سرمقاله 711

جنبش مردم درچه مرحله‌ایست

حکومت ‌ومخالفانش ‌درچه ‌اندیشه‌ای؟

 

نقشه های مرموز

برای‌بهره‌گیری ازشورش عراق

بنیاد فرهنگ استراتژیک- ترجمه کیوان خسروی

(پیک هفته ۱۰۹) 18 مهر ماه  1398 - 10 اکتبر 2019

 pyknet100@gmail.com


17-16 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-16 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-16 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-16 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-16 مهر

منتخب اخبار ورزشی


17-16 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 18 مهر

دستور رهبر برای حصر را

جلیلی و احمدی نژاد ابلاغ کردند

کودتای 88 قطعا در بیت رهبری طراحی شد و اجرای آن به یک شورای نظامی که فرمانده سپاه قدس نیز در آن حضور داشت واگذار شد. این اطلاع محرمانه ای نیست و بسیاری از فعالان سیاسی و دولتی و مجلسی از آن با خبرند اما جرات بیان آن را ندارند. روزی که شکاف در حاکمیت عمیق تر شود و ترس ها فرو ریزد و هرکس تلاش کند خود را از قایق درحال غرق نجات دهد، حتما این اطلاعات با دقت و شرح بیشتری همراه با بسیاری رازهای پنهان بر زبانها جاری خواهد شد. هرکس تردید دارد به مصاحبه های مطبوعاتی و سخنرانی های مجلس شورای ملی در سال 57 مراجعه کند.
آن کودتا با مقاومتی که پیش بینی نشده بود روبرو شد و به گفته سردار قالیباف شهردار وقت تهران، دو تا سه میلیون نفر در تهران علیه کودتا به حرکت در آمدند. از این مرحله به بعد، کودتا یک بازوی دیگر هم پیدا کرد و آن شورای عالی امنیت ملی به دبیری و ریاست سعید جلیلی بود که حالا به امید فراموشکاری مردم می خواهد از مشهد وارد مجلس آینده شود. در فاجعه کهریزک سعید جلیلی نقش تائید کننده و دستور دهنده به قاضی سعید مرتضوی را داشت. گام دیگر دستگیری های آستانه کودتا و پس از کودتا و برپائی دادگاه های کودتا بود که در اینجا احمدی نژاد و سردار ذوالقدر که نماینده سپاه در قوه قضائیه بود و هست و در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دسته بندی "جمنا" را ترتیب داد و ابراهیم رئیسی را می خواست رئیس جمهور کند مستقیما نقش داشتند و البته از بیت رهبری نیز رهنمود می گرفتند. در ادامه کودتا و سرکوب مخالفان آن، ماجرای حصر خانگی میرحسین موسوی و همسرش "زهرا رهنورد" و شیخ مهدی کروبی سازماندهی شد. در این اقدام نیز ابتدا با بیت رهبری همآهنگی ها صورت گرفت و با موافقت رهبر، دبیر شورای عالی امنیت ملی (جلیلی) آستین ها را بالا زد و متن ابلاغیه ای را تهیه کرد که رئیس جمهور وقت، احمدی نژاد آن را امضاء و در اختیار ستاد اجرای حصر – مرکب از اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و شورای فرماندهی سپاه – گذاشت.
این بخش پایانی ماجرا را روز گذشته محمود صادقی نماینده مجلس در ادامه بحث "شفافیت آراء نمایندگان هنگام رای گیری اینگونه بیان کرد:
«لازم است شفافیت آرا و مصوبات در همه ارکان و دستگاه‌ها وجود داشته باشد و استثنای قانونی برای دستگاهی جز در زمینه امنیتی در نظر گرفته نشود تا مشخص شود، مثلاً امضای چه کسی در شورای عالی امنیت پای حصر زده شد و آیا امضای رئیس‌جمهوری فعلی پای آن است یا رئیس‌جمهوری قبلی»
آن جسارتی که احمدی نژاد برای گفتن برخی حرف ها دارد و آن دلیلی که تاکنون موجب مراعات او و پرهیز از محاکمه اش باتهام متلاشی کردن مملکت شده، ریشه در مسائل بالا دارد!


شطرنج دشوار سیاسی برای

مهار تهاجم ترکیه  به کردهای سوریه

"فروزنده فرزاد"


ماجرای ترور دانشمندان اتمی

به قربانیان اعترافات دروغ

و زیر شکنجه 4 میلیارد تومان دادند


راه توده 711 منتشر شد

هفته  نامه راه توده – شماره 711 (پنجشنبه 18 مهرماه 1398) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله  این شماره اختصاص به بررسی موقعیت کنونی جنبش تحول خواهی مردم ایران و اندیشه های حکومت و مخالفانش در این ارتباط دارد. از این شماره خاطرات تلگرافچی رضاشاه را در سه قسمت و در سه شماره منتشر می کنیم. خاطراتی که در حجمی کم در اوائل دولت خاتمی و وزرات مهاجرانی بر وزارت ارشاد اجازه انتشار گرفت.

در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین: مبارزه با فساد علیرغم فرمان رهبر در سال 93 برای کش ندادن فرار 3 میلیارد دلاری خاوری به کانادا باید کش داده می شد، مطبوعات ایران چرا اینگونه سقوط کرده اند؟، نگاهی به مقاله کیهان علیه عدالت و آزادی، کار دشوار روزنامه حزبی در شرایط انقلاب علمی و اطلاعاتی، شطرنج دشوار سیاسی برای مهار تهاجم ترکیه به کردهای سوریه، نقشه  های مرموز برای بهره گیری از شورش عراق، همسانی سرنوشت تمدن سرمایه داری و تمدن رُم، حضور امریکا در آسیای میانه با چراغ خاموش، فردگرائی ثروتی را به اروپا نیفزود، عربستان با مثلث شیعه عراق- ایران- یمن کنار می آید؟ و بالاخره انتشار دو عکس قدیمی وتاریخی از عبدالصمد کامبخش و دکتر اختر کامبخش و همچنین کیانوری در دوران گذراندن دوره دکترای مهندسی خود در شهر آخن آلمان و دوستانش.


منتخب اخبار روزهای گذشته


از یک گزارش دریافتی

فروشگاههای زنجیره ای رفاه

چگونه به نابودی کشانده شدند!


روایتی از مقدمه آشتی ایران و عربستان

دعوت از نخست وزیر عراق

برای دیدار با پادشاه عربستان


عنوان اول پیک نت 17 مهر

تضاد سیاست خارجی و داخلی
به‌همانجا می‌انجامد که‌ درعراق ‌انجامید


سه نماینده کارگران هنگام خروج از خرم آباد دستگیر شدند

رئیس قوه قضائیه حرف می زند

دادگاه ها، کارگران را زندانی میکنند


مصاحبه با محمد سلامتی

حمایت رهبر سازمان مجاهدین انقلاب

از ماموریت های برون مرزی سپاه


مرور مطبوعات 16 مهر

حجاب اجباری حتی در قم

باعث بی چادری زنان شد!


عنوان اول پیک نت 16 مهر

قیام مردم عراق به کدام جهت میرود؟


علی مطهری

با موشک پرانی

زمینه ساز ناکامی برجام شدند


نماینده سابق مجلس در صدا و سیما

به راهی می رویم که شاه رفت

و کار به انقلاب 57 ا نجامید!


مصاحبه علی مطهری

پخش اعترافات زیر شکنجه

ازتلویزیون، خودسرانه است؟


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش دریافتی پیک نت درباره نابودی فروشگاه های زنجیره ای رفاه، که در شماره روز گذاشته (چهارشنبه) منتشر شد، پر مخاطب ترین مطلب بود. این گزارش روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 11 هزار و 300 خواننده داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران