با تقویت چند ماهواره و 6 ایستگاه زمینی

اینترنت ماهواره ای امریکا

برای ایران، درحال احداث است

 

زنگنه، وزیر نفت:

تا اسم بابک زنجانی را می آورم

حمله به من را آغاز می کنند!

(پیک هفته ۱۰۹)  19 آذر ماه  1398 -  10 دسامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


17-18 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-18 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-18 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-18 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-18 آذر

منتخب اخبار ورزشی


17-18 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول 19 آذر

زیر پوست خبرها

حوادث احتمالی آینده را ببینیم!

روزنامه کیهان، در شماره روز گذشته خود، نسخه نوشداروی بعد از مرگ را برای بسیج عراق "حشد الشعبی" نوشت و توصیه کرد تا از هر گونه اقدام علیه اعتراضات مردم پرهیز کند.

این توصیه که به بیانیه سپاه قدس می ماند تا سرمقاله یک روزنامه، در شرایطی نوشته و منتشر شد که فرمان اخراج حشدالشعبی از بغداد صادر شده است.

 «شورای امنیت ملی عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که حشد الشعبی و تمام گروه های تابعه آن باید از بغداد خارج شده و در پایگاه های خود در خارج از بغداد مستقر شده و در آینده هرگونه تحرک این گروه منوط به داشتن اجازه خواهد بود.»

دلیل این فرمان چیزی جز این نمی تواند باشد که حشد الشعبی به توصیه و رهنمود سپاه پاسداران و باحتمال زیاد فرمانده سپاه قدس که گفته می شود درعراق بوده و یا هست، به سبک مقابله با معترضان ایرانی با قمه و شلیک از پشت از داخل جمعیت در بغداد باعث کشته شدن عده ای از عراقی های معترض شده است. اعضای لبنانی سپاه قدس در سال 88 به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی حمله کرده و آن را تصرف کردند و این آغاز کودتای 88 بود. پس از کودتا سرکوب مردم به همان سبکی که حالا به حشدالشعبی توصیه کردند آغاز شد و در تظاهرات مردم در یکصد شهر در سال 96 و شورش مردم در آبان ماه گذشته تکرار شد. همه مرزهای زمینی ایران با عراق به روی مسافران ایرانی بسته شده و جمهوری اسلامی اجازه سفر به عراق را دیگر نمیدهد.

در لبنان تظاهرات خیابانی مردم روز به روز وسعت بیشتری می گیرد و کار به بستن خیابانها توسط مردم رسیده است. بار دیگر سعد حریری برای تشکیل دولت وارد صحنه شده است. نخست وزیری که با عربستان پیوند مستحکم دارد. حزب الله لبنان در تکنائی قرار گرفته که در طول چند ده سال گذشته با آن روبرو نبوده است. آنها با کمک ایران به موشک مجهز شده اند اما موشک را که نمی توانند علیه مردم لبنان شلیک کنند! حسن نصرالله تا اکنون با زیرکی سیاسی توانسته حزب الله را از تقابل با مردم و رفتن زیر دست و پای معترضان حفظ کند. او رهبر حشدالشعبی نیست که تابع دستورات سپاه قدس باشد، بلکه بقای خود را در گرو استقلال حزب الله میداند. بسیاری بر این عقیده اند که تظاهرات لبنان به هرکجا بیانجامد و نقطه پایان بر آن گذشته شود، پس از آن جمهوری اسلامی و حزب الله موقعیت گذشته را دراین کشور نخواهند داشت.

برخی اظهار نظر های فرماندهان سپاه در چنین اوضاع حساسی یا از سر نادانی است و یا از سر ماموریت. از جمله این اظهار نظر روز گذشته مشاور فرمانده کل سپاه که گفت:

«اسرائیل؛ کوچکترین خطایی کند از همان لبنان تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم! به فرمان رهبری ما دستمان روی ماشه است.»

وقتی جاسوسان اسرائیل را در دفتر سردار نقدی رئیس بسیج بگیرند و یکی اعدام و دیگری به حسب ابد محکوم شود (بهزاد نبوی این دومی را در اوین دیده است)، چرا نباید این سخنان مشاور فرمانده کل سپاه را از جنس اظهار نظرهای سردار نقدی دانست؟

از کنار رویداد دیگری را هم نباید به آسانی عبور کرد و آن اعلام تفاهم قطعی طالبان افغانستان با امریکاست.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" روز گذشته (دوشنبه) سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که با آمریکا در همه زمینه ها به توافق رسیده‌ایم و امکان دارد توافق با واشنگتن را پیش از آغاز سال جدید میلادی امضاء کنیم.»

هنوز اعلام نشده که این تفاهم تام و تمام با امریکا بر سر چه مسائلی بوده، اما سادگی است اگر تصور شود تفاهم امریکائی مرزهای افغانستان را به مرزهای صلح با ایران تبدیل خواهد کرد! بدین ترتیب از جنوب و شرق و غرب حادثه در کمین ایران است و در داخل کشور نیز نارضائی وسیع مردم خشمگین از اوضاع اقتصادی و خشونت های حکومت علیه آنها غیر قابل انکار.

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی و خبر مربوط به اینترنت ماهواره ای امریکا و همچنین تلاش برای مذاکره با امریکا را که با آزادی زندانیان دو طرف شروع شده و روحانی در سخنرانی 16 آذر خود بار دیگر به آن اشاره کرد در همین شماره پیک نت با دقت بخوانید. (عکس : مشاور فرمانده کل سپاه)


سخنرانی 16 آذری روحانی

مذاکره (با امریکا) لازم است

اگر منجر به شکست توطئه ها شود


8 دقیقه حرف حساب خانم سلحشوری

مثل پتک بر سر "رانت خواران" مجلس فرود آمد

5 دقیقه سخنرانی خانم پروانه سلحشوری در جلسه روز گذشته مجلس مثل پتک بر سر همه آن نمایندگانی که برای مجلس آینده ثبت نام کرده اند و در لیست پایداری و ولایتی و... هستند فرو آمد. مشتی رانت خوار که با دوپینگ سپاه و شورای نگهبان و امام جمعه ها از یکسو و بی اطلاعی مردم رای دهنده به ماهیت سیاسی و وابستگی های آنها به مجلس برده شدند و نزدیک به چهار سال در برابر دولت روحانی ایستادند. هر دروغ و تهمتی را علیه مردم و دولت گفتند ودیروز تاب شنیدن 8 دقیقه حرف حساب را نیآوردند. آنچه خانم سلحشوری گفت حرف مردم بود و آنچه که آنها در این سالها گفته اند و دیروز خطاب به سلحشوری در صحن مجلس گفتند حرف "قدرت" و "رانت" !  ... بشنوید!


سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی

از شاه تقلید نکنید

که سرانجام آن سقوط نظام است


جلسه سخنرانی 16 آذری رئیسی

رئیسی عصبانی می شود و پرخاش می کند

دانشجو خونسرد میگوید:

 رهبر باید پاسخگو بشود!


مرور مطبوعات 18 آذر ایران


منتخب اخبار روزهای گذشته


 

آزادی کنسرت و موسیقی و دوچرخه‌سواری زنان

درباغ سبزهای انتخاباتی

در مشهد گشوده شده است


امام جمعه تهران:زندگی رهبر باندازه یک وانت است

مردم از داخل بیت رهبری

هیچ خبری ندارد و چیزی نمیدانند


 

عنوان اول 18 آذر

ژنرالها در عراق و لیبی

قدرت را بدست خواهند گرفت؟

 
 

سخنرانی 16 آذر پروانه سلحشوری

مجلس می تواند راس امور باشد

اگرشورای نگهبان و مجمع مصلحت منحل شوند

 
 

انتقاد عضو شورای نظارت بر صدا و سیما

"سیما" برای تلویزیون های خارج

گزارشگر و مجری تولید می کند!

 
 

پادشاه تیزهوش مراکش

با اصلاحات از بهارعربی گذشت

بخشی از یادداشت عطاء الله مهاجرانی

 
 

بخش هائی از یادداشت عبدالله شهبازی

آیا شورش‌ آبان ۹۸

 خودانگیخته بود یا سازمان‌یافته؟

 
 

عنوان اول پیک نت 17 آذر

تبار شناسی اجتماعی
شورش سراسری آبان 98


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

«آیا ژنرال های عراق و لیبی قدرت را بدست خواهند گرفت؟» این عنوان اول پیک نت روز گذشته بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 11 هزار و 300 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران