یادداشت علی مطهری پس از رد صلاحیت

پس از 41 سال، وقت آنست

که دست از رویههای باطل بردارند

 

زندان فشافویه

نیمه دوم حکومت در این زندان

رسول بُداقی

(پیک هفته ۱۰۹)  24 دی ماه 1398 -  14 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


22-23 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-23 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-23 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-23 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-23 دی

منتخب اخبار ورزشی


22-23 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 25 دیماه

جنبش اعتراضی مردم، اجازه

تشکیل مجلس فرمایشی نمیدهد

چه تعداد از اینها در مجلس دزد و اختلاسگر و دارای پرونده مالی بودند و هستند؟

در یکی از بحرانی ترین شرایط حاکم بر کشور، شورای نگهبان برای یک مجلس ذلیل و تابع "قدرت" سینه سپر کرده است. سادگی است اگر تصور کنند احمد جنتی زیر 100 سال طی چند هفته لیست صاحب صلاحیت ها را تهیه و تدوین و اعلام کرده است. این لیست در بیت رهبری تدوین و تکمیل شده و برای اعلام آن به شورای نگهبان ابلاغ شده است. در این میان عباس کدخدائی هم که خواب نخست وزیری (با تغییرقانون اساسی در مجلس آینده) دیده، برای این لیست و این مجلس هر روز بعنوان سخنگوی شورای نگهبان پامنبری می خواند. مافیای حجتبه که حالا نام خود را به "جبهه پایداری" تغییر داده فعلا امثال کداخدائی و مرتضی آقا تهرانی و ... را جلو انداخته است. یکی با ادعای حقوقدان و دیگری با آرزوی تبدیل شدن به امام جمعه بیت رهبری. مقامی که سید حسن امامی امام جمعه شاه داشت. او زبان فرانسه می دانست و در فرانسه دکترای حقوق گرفته بود و این یکی چند سالی در امریکا بوده و معلوم نیست از کجا و چگونه در موسسه مصباح یزدی سر در آورده است.

برای نمایش بیسوادی سیاسی سخنگوی شورای نگهبان همین بس که پس از اعلام لیست دارندگان صلاحیت برای شرکت د رانتخابات مجلس گفت: «۹۰ نماینده مجلس کنونی که رد صلاحیت شده اند پرونده مالی و اختلاس دارند!»

تا اینجای کار، یعنی همین مجلس کنونی را که بزودی کارش تمام می شود شورای نگبهان  با 90 دزد و مختلس پر کرده بود.

استبداد و شورای نگهبان، این بار و زیر فشار جنبش اجتماعی که در خیابان است و به این آسانی پای صندوق رای نمی رود مانند گذشته دست باز برای هر تصمیمی نخواهند داشت. اعلام شتابزده تائید صلاحیت 30 نفر دیگر و اعلام تجدید نظر در مورد برخی رد صلاحیت شدگان نیز همین را نشان میدهد. این عقب نشینی و این مانور هنوز بسیار کمتر از آنست که پاسخگوی جنبش عمومی حاضر در صحنه بشود. نه حکومت توان تحمیل چنین مجلسی را به مردم دارد و نه مردم چنین مجلسی را می پذیرند و ای بسا، در روزها و هفته های آینده شعارها علیه تدارک چنین مجلسی آغاز شود


جنبش نارضائی مردم تحت الشعاع قرار نگرفت

در اوج هیجان تشییع سلیمانی

پیش بینی روزهای جاری دشوار نبود


کجاست هلیکوپترهای سپاه و ارتش؟

این فیلم را صدا و سیما بعنوان کمک رسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پخش کرده است. و آن را کمک مردم به روستای "عورکی" اعلام کرده که ارتباط زمینی با آن قطع شده زیرا سیل جاده را شسته و برده است.

صدا و سیما نگفت اما مردم که به یکدیگر می گویند و از یکدیگر می پرسند: ارتباط زمینی قطع شده، ارتباط هوائی که قطع نشده! کجاست آن هلیکوپترهای سپاه و ارتش برای کمک رسانی؟ همه را فرستاده اند جبهه جنگ با استکبار؟


مرور مطبوعات- چون فشار خارجی نبود صدایش را در نیآوردند

هواپیمای تهران- یاسوج هم

مشابه هواپیمای اوکراینی سقوط کرد


منتخب اخبار روزهای گذشته


محسن هاشمی

حذف بخش بزرگی از جامعه

و خاموش کردن آنها وحدت نیست!


عنوان اول پیک نت 23 دیماه

گوش کنید: سخنرانی برای گروه  های مهاجم و چماقدار

شورشی بزرگتر

از شورش آبان در پیش است


دو تظاهرات خیابانی با  دو پذیرائی حکومتی!

در ایران، حکومت از دو  شیوه با راهپیمایان و تظاهر کنندگان استفاده می کند. اگر تظاهرات حکومتی باشد مردم را با اتوبوس مجانی به محل می آورد، غذای گرم میدهد، ساندیس پخش می کند و آنها هم بی حال و بی رمق مشتی در هوا تکان میدهند و شعارهائی که جلودارهای بسیج سر میدهند تکرار می کنند و کار تمام می شود. در میان این جمعیت چماقداران حکومتی هم حضور و وجود دارند اما برای همراهی با آنها که به تظاهرات آورده شده و یا آمده اند.

نوع دوم تظاهراتی است که حکومت نقشی در برپائی آن ندارد و بصورت غافلگیر کننده ای با آن روبرو می شود که تازه ترین نمونه اش تظاهرات علیه دروغگوئی حکومت درباره سقوط هواپیمای اوکرائینی است. در اینجا از تظاهر کنندگان و راهپیمان با گاز اشک آور و چوب و چماق و گلوله پذیرائی می شود. اگر از ابتدا هم این تظاهر کنندگان با سکوت به خیابان آمده باشند، پس از این پذیرائی توام با تلفات، خون جلوی چشمشان را گرفته و تند ترین شعارها را علیه کل نظام ومقامات میدهند. حادثه ای که شب گذشته نه فقط در تهران بلکه در همه شهرهای ایران تکرار شد. این فیلم مربوط به شب گذشته در میدان آزادی به طرف مترو شادمان تهران است.


با اخبار سیل در سیستان و بلوچستان

جنبش عمومی دیگری شکل می گیرد؟

این عکس از سیل در سیستان و بلوچستان منتشر شده و آنها که این عکس را منتشر کرده اند از عموم مردم ایران خواسته اند تا به دادشان برسند. این تقاضای امداد و یاری رسانی نیز احتمالا به جنبش عمومی دیگری تبدیل شده و در کنار جنبش کنونی علیه دروغگوئی تبدیل خواهد شد و ای بسا به جنبشی وسیع علیه مجلسی که شورای نگهبان با رد صلاحیت ها برای تشکیل آن زمینه چینی کرده است. گوش "کرَ" حکومت و قدرت برای شنیدن صدای مردم، سرانجام کار را به آنجا کشاند که مردم بی اعتماد به رسانه های داخلی و کل حکومت، برای گفتن هر حرف و اعتراض و همدردی به خیابان بیایند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده و در واقع پر شنونده ترین مطلب پیک نت روز گذشته، فایل صوتی در جمع نیروهای مهاجم و شرح کوتاهی بود که پیک نت بر آن نوشته بود. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 24 هزار و 800 خواننده و 15 هزار و 650 شونده داشت و روی 22 فیسبوک خوانندگان و شنوندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران