ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بابک زنجانی کارگزار بوده

لوله های نفت اینگونه

به جیب سرداران وصل بوده

 
 
 
 

 

دولت احمدی‌نژاد ۲ میلیون بشکه [یا بیشتر] نفت به زنجانی داد تا در بازار بین المللی بفروشد، و پول آنرا به خزانه بریزد، ولی‌ او پول را پس نداد. در آن زمان قیمت نفت دستکم ۱۰۵ دلار برای هر بشکه بود. این فقط یک قلم از اختلاس اوست. زنجانی بارها در دادگاه گفت که او تنها نبوده است. همین طوری که ۲میلیون بشکه نفت به کسی‌ داده نمی‌شود. دوستان قدیم خود من که در وزارت نفت کار میکنند به من گفتند که در وزارت نفت همه میدانند که عامل اصلی‌ سرتیپ سپاه رستم قاسمی بود، که در آن زمان وزیر نفت بود، و قبل از آن فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا. ولی‌ تا مدت‌ها نام قاسمی مطرح نشد، که واضح بود چرا. قاسمی نیز تنها نبوده است، و در حقیقت همانطور که زنجانی در دادگاه گفت، او نفت را مستقیما از شرکت ملی‌ نفت تحویل نگرفت، بلکه از یک شرکت [خصوصی؟] تحویل گرفت. اینگونه شرکت ها را سرداران سپاه و یا وابستگان آنها تاسیس کرده بودند.

حال کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارشی درباره تخلف های دهها میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد آماده کرده است که در آن نام قاسمی و همینطور سرتیپ دیگر سپاه، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی مطرح شده است.

دولت احمدی‌نژاد نفت به نیروی انتظامی برای فروش داده بود، که بخش مهمی از پول فروش آن به خزانه باز گردانده نشد.

احمدی مقدم گفته که ۱۸۰ میلیون را بابت کسری حقوق کارکنان نیروی انتظامی هزینه کرده، و از ۶۰ میلیون دلار باقیمانده هنوز ۶ دلار به خزانه بازنگشته است. دیوان محاسبات به نیروی انتظامی دستور داده است که از ۱۸۰ میلیون دلار ۱۸۰ دلار را به خزانه تحویل دهد، ولی‌ آنهم انجام نشده است. نیروی انتظامی یک محموله دیگر نفت را هم تحویل گرفته بوده، و بابت آن ۶۰۰ میلیارد تومان به وزارت نفت هنوز بدهکار است. احمدی مقدم متهم به یک فساد دهها میلیارد تومانی هم در بنیان تعاون نیروی انتظامی نیز هست، و ظاهراً برای آن برکنار و از خدمات دولتی منفصل شده است.

دکتر محمود صادقی‌ نماینده مجلس روز یکشنبه گفت، پروانده این اختلاس‌ها شش سال است که در قوه قضائیه خاک میخورد.

محمد سهیمی (متاسفانه نویسنده این مطلب ارقام را با قطار کردن صفر نشان داده به جای نوشتن اعداد به حروف و به همین دلیل فهم ارقام و انتشار دقیق آن برای ما مقدور نشد)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: