه کار مطبوعات خراب است و با آنکه نمی توان آماری از بینندگان سیما و شنوندگان صدا ارائه داد، اما بقول مولوی "وقتی صد آمد- نود هم پیش اوست". وقتی حال و روز مطبوعات این باشد، حال روز صدا و سیما هم معلوم است. حتی در اوج استبداد شاهنشاهی هم دو روزنامه اصلی ایران 37 میلیونی، یعنی کیهان و اطلاعات تیراژی 120 تا 150 هزار نسخه در روز داشتند و اکنون ایران 80 میلیون جمعیت دارد. در جریان انقلاب که سد سانسور ترک برداشت، اعتماد و علاقه مردم به اخبار زیاد شد و مردم با روزنامه ها آشتی کردند، تیراژ همین دو روزنامه بتدریج از مرز 200 و سپس 300 هزار نسخه در روز گذشتند و به 400 و 450 هزار نسخه رسیدند و در اوج انقلاب تیراژ کیهان و اطلاعات در برخی روزها از یک میلیون هم گذشت. همین مقاسه کافی است تا حقانیت آن سه اصلی که به آن اشاره کردیم ثابت شود. البته دراین میان سقوط حرفه روزنامه نگاری، سقوط تکنیک روزنامه نگاری علمی و یک سلسله عوامل دیگر هم موثر است اما قبل از همه آنها "سانسور" و "سقوط اعتماد مردم به حکومت" نقش آفرین است. در همین شماره پیک نت به نقل از سایتی بنام "انصاف نیوز" که خبرگزاری ایسنا نیز آن را بازانتشار داد، می خوانید که بیشترین تیراژ روزنامه در ایران که متعلق به روزنامه همشهری است فقط 180 هزار نسخه است که تازه 45 در صد آن فروش نرفته و برگردانده شده و خمیر می شود. توصیه می کنیم تیراژ بقیه روزنامه ها را که عینا نقل کرده و در همین شماره پیک نت متنشر شده بخوانید تا دقیق تر به آن سه اصل عنوان شده در ابتدای این مطلب پی ببرید.


بازی استقلال- تراکتور سازی

بازی دیدنی و شعارهای شنیدنی

لشکرکشی انتظامی به ورزشگاه آزادی به بهانه جلوگیری از تقابل طرفداران دو تیم تراکتور سازی تبریز و استقلال تهران،(که عکس آن را دیروز منتشر کردیم و همچنان روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت قابل مشاهده است)  شاید تا حدودی بهانه قابل قبولی داشت، اما این فقط نیمه خالی لیوان است، نیمه پر لیوان شعارهائی بود که تماشاچی ها علیه حکومت دادند و تهاجم نیروی انتظامی به مردم نه برای جدا کردن آنها از هم بلکه برای جلوگیری از راه افتاده این جمعیت با همین شعارها به خیابانها بود. از جمله شعار " درود بر فشفه- آخوند باید گم بشه" که استقلالی ها می گفتند و تراکتور سازی ها جواب میدادند. بشنوید!


افغانی، پاکستانی و گینه ای

قاچاق انسان در مرزها

پدیده ای نوین در جمهوری اسلامی


جای خالی قهرمانان جنگ را

چه کسانی پر کرده اند؟


منتخب اخبار روزهای گذشته


جدائی متحدان نظامی؟

با پیام توئیتری ترامپ

لیر ترکیه بیشتر سقوط کرد


ادعای رئیس دفتر روحانی

بنگاه های سپاه در بورس

و بانکهای سپاه درحال ادغام


عنوان اول پیک نت 20 مرداد

بیانیه مجاهدین انقلاب

پس از سالها سکوت تحمیلی


خلاصه بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

"توبمیری" کنونی

از "تو بمیرهای" گذشته نیست


فوتبال یا صحنه نمایش

خشم و خشونت در جامعه

این آرایش انتظامی برای مسابقه فوتبال میان دو تیم تراکتور سازی و استقلال در استادیوم آزادی است. این که طرفداران دو تیم به چه بهانه ای با هم درگیر شدند و نقش نیروی انتظامی برای حصار بندی و جدا سازی طرفداران دو تیم چقدر بوده و یا نبوده مسئله اصلی نیست. در هر مسابقه فوتبالی از این حوادث روی میدهد حتی در کشورهای اروپائی. مهم اینست که چه ظرفیتی از خشونت در جامعه ایران شکل گرفته است. مهم اینست که حکومت هر گرهی را طی 40 سال با دندان ( اعدام و تهدید و زندان و قتل و ترور سیاسی و دروغگوئی، زور گوئی و فرافکنی) نشان دادن خواست حل کند و چنین ظرفیتی را در جامعه شکل بخشید که می بینید. وقتی احمد جنتی می گوید قاضی شجاع آن قاضی است که حکم اعدام صادر می کند و فلان امام جمعه فیلش یاد "خلخالی" کرده و .... حاصل همین است و فردا هولناک تر از امروز.


مرور مطبوعات 18 مرداد

رفراندوم کنید تا مردم

خودشان بگویند جاسوس کیست!


این پیام بازار ترکیه را ریخت به هم

ترامپ با این توئیت، شلیک به ترکیه را علنی کرد و بازار ترکیه را متشنج ساخت. این پیام را باید چگونه ارزیابی کرد: با دست پس زده تا با پا پیش بکشد؟ یعنی ترکیه را ترسانده و نیشگونی هم گرفته تا راهش را از مسیر شانگهای جدا کرد و در کنار امریکا تحریم ها علیه ایران را دنبال کند؟

دستور دو برابر کردن تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را صادر کردم. پول ملی ترکیه به سرعت دارد ارزشش را در برابر دلار بسیار قدرتمند ما از دست می‌دهد. تعرفه فولاد ۵۰ درصد و آلومینیوم ۲۰ درصد خواهد بود. روابط ما الان با ترکیه خوب نیست


سرمقاله راه توده 656

"تغییرکابینه" جنجالی حکومتی

که برای مردم بی اهمیت است!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 18 هزار و 500 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران