سرمقاله 690

درهای بسته قلعه ای

بنام "بیت رهبری" را باید گشود!

 

دو راهی دشوار انتخاب

میان حق ایران و ناحقی امریکا

راشا  تودی - ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 19 اردیبهشت ماه  1399 برابر 9 مه 2019 

 pyknet100@gmail.com


"نام آن دو خانواده مشهور که 3 میلیارد یورو گرفته اند چیست؟" این خبر تفسیری روز گذشته پیک نت (چهارشنبه) با 9 هزار و 500 خواننده بیشترین مخاطب را داشت و روی 5 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


18-17 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18-17 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18-17 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18-17 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


18-17 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


18-17 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 اردیبهشت

آیا موقعیت کنونی روحانیت

همانست که رهبر می گوید؟

رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته با طلاب حوزه های علمیه دیدار کرد. او در این دیدار گریزی به ترور امام جماعت یکی از مساجد همدان زد و در ارزیابی خود از نتایج این ترور مسائلی را مطرح کرد. از جمله این که

«عده‌ای می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، اما واقعیت چیز دیگری است. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه ‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت.  وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند. روحانیت محترم است علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود.»

اول، بی اعتنائی مردم به اعدام شیخ فضل الله نوری بدلیل همسوئی اش با محمدعلی شاه در کودتا علیه مشروطه و به توپ بستن مجلس بود و ربطی به روحانی بودن او نداشت. دوم، اینکه آن مجالسی که رهبر از آنها یاد می کند و آن باور مذهبی که به آن اشاره می کند محصول هزاران میلیارد تومان هزینه تبلیغاتی و بودجه دهها نهادی است که کارشان ترویج خرافات است. سوم این که ایران بالای 82 میلیون جمعیت دارد و اگر نهادهای گوناگون امنیتی و اطلاعاتی و موسسات آشکار و پنهان نظرسنجی حکومتی ندانند و مقایسه شمار حاضران در پای منبرها را با حاضران در کنسرت های زیر فشار نیروی انتظامی و گروه های فشار را دراختیار ایشان قرار نداده باشند دروظیفه خود کوتاهی کرده اند! راه دور نرویم. همین روز معلم و رقص و خواندن ترانه ساسی مانکن را مقایسه کنید با جلسه مداحان! شاید رهبر با آگاهی از خودداری رو به گسترش طلبه ها برای پوشیدن لباس در کوچه و خیابان شهرها خواسته دل آنها را قرص کند. تبلیغ و تشویق عیبی ندارد، اما اگر باور وی همان باشد که گفته، هم با قلب واقعیت در باره یک رویداد مهم تاریخی کرده و هم فریبکاری!


با دلار و طلا مردم را به اسارت گرفته اند

90 در صد نقدینگی ایران

در چنگ اقلیتی 10 درصدی


مرور مطبوعات 18 اردیبهشت

کیهان برای ویرانی اسرائیل

از عراقی ها  مایه گذاشت!


به مدت 5 ماه

یکصد کارآموز ارتش ترکیه

آموزش اس 400 می بینند!


دلیل این تفاوت قیمت چیست؟

یک سایت بنام "استاد کار" در ایران فعال است. این سایت عده ای زن و مرد را برای فرستادن به خانه ها جهت نظافت و خدمات خانه در اختیار دارد. ما کاری به فعالیت این سایت و در آمدی که بعنوان واسطه دریافت می کند نداریم. حرف ما اینست که چه تفاوتی هست بین کارگر زنی که برای نظافت به خانه ای فرستاده می شود با کارگر مردی که با همین هدف اعزام می شود؟ چرا قیمت ساعات کار آنها تفاوت دارد؟


راه توده 690 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره690 (پنجشنبه 19 اردیبهشت 98) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره درباره قلعه در بسته ایست بنام "بیت رهبری" که کسی نمیداند در آن چه می گذرد.

مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به سال پر خبر 54 که توصیه می کنیم آن را با دقت بخوانید. علاوه بر بخش  دیگری از خاطرات شعبان جعفری که به همت روزنامه نگار عضو تحریریه زن روز و کیهان پیش از انقلاب "هماسرشار" تدوین شده، مقالاتی می خوانید با این عناوین:

بحران دهان باز کرد وانقلاب 57 از آن بیرون آمد- افشار اسناد کودتای 88 کلید واژه جلب اعتماد مردم است- چاقو حاکمیت دسته خود را نمی تواند ببرد- جمهوری اسلامی اتحاد با مصر را تقدیم ترامپ کرد- پوزیتیویسم و تضاد در فلسفه- تمرکز دیجیتالی سازمان سیا روی روسیه و ایران- قدرت نظامی- دریائی چین. گرفتن جلوی فرار سرمایه؛ مهم تر از جذب سرمایه خارجی است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


آفتابه دزدها نام دارند اما میلیارد دزدها نام ندارند؟

نام آن دو خانواده مشهور

که 3میلیارد یوروگرفته اند چیست؟


عنوان اول پیک نت 18 اردیبهشت

پایان معرکه کنونی
مذاکره است و نه جنگ!


تلاش برای جدا کردن

 سرافراز از میرقلی خان


دیدارهای سیاسی به بهانه "افطار" تازه می شود!


وزیر خارجه ونزوئلا در مسکو

امریکا خواهان دولتی

دست نشانده در ونزوئلاست!

راشا تودی- ترجمه رضانافعی


دو سئوال از رئیس کنونی مجمع مصلحت

حساب بانکی آملی لاریجانی

و پرونده جاسوسی دخترش چه شد؟


پس از میلیاردها تومان هزینه

سالمرگ فیلترینگ تلگرام

برای اینستاگرام تکرار می شود؟



47 مسافر سوختند

دلائل آتش گرفتن

 هواپیمای مسافری روسیه اعلام شد


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران