سرمقاله راه توده 645

زمینه های داخلی ایران

جسارت لغوبرجام را به ترامپ داد

 

سخنرانی مصطفی تاج زاده

آنها که پرچم آتش می زنند

بی عقل نیستند، مامورند!

(پیک هفته ۱۰۹) 27 اردیبهشت  1397 برابر با 17 مه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) دلنوشته بهروز وثوقی بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 18 هزار و 900 خواننده داشت و در 15 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد


25 - 26 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25 - 26 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25 - 26 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25 - 26 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


25 - 26 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


25 - 26 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 27 اردیبهشت

ایران با دو سیاست

میتواند امریکا را زمینگیر کند

آیا ایران می رود که قربانی بحران اقتصادی امریکا و جنگ نفتی میان روسیه و امریکا شود؟ به جای جنجال بر سر بیرون آمدن امریکا از برجام، باید به این سئوال اندیشید، چرا که تصمیم برجامی امریکا نیز بخشی از پاسخ به همین سئوال است. ما بلافاصله پس از اعلام سفر تیم ورزشی کره شمالی به کره جنوبی برای شرکت در المپیک زمستان نوشتیم و پس از اعلام این که خواهر رهبر کره شمالی نیز همراه این تیم به کره جنوبی میرود تاکید کردیم که این آغازی است برای آن که امریکا ریش خود را فعلا از چنگال جنگ در شبه جزیره کره بیرون بکشد تا بتواند همه نیروی خود را برای جنگ در خاورمیانه بسیج کند و در این بسیج نیرو "ایران" هدف است. هدفی برای تحمیل یک جنگ ویرانگر به منطقه، رونق بازار تسلیحات، نا امن کردن جهان و امن جلوه دادن امریکا، متلاشی کردن بازار کنونی نفت که ضربه بزرگی است به روسیه و سپس جایگزین کردن نفت امریکا برای صدور به اروپا. این تصویر شوم کم کم از پرده بیرون می آید و تمام زیرکی سیاسی جمهوری اسلامی در دو عرصه می تواند به مقابله با این نقشه برخیزد. در آن دو عرصه قطعا کلاهک اتمی جائی ندارد، بلکه سیاست زیرکانه جدا کردن اروپا از امریکا و بهره گیری از تضاد منافع آنها از یکسو و رفتن به سوی یک وحدت ملی در داخل کشور است. وحدتی که تا شعار ویرانگر "خودی و غیر خودی" جای خود را به شایسته سالای و نه رانت بازی و نزدیکی به قدرت با هزار نوع ظاهر سازی و چاپلوسی ندهند ممکن نیست. همچنان که بحران اقتصادی و اجتماعی ایران درمانی جز این ندارد. درعین حال که باید به سرمایه داری تجاری که مملکت را غارت کرده لگام زد و آنها را سر جایشان نشاند. حتی اگر تفنگ داشته باشند باید این عرصه را ترک کرده و به پادگان ها بازگردند، در غیر اینصورت بزرگترین خیانت های ملی از دل همین سرمایه داری و تفنگ بدست های آن بیرون خواهد آمد. ترجمه دقیق تفسیر "راشا تودی" توسط مترجم مسلط زبان آلمانی "رضانافعی" را در همین شماره پیک نت با دقت بخوانید.


ترامپ زیر بار وعده های

انتخاباتی اش کمر خم کرده!

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


انتخابات پارلمانی

درعراق شگفتی آفرید!

وب سایت: موون-آو-آلاباما

تلخیص: فروزنده فرزاد


مرور مطبوعات 26 اردیبهشت

جنتی به غلط کردم افتاد

اما شریعتمداری هنوز از رو نمی رود


راه توده 645 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 645 (پنجشنبه 27 اردیبهشت 97) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به همراه چند مقاله دیگر اختصاص به بحران اقتصادی - اجتماعی در ایران، نارضائی مردم و مانور رئیس جمهور امریکا "ترامپ" روی همین بحران و لغو برجام دارد. در همین شماره مقالاتی نیز می خوانید درباره نقش بحران ساز سرمایه داری انگلی - تجاری حاکم بر جمهوری اسلامی. بررسی اظهار نظرهای صادق زیباکلام تحت عنوان نقش حزب توده ایران در غرب ستیزی در ایران، حال امروز آقای خامنه ای از نظر مردم ایران، بخش دیگری از کتاب برخی بررسی ها... نوشته احسان طبری که رسیده است به نگاهی ژرف به دیدگاه های طالب اف و همچنین ترجمه مقالاتی در باره انتخابات اخیر پارلمانی عراق، توطئه انتقال سفارت امریکا به اورشلیم، برنامه 10 ماده ای حزب کمونیست روسیه برای اجرای فرامین پوتین، همچنین بخش دیگری از کتاب خاطرات زندان تقی کی منش از زندان 25 ساله شاه و مطلبی در ارتباط با سالگرد خاموشی پرویز شهریاری و سرانجام معرفی یکی دیگر از سخنرانی ها و پرسش و پاسخ هائی که در دانشگاه ها و برخی انجمن ها و کانون های علمی و دانشگاه در ایران برپا می شود و مهمترین مسائل اجتماعی ایران در آنها مطرح می شود. ما توصیه موکد می کنیم به خوانندگان خود که فایل صوتی این سخنرانی ها را دانلد کرده و نه یکبار بلکه چند بار گوش کنند تا بدانند در ایران چه می گذرد و سطح آگاهی آنها که در داخل کشور هستند با آنها که در مهاجرت کباده رهبری حمل می کنند چقدر متفاوت است. ما در شماره های آینده نیز به تدریج این سخنرانی های همراه با پرسش و پاسخ را منتشر خواهیم کرد.


منتخب اخبار روزهای گذشته


رحیم مشائی

یک روز احمدی نژاد

رازهای انتخابات را خواهد گفت


عنوان اول پیک نت 26 اردیبهشت

دلنوشته یک نسل
اینبار به قلم بهروز وثوقی

 


دلنوشته بهروز وثوقی

منم "بهروز وثوقی" گوزنی

که شاخم در جنگل مهاجرت گیر کرده


شگفتی های انتخابات پارلمانی عراق

عراق در انتظار تشکیل

دولت ائتلافی جبهه مقتدا صدر


نقشه های جنگی با کدام

صحنه سازی ها تهیه میشوند!

راشیا تودی ترجمه رضا نافعی


گفتگو با نماینده مجلس که برجام آتش زد

آقا گفتند اگر ترامپ پاره کرد
ما هم باید در ایران آتش بزنیم


نامه مطهری به احمد جنتی

به شما چه که برای مجلس

و دولت تعیین تکلیف کنید؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 16 هزار و 600 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران