سرمقاله 724

حکومت دیگر نمی تواند

مانندگذشته برمردم حکمرانی کند!

 

کدام جناح ها در ایران

ازسیاستهای ترامپ سود میبرند؟

روزنامه "اینفو اسپربر" – ترجمه "س. کاهر"

(پیک هفته ۱۰۹)  26 دی ماه 1398 -  16 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


24-23 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


24-23 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


24-23 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


24-23 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


24-23 دی

منتخب اخبار ورزشی


24-23 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 26 دیماه

شورای نگهبان آتش تهیه

شورش تازه ای را فراهم کرد

با سخنان صریح و انتقادی روحانی از شورای نگهبان و رد صلاحیت های جناحی در جلسه روز گذشته دولت، چالش مهمی در حاکمیت آغاز شد که تا برگزاری انتخابات مجلس قطعا ادامه خواهد یافت. روحانی تلویحا گفت که شورای نگهبان در پی تشکیل مجلسی یکدست و از یک جناح است و این درحالی است که اداره کشور با یک جناح ناممکن است.
او گفت : به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ و یا ۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند، ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفرکاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، ۲ هزار عدد وجود داشته باشد. اسم این که تنوع جنس نیست! مردم تنوع می‌خواهند؛ بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند.
بلافاصله پس از این سخنان روحانی احمد جنتی و پیشکارش "کداخدائی" چنان واکنشی از خود نشان دادند که گوئی "چوب را که بلند کنی، گربه دزده فورا حساب کار خودش را می کند". کداخدائی تمام رد صلاحیت ها را خلاصه کرد در رد صلاحیت داماد روحانی و گفت وی "جناح" است! پاسخی مضحک که قطعا مردم کوچه و بازار آن را دست آویز جدید پیامک سازی علیه شورای نگهبان خواهند کرد.
شتابزدگی جنتی و کداخدائی برای پاسخگوئی به سخنان روحانی که مستقیم از صدا و سیما پخش شد نشان میدهد که در راس حاکمیت و بیت رهبری بحث های تازه ای پیرامون انتخابات مجلس جریان یافته است و الا تریبون صدا و سیما را برای پخش این سخنان روحانی به رویش باز نمی کردند. بویژه که فردا قرار است نماز جمعه تهران را رهبر جمهوری اسلامی بخواند و حدس زده می شود که او نیز مواضعی نزدیک به روحانی برای انتخابات مجلس را مطرح کند. تظاهرات اخیر علیه دروغگوئی درباره علت سقوط هواپیمای اکرائینی نشان داد که چه خشمی علیه سیاست های یکسویه و استبدادی حاکمیت در جامعه شکل گرفته است. خشمی که به هر بهانه ای حتی به قیمت جان و زندان می تواند مردم را به خیابانها بیآورد. این بیم واقعی است که انتخابات تدارک دیده شده توسط شورای نگهبان به کمک فرماندهان سپاه و مهره چینی های جبهه پایداری مصباح یزدی (حجتیه نوین) و دولت سایه می تواند به شورشی گسترده تر از شورش آبانماه در شهرهای ایران بیانجامد و دراین میان آن که بیش از همه هدف شعارها قرار خواهد گرفت "رهبر" است که مردم همه بحران های کنونی را ناشی از رهبری مستبدانه او می دانند.
فیلم سخنان روحانی


بجای فرماندهان اتاق موشکی

گیرنده فیلم شلیک موشک را دستگیر کردند!

سایت اسپوتنیک خبر از دستگیری گیرنده فیلم شلیک موشک به سمت هواپیمای اوکرائینی خبر داده است. این سایت مدعی شده که فیلمبردار برای بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در حادثه سقوط هواپیمای اوکرائینی شناسایی و دستگیر شده است.

در فیلمی که گرفته شده مشخص است که در فاصله ۳۰ ثانیه بین شلیک اول و شلیک دوم رادار پایگاه فضا هوا می توانسته با تشخیص هواپیمای مسافربری از موشک کروز و یا هواپیمای متخاصم موشک دوم را شلیک نکند.

بقول حافظ:

آن یار کز او گشت سر دار بلند

جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد


فشار امریکا ایران را بطرف

تولید سلاح اتمی می برد؟

بنیاد فرهنگ استراتژیک- ترجمه - کیوان خسروی


با استعفای نخست وزیر

روسیه در آستانه

تشکیل دولت نوین الکترونیک


راه توده 724 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 724 (پنجشنبه 26 دیماه 98) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به شرایط و فضای جامعه ایران دارد که دیگر حکومت به روش های گذشته بر آن ممکن نیست. بخش سوم تحقیق زنده یاد عبدالحسین آگاهی از رهبران حزب توده ایران درباره تاریخ احزاب سیاسی ایران نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین: دروغ به زیر بنای جمهوری اسلامی تبدیل شده، تقلید خط آقای خمینی از مهم ترین  تقلب ها در جمهوری اسلامی  است، کدام جناح در ایران از سیاستهای ترامپ سود می برد؟، سیر مدنیت در طول تاریخ معاصر ایران، فشار امریکا ایران را بطرف تولید سلاح اتمی می برد؟، مناسبات دوستان روسیه و ترکیه ادامه خواهد یافت؟، روسیه توان رقابت تجارت مواد غذائی با امریکا را ندارد و بالاخره شرحی درباره زندگی و سرنوشت مهدی پرتوی مسئول سازمان غیر علنی حزب توده ایران از پس از انقلاب 57 تا یورش به حزب که در تهران فوت کرد.


منتخب اخبار روزهای گذشته


به گفته علم الهدا

نیروهای تهاجم و سرکوب

بچه‌های خط قاسم سلیمانی‌اند!


راهی برای گفتگو

میان ایران وامریکا باقی مانده؟

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 25 دیماه

زمزمه افشای پشت صحنه
3 رویداد مهم در ایران


دوران سانسور سپری شده

زندانی شدن حسین کروبی و توقیف "انتخاب" یعنی مقابله با واقعیات


زندان تهران بزرگ "فشافویه"/ رسول بداقی- 3

فشافویه روی دیگر

حکومت در جمهوری اسلامی است


سرگذشت اعضای اولیه

و ثانویه شورای انقلاب 57


یادداشت علی مطهری پس از رد صلاحیت

پس از 41 سال، وقت آنست

که دست از رویههای باطل بردارند


زندان فشافویه

نیمه دوم حکومت در این زندان

رسول بُداقی


عنوان اول پیک نت 25 دیماه

جنبش اعتراضی مردم، اجازه
تشکیل مجلس فرمایشی نمیدهد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) «زمزمه افشای پشت صحنه 3 رویداد مهم در ایران" با 24 هزار و 900 خواننده روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت بیشترین مخاطب را داشت. این مطلب را 11 خواننده آن نیز روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران