بیانیه فعالان مدنی

ایران لای چرخ دنده

سیاست‌های نئولیبرال له شده

 

آلمان چشمهایش را به روی

یکه‌تازی اردوغان بسته است

یونگه ولت  ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)   7 دی ماه 1399  - 27 دسامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


7-6 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


7-6 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


7-6 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


7-6 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


7-6 دی

منتخب اخبار ورزشی


7-6 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 7 دیماه

شمارش معکوس، درانتظار

حوادثی درمنطقه تا اول‌بهمن

حوادثی در اطراف ایران جریان دارد که نمیتوان نسبت به آنها بی تفاوت بود. بویژه در خلیج فارس و در کشور عراق. علاوه بر پیوند جدید اسرائیل به برخی کشورهای خلیج فارس که عملا امکانات اطلاعاتی و نظامی وسیعی را دراختیار آن کشور قرار میدهد و شک و تردیدهائی که نسبت به روابط ترکیه و اسرائیل و آذربایجان وجود دارد، در عراق نیز روند حوادث بکلی با سالهای گذشته متفاوت شده است. در ماجرای شلیک موشک به منطقه سبز بغداد که سفارت امریکا در آنجا قرار دارد و باعث کشته شدن شماری از مردم عادی منطقه شد، با صراحت نوشتیم که این نوع عملیات در آخرین هفته های حضور ترامپ در کاخ سفید و تلاش او برای باقی ماندن در این کاخ سئوال برانگیز است و برخی دستگیری ها در گروه های نظامی وابسته به ایران نشان میدهد که عوامل نفوذی در این گروه ها فعالند. به پاره شدن شیرازه این گروه ها پس از ترور قاسم سلیمانی اشاره کردیم و به گام های بلندی که عربستان و ترکیه برای مناسبات اقتصادی، سیاسی و نظامی با عراق بر داشته اند تا پای ایران را درعراق قطع کنند. روز گذشته الکاظمی نخست وزیر عراق با اشاره به فعالیت گروه های شبه نظامی عراقی که اغلب آنها با سپاه قدس در ارتباط اند گفت: "تسلیم ماجراجوئی و توطئه نخواهیم شد!". مقتدا صدر روحانی شیعه و با نفوذ عراق نیز گفت:"عراق قربانی درگیری ایران و امریکاست". همزمان با این اخبار، رسانه های عراق نوشتند که در پایگاه نظامی امریکا در اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق تحرکات بی سابقه ای آغاز شده است و در بغداد نیز زمزمه تخلیه و تعطیلی سفارت امریکا گسترش پیدا کرده است.
عبدالله شهبازی مفسر و محقق تاریخ معاصر ایران نیز توئیت زیر را منتشر کرده است:
«15 آبان، هشدار دادم و نوشتم که تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱/ اول بهمن ۱۳۹۹ (زمان انتقال دولت از ترامپ به بایدن) احتمال توطئه‌های جدی متصور است. مافیای منطقه، از باند نتانیاهو در اسرائيل تا محمد بن‌زاید ابوظبی و محمد بن سلمان سعودی و مافیای ایرانی مستقر در درون ایران، از پیروزی بایدن به شدت عصبی است. بنابراین، اگر پیروزی بایدن نهایی شود در فاصله انتقال قدرت به او بروز خرابکاری‌های پیچیده مافیایی در منطقه بسیار محتمل است و مواجهه با آن به درایت بسیار نیاز دارد.
خطر اصلی از ناحیه عوامل پنهان شبکه‌های مافیایی در داخل ایران است در پیوند با مافیای منطقه و شرکای‌شان در آمریکا. روزهای باقیمانده تا ۲۰ ژانویه/ اول بهمن بسیار حساس است. باید برخی تحرکات در منطقه (بویژه عراق) و نیز در آمریکا را جدی گرفت و با درایت فراوان توطئه‌های احتمالی را خنثی کرد.»
تقریبا همزمان با همین اخبار و تفسیرها، دو انفجار در امریکا و سپس عربستان روی داده که حداقل انفجار امریکا تاکنون سابقه نداشته است و نکته مهم تفسیری است که رسانه های امریکا درباره مشابهت این دو انفجار مطرح کرده اند. شاید انگشت اتهام در باره این دو انفجار نیز به سوی ایران دراز شود و این درحالی است که باید این انگشت اتهام متوجه همان مثلثی شود که شهبازی در توئیت خود مطرح کرده است. اسرائیل- عربستان و مافیای داخل ایران که همراهانی در خود امریکا نیز دارند.


طرفداران این دیدگاه ها به حاشیه سپاه رانده شده اند

مخالفت سرداران سابق سپاه

با رئیس جمهور شدن یک نظامی


نگاهی به سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی
رقابت در انتخابات 1400
میان یک دوجین نظامی خواهد بود؟


29 هزار نفر داوطلب دریافت واکسن کرونا شده اند

واکسن بزودی به ایران میرسد

چه کسانی حق تقدم تزریق دارند؟


ولادیمیر پوتین در سالگرد تاسیس اطلاعات خارجی

خطرات ناشی از درگیریها

در مرزهای‌روسیه را جدیبگیرید!


عنوان اول پیک نت 6 دیماه

انتشار ناگهانی فیلم هایی

از دیدارهای غیر رسمی رهبر


نفوذ در میان آمران این حوادث است

تابلوی شجریان را پائین کشیدند

تا به اعتبار فخری زاده ضربه بزنند


بموجب نشست وزرای خارجه برجام و گزارش شورای امنیت

باد در پرچم ایران است

اگرطرفداران‌داخلی‌تحریم خرابکاری‌نکنند


سرمقاله 768

بحث اصلی، اکنون اینست:

کدام‌نظامی رئیس‌جمهور شود؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

دو فیلم از دیدارهای غیر رسمی رهبر جمهوری اسلامی و شرحی که در تفسیر آن نوشته بودیم، علیرغم سنگین بودن فیلم ها و سنگین بودن نگاه ها به گذشته و حال رهبر جمهوری اسلامی با نزدیک به 6 هزار بیننده و خواننده روی تلگرام پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته بود. همین مطلب روز فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده و بیننده را داشت اما بیشترین اشتراک گذاری را یادداشت مربوط به تغییر نام خیابان شجریان و تبدیل آن به نام فخری زاده و دلائل و انگیزه های آن داشت. این مطلب روی 10 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران