ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عدم تولید سلاح اتمی قانون می شود

دستور کار مذاکرات

در سخنان رهبر اعلام شد؟ 
 
 
 
 

 

نخست وزیر ژاپن با طرح مذاکرات میان ایران وامریکا راهی تهران خواهد شد و دلیل تاخیر آن (پس از پایان سفر ترامپ به ژاپن) اولا همآهنگی با روسیه بود و دوم همآهنگی با ایران (رهبر جمهوری اسلامی) برای تدوین دستور کار سفر و دیدار.

ظاهرا عمده ترین مسئله ای که در مذاکرات پیش روی قرار است بر سر آن تفاهم و توافق بدست آید، تعهد قطعی ایران برای نرفتن به سوی تولید سلاح اتمی است. نکته ای که در آخرین سخنرانی رهبر در در دیدار با اساتید دانشگاه ها نیز مطرح شد اما به دلیل و انگیزه طرح این مسئله در آن دیدار شاید کمتر توجه شد. رهبر، در واقع نظر خود  را در باره دستور کار مذاکرات اعلام کرد و حتی گفت که کسانی در داخل نظام  تولید سلاح اتمی را توصیه می کنند اما او شدیدا با آن مخالف است و آن را بیهوده می داند. ظاهرا برای همآهنگی قانونی با این نظر و بیان رهبر جمهوری اسلامی است که صادقی نماینده مجلس اعلام کرد متعهد شدن ایران به عدم تولید سلاح اتمی را بزودی در مجلس مطرح  می کند تا به رای گذاشته شود. این یعنی تعهد قانونی و رسمی به عدم تولید سلاح اتمی و نه حرف های شفاهی فلان امام جمعه و یا فلان رسانه و یا حتی رهبر.

همزمان، در ژاپن اعلام شد که روسیه از طرح این کشور برای پایان دادن به تنش میان آمریکا و ایران حمایت کرده است. همچنین ترامپ  نیز از میانجیگری نخست وزیر ژاپن درجریان سفر به ایران استقبال کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: