ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درباره رهبر کره شمالی

حالا مطبوعات چه دارند که بگویند

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی

 
 
 
 

 

از سنگاپور واژه ها و  الحانی شنیدیم  و رفتاری دیدیم که شگفت آور بودند. نخستین دیدار رهبران دو کشور امریکا و کره شمالی، ترامپ و کیم یونگ اون،  در دولت شهرسنگاپور  واقع در جنوب خاوری آسیا، همه کسانی را متعجب ساخت که می گفتند " کیم" آدمی است دمدمی مزاج که رفتارش قابل پیش بینی نیست، دیکتاتوری است خپل، بی نزاکت با لپ های های سرخ ورقلمبیده" ( این توصیف روزنامه آلمانی " کلنر اکسپرس "   از او  در همین اواخر بود). ارزیابی ترامپ از او  و دیدار با او چنین بود: "دیدار با او صادقانه، مستقیم وخلاق  بود. رئیس جمهور امریکا تضمین کرد که  " من ذره ای تردید ندارم که ما  روابطی  عالی خواهیم داشت".

یک بار دیگر صحت این ضرب المثل کره ای به اثبات رسید : "کسی که بر تشک می خوابد به اعماق سقوط نخواهد کرد".

"کیم یونگ اون" و " مون یه این" رهبران کره شمالی و جنوبی  واقعا موفق شدند  با تلاشهای خود از آغاز سال جاری، مرد صاحب قدرت در کاخ سفید را از عرش اعلیِ امپراتوری  فرود آورند و بر سر میز مذاکره بنشانند.

در بیانیه مشترکی که روز سه شنبه منتشر شده چنین آمده است: "پرزیدنت ترامپ و رئیس کیم یونگ اون  واقف بودند که دیدار سران دو کشور امریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره (DVRK) – نخستین دیدار در تاریخ - رویدادی است دورانساز و با اهمیت فوق العاده، برای چیره گشتن بر تنش ها و خصومت های  میان دو کشور که چندین دهه بطول انجامید، و آغاز آینده ایست نوین و متعهد می شوند مفاد این قرارداد مشترک را کاملا و بدون فوت وقت متحقق سازند.".

برندگان عبارتند از : مون، کیم،  لی حسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور، که این دیدار قابل تحسین را عملی ساختند.  

بدون " مون" نخست وزیر کره جنوبی، که خود را موظف به اجرای "سیاست آفتاب رخشان" در برابر کره شمالی می دید،  بیانیه "پانمونیوم" مورخ 27 آوریل، چهارمین و آخرین دیدار دوجانبه برای نزدیکی میان شمال و جنوب پس از دیدار های 1972- 92 /1991- و 2000 صورت نمی گرفت.

و " کیم " موفق به کسب بیمه عمر هسته ای " شد – دست کم، فعلا، موفق شده در برابر سواره نظام امپریال بایستد. اگر این امر، با خوش بینی محتاطانه، تداوم یابد، بی تردید این دیدار دوجانبه دستیابی به قله ای بوده است که به دشواری می توان فراتر از آن رفت.

https://www.jungewelt.de/artikel/334056.kims-kür.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: