ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توقف جنگ هیچ ارتباطی به اراده ترامپ نداشت

ارتش ترکیه با توافق سوچی

در خاک سوریه متوقف شد!

 
 
 

 

 

بر اساس ماده 5 توافقنامه سوچى در دیدار پوتین و اردوغان نیروهای مسلح کرد تا عمق 30 کیلومتر از مرز ترکیه دور شدند و پليس نظامى روسيه بهمراه مرزبانان دولت سوريه کنترل این مرز را برعهده گرفتند. تلویزیون 24 ساعته روسیه در یک گزارش تصویری از ورود پلیس مرزبان روسیه به نقطه مرزی درعمق 30 کیلومتری سوریه اعلام کرد که افراد این پلیس که شمار آنها در این مرحله 300 نفر است همگی اهل جمهوری خودگردان چچن روسیه هستند.

آنها به دو دلیل انتخاب شده اند، نخست این که مسلمان  هستند و دوم این که تجربه جنگی دارند و گفته می شود که انضباط نظامی آنها در در ارتش روسیه نمونه است.

قسمت خاكسترى عکس بين تل ابيض و راس العين تحت كنترل تركيه می ماند. نيروهاى روسيه و تركيه در عمق ١٠ كيلومترى (منطقه حائل) در عمق 30 کیلومتر مورد اشاره در بالا گشت زنى خواهند كرد. جلوی تجاوز نظامی ترکیه به منطقه کردنشین سوریه بدین ترتیب در مذاکرات طولانی اردوغان و پوتین در سوچی گرفته شد و این بر خلاف ادعاهای بی بی سی و برخی رسانه های امریکا هیچ ارتباطی به خواست و دخالت و تمایل ترامپ و امریکا نداشت. حتی ترامپ با اعلام شتابزده انصراف از تحریم ها علیه ترکیه سعی کرد روی دیدار اردوغان با پوتین و رسیدن آنها به توافق تاثیر منفی بگذارد که چنین نیز نشد.

آیا ترکیه پناهندگان غیر کرد سوریه را به منطقه ای که آن را در اختیار گرفته منتقل خواهد کرد و ترکیب قومی و ملی منطقه را به سود اکثریت عرب در برابر کردها تغییر خواهد داد؟ سئوال مهمی که در آینده نزدیک برای آن پاسخ یافت خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 اکتبر

 
 

اشتراک گذاری: