ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
  شورش سیاسی در "ناصریه" عراق  
 

 

 هر تظاهرات و شورشی که شهرهای عراق شکل می گیرد و به هر بهانه ای تبدیل به شورش و درگیری با نیروهای امنیتی می شود، گامی می شود در جهت دوری عراق از جمهوری اسلامی و سرعت گرفتن تصمیمات عراق و پارلمان این کشور در جهت جدا کردن حساب خود از ایران.
شورش در ناصریه عراق در آغاز این هفته که منجر به کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی دولت عراق و دهها مجروح و مصدوم شد، از جمله همین تظاهرات و شورش هاست. این شورش نیز ابتداء با تظاهرات علیه بازداشت یکی از فعالان سیاسی- مدنی عراق شروع شد و با دخالت نیروهای امنیتی منجر به شورش شد.
ناصریه از شهرهای استان "ذی قار" عراق است و فرد بازداشت شده، پس از شورش مردم آزاد شد.
تحت تاثیر همین نوع شورش ها که در آنها شعار علیه شیعیان وابسته به جمهوری اسلامی و خواست استقلال عراق نیز سرداده می شود، روز گذشته سخنگوی مقتدا صدر به تلویزیون دولتی عراق درباره موشک پرانی به منطقه سبز بغداد گفت: «مقام‌های اجرایی کشور مسئولیت برخورد با هدف گرفتن اماکن دیپلماتیک را بر عهده دارند. در شرایطی که کشور عراق دچار بحران اقتصادی است، اگر این تصور در حلقه دیپلماتیک به وجود بیاید که بغداد برای سفارت‌خانه‌ها امن نیست و این اماکن ممکن است هدف قرار بگیرند، قطعا بر سطح همکاری کشورهای خارجی با عراق تاثیر خواهد گذاشت، و نتیجه‌اش زیان دیدن کشور و شهروندان است.»
تقریبا همزمان با این اظهار نظر، مشاور امنیت ملی عراق نیز گفت که برای جلوگیری از درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه ‌نظامیان "عصائب الحق" که وابسته به ایران هستند تصمیماتی گرفته شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: