بهره گیری از یک تجربه

تحریم های جدید امریکا

برایتبدیل ایران به عراق و لبنان

 

علی مطهری

افتتاح طرح های عمرانی

نباید کار نظامی های ما باشد!

(پیک هفته ۱۰۹) 11 آبان ماه  1398 - 2 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


8-10 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


8-10 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


8-10 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


8-10 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


8-10 آبان

منتخب اخبار ورزشی


8-10 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 11 آبان

شایعه حضور فرمانده

سپاه‌قدس در جلسه‌امنیتی‌بغداد

بدنبال انتشار اخبار غیر رسمی در مورد اعزام 7 هزار نیروی نظامی از ایران به عراق برای کنترل شورش مردم آن کشور علیه دولت و حکومت عراق که یک سایت متمایل به چپ روسیه آن را منتنشر کرد، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی مدعی شد که سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز وارد عراق شده است. خبر اعزام 7هزار نیرو عنوان اول شماره پنجشنبه پیک نت بود که همچنان در صفحه اول این روزنت قابل دریافت است.
اسوشیتدپرس منبع کسب خبر خود را دو مقام امنیتی عراق اعلام کرده که در جلسه مشترک با قاسم سلیمانی در بغداد حضور داشته اند.
اگر تغییر برخی تاکتیک های سیاسی در عراق که طی دو روز گذشته اخبار آن منتشر شده نتیجه سفر قاسم سلیمانی به عراق باشد، باید پذیرفت که او نه برای توصیه به سرکوب مردم عراق بلکه ارائه راه حل های سیاسی جهت کنار آمدن با جنبش اعتراضی عراق به این کشور سفر کرده است. توصیه هائی که می تواند نتیجه اشتباهاتی باشد که در ابتدای اعتراضات مردم سوریه مرتکب شدند و کار کشیده شد به حضور داعش و دخالت های اسرائیل و امریکا و ترکیه درآن کشور.
مهم ترین تغییراتی که در دو روز گذشته آشکار شده، نخست بیانیه "حشد الشعبی" با اعلام همبستگی با جنبش اعتراضی مردم عراق است. سازمان شبه بسیج جمهوری اسلامی که سلیمانی خود مبتکر آن بوده است. دراین صورت اعزام آن 7 هزار نیروی نظامی از ایران به عراق می تواند عمدتا نه در جهت همراهی با دولت عراق جهت سرکوب مردم، بلکه عمدتا برای رفتن به صفحات مرزی مشترک عراق با سوریه و آماده شدن برای مقابله با نیروهای داعش باشد که از سوریه به عراق منتقل می شوند. رئیس جمهور عراق نیز در اظهار نظری مشروط عملا با کنار رفتن نخست وزیر مخالفت کرده بود و توپ را انداخت به میدان پراختلاف سازمان ها و احراب سیاسی. او گفت مخالفان با هم بر سر یک گزینه به توافق برسند تا آن گزینه دولت جدید تشکیل بدهد.
از سوی دیگر آیت الله سیستانی که مانند مقتدا صدر میان دولت و مخالفان در نوسان است، در اظهار نظری که یک روی آن می تواند خطاب به جمهوری اسلامی باشد، با هرگونه دخالت خارجی در حوادث کنونی عراق مخالفت کرد و نسبت به آن هشدار داد. مجموعه این اخبار را در همین شماره پیک نت می خوانید.


مردم عراق خیابانها را ترک خواهند کرد؟

بیانیه های چند منظوره

آیت الله سیستانی و حشد الشعبی


مصاحبه تلویزیونی بشار اسد

ترامپ بهترین وشفاف ترین

رئیس جمهور تاریخ امریکاست!


محمود صادقی

بلاهت کیهان از بلاهت ترامپ کمتر نیست!


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 714

دست های ج. اسلامی

در لبنان و عراق قطع‌می‌شود؟


اروپای غیر متحد را

کدام‌کشور رهبری‌خواهدکرد؟

راشا تودی - ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 9 آبان

شایعه اعزام 7 هزار

نیروی نظامی از ایران به عراق


نظام مافیائی حاکم، مثل افعی

روی گنج خوابیده است

نظامی که مرتب آقای خامنه ای از آن صحبت می کند، یک سیستم مافیائی – اختاپوسی است که روی گنج خوابیده است. این سخنرانی حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی گوشه ای از این سیستم و نظام را برای دانشجویانی که با دهان باز حرف های او را می شنوند بیان می کند. آشنا توصیه دقیقی به دانشجویان می کند وقتی میگوید: از آنها که می آیند برای شماها سخنرانی می کنند بخواهید تا بگوید و یا اگر نمی دانند بروند کسب اطلاع کنند و بیایند پاسخ بدهند که ردیف های بودجه چیست و به کجاها بند است. قدرت در زیر این لحاف خوابیده است.


87 میلیون متر پارچه چادری وارد می شود

مافیای واردات پارچه سیاه

و پیوندش با حجاب و چادر سیاه


فساد چون سرطان خون دررگهای نظام می گردد

خودی و غیر خودی ‌کردن ‌جامعه

آغاز رخنه فساد در حکومت شد


بیست و ششمین فستیوال تئاتر ایرانی

بیست و ششمین فستیوال تئاتر ایرانی از 27 اکتبر (یکشنبه ) در شهر کلن آغاز  شد. فستیوالی که بنیانگذار آن زنده یاد "مجید فلاح زاده" بود و پس از درگذشت ناگهانی و غافلگیر کننده وی، همسرش "بهرخ بابائی" جای خالی او را هم پر کرد و پرچم این فستیوال را برافراشته نگهداشت. کاری دشوار در مهاجرت و به دور از ایران اما همسو و گام به گام با تئاتر در ایران. برای آگاهی از برنامه های این فستیوال مراجعه کنید به جدول برنامه های آن که در همین شماره پیک نت منتشر شده است.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت پنجشنبه عنوان اول آن درباره شایعه اعزام 7 هزار نیروی نظامی از ایران به عراق بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 14 هزار و 120 خواننده داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. ما بارها نوشته ایم و یکبار دیگر هم با تاکید می نویسم که آمار خوانندگان مطالب متنوعی که منتشر می کنیم را نوعی نظر سنجی و آشنائی با حساسیت های مردم نسبت به اخبار ی می دانیم که بیشترین مخاطب را پیدا می کنند. شمار به اشتراک گذاشته شده مطالب نیز همین مفهوم را برای ما دارد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران