ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 آذر

از نبرد پشت صحنه

بزودی پرده برداری می شود

 
 
 

 

 

خواب هائی که برای بدست گرفتن مجلس دیده اند، در این حد باقی نخواهد ماند. آنها درگام بعدی که بلافاصله پس از بدست گرفتن مجلس خواهند برداشت، در آوردن سکان ریاست جمهوری از دست روحانی و تشکیل دولت موقت خودشان و یا حداکثر، صبر و کارشکنی تا رسیدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و در آن زمان سکان ریاست جمهوری را تصاحب کردن. دراین استراتژی بسیاری از فرماندهان سپاه با همه اختلافاتی که با هم دارند، فعلا با هم عمل می کنند و پیش می روند و امام جمعه ها نیز زیر بلیت آنها قرار دارند. این استراتژی برای رسیدن به کدام هدف است و این همه شتاب و کارشکنی و توطئه و نشان دادن چنگ و دندان به مردم و تلاش برای بی تفاوت کردن و خانه نشینی و شرکت نکردن آنها در انتخابات مجلس آینده به کدام نتیجه می خواهد برسد؟ سئوالی که روز به روز جدی تر می شود همین است. ظاهرا ستاره ابراهیم رئیسی برای جانشینی رهبر رو به افول است. هم عملکرد او در دوران اخیر و نگرفتن یخ دادگاه های مبارزه با مفاسد، سفر و سخنرانی هایش به سبک رهبر، درحالیکه هنوز خامنه ای زنده است، هم سابقه اش در جریان اعدام های دهه 60 همگی در بی فروغ شدن فانوس شانس او نقش داشته است. همچنان که تدابیر مجتبی خامنه ای برای خالی شدن زیر پای رئیسی. از جمله دلائل اختلاف در میان اصولگرایان، روحانیت مبارز و جبهه پایداری وابسته به مصباح یزدی آنست که جبهه پایداری می خواهد مجلس را بدست گرفته و در همآهنگی با مصباح یزدی که به مجلس خبرگان می رود مسئله جانشینی مجتبی خامنه ای را قطعی کند. شیخ محمد یزدی نیز که به مجلس خبرگان باز خواهد گشت با شخص خامنه ای همآهنگ و همسوست. کم کم دلائل واقعی استخر مرگ کردن هاشمی رفسنجانی آشکارتر می شود!

در میان شماری از فرماندهان سپاه – بویژه نسل بعد از جنگ- رئیسی شانسی ندارد. تاکنون اکثریت فرماندهان سپاه از سکاندار شدن مجتبی خامنه ای به این دلیل بیم داشته اند که وی را آدمی خشن می دانند که قطعا در سپاه دست به کودتا و تصفیه خواهد زد. آیا ساختاری ابداع شده که این ترس از بین برود؟ آیا تصفیه ها تا زمانی که علی خامنه ای در قید حیات است به سود مجتبی انجام خواهد شد؟

دراین میان، گفته می شود بر شمار فرماندهان سپاه که از روحانی حمایت می کنند افزوده شده است. تعقل، صبر و تدبیر و پیش بینی های او در باره اوضاع ایران و جهان در این زمینه نقش مهمی داشته است. بزودی تغییرات مهمی در مجمع مصلحت  نظام نیز روی خواهد داد. بویژه که شایع است "لاریجانی"ها از صحنه حذف خواهند شد.

مصطفی تاج زاده در تازه ترین سخنرانی اش به بخش مربوط به جایگزینی رهبر اشاره ای دارد که با متن بالا همآهنگ است. خلاصه این سخنرانی درهمین شماره پیک نت منتشر شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: