ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 آذر

دردسرهای دهان بی کنترل

 فرماندهان و امام جمعه ها 
 
 

 

هر امام جمعه ای برای خودش یک سازی می زند و هر یک از فرماندهان سپاه یک جور ضرب می گیرد و مشترکا تشکیل ارکستری را داده اند که از هر گوشه اش یک صدائی در می آید و آنچه در این میان گم شده منافع ملی و سرنوشت مردم است. سازی که این ارکستر می زند تهدید و سرکوب مردم در داخل و زمینه سازی تبلیغاتی برای قدرت های خارج برای تنگ تر کردن حلقه محاصره مردم در ایران و حتی حمله به ایران است. بارها به اشاره و حتی با صراحت گفته شد که در میان این امام جمعه ها و فرماندهان سپاه هستند افرادی که سواد سیاسی ندارند و هستند افرادی که معلوم نیست در کنارشان چه کسانی بعنوان مشاور قرار دارند و نقش هدایت آنها را دارند. اظهارات دو روز پیش یک سرتیپ پاسداران که مشاور فرمانده کل سپاه است، از همین نوع سازها و صداهای مشکوک بود. او در یک رجز خوانی گفت که می توانیم از داخل لبنان تل آویو را موشک باران و با خاک یکسان کنیم. یعنی درست همان ادعائی که اسرائیل و امریکا برای تشکیل جبهه علیه ایران به آن نیاز دارند. آن هم در روزهائی که لبنان غرق اعتراضات مردم است و حزب الله لبنان زیر فشار مردم بدلیل وابستگی اش به جمهوری اسلام. این سخن آنقدر نسنجیده و مشکوک بود که روز گذشته یک سرتیپ پاسدار که سخنگوی سپاه است فورا اظهار روز گذشته مشاور فرمانده کل سپاه را "ماله کشی" کرد و گفت سخنان او تحریف شده در رسانه های داخلی منتشر شده است. همه میدانند که اینگونه خبرها از روی بولتن سپاه و یا اطلاعیه روابط عمومی سپاه منتشر می شود و هیچ رسانه ای جرات تحریف آنها را ندارد. بنابراین باید گریبان آن فرمانده مشاور را گرفت و نه رسانه ها را متهم به تحریف کرد. سرتیپ سخنگوی سپاه با توجه به شرایط حساس ایران و منطقه از رسانه ها خواست که این شرایط را درک کنند و براساس آن خبر منتشر کنند. درحالیکه گریبان فرماندهان سپاه باید گرفته شود تا شرایط را درک کنند و نسنجیده دهان درباره هر مسئله ای باز نکنند.

از سوی دیگر، فرمانده کل سابق سپاه "عزیزجعفری" نیز در یک اظهار نظر آب نکشیده دیگر در یک برنامه تلویزیونی از شورای نگهبان خواست تا افکار و نظرات سیاسی نامزدهای انتخاباتی را برای تائید صلاحیت آنها در نظر بگیرد و اگر کسی کوچکترین زاویه ای با رهبر داشت رد صلاحیت کند.

این مصاحبه نیز در رونمائی از طرفداری از استبداد نظامی آنقدر تابلو بود که روز گذشته باز "ماله کشی" این بخش از آن مصاحبه شروع شد. این شیر تو شیری، نه تنها تا حالا کار دست مردم داده، بلکه در آینده بیش از امروز کار دست مردم خواهد داد، مگر جلوی آن گرفته شود. اما وقتی فرمانده کل قوا که رهبر باشد کنترل دهان و زبانش را ندارد و مسئله سازی می کند، فرماندهان سپاه و امام جمعه ها چگونه می توانند کنترل دهانشان را داشته باشند؟

هم اظهارات مشاور فرمانده کل سپاه، هم ماله کشی سخنگوی سپاه و هم مصاحبه فرمانده اسبق سپاه همگی در صفحه اول پیک نت امروز همچنان قابل دستیابی و مطالعه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: