سرمقاله 771

جدال دوران پس ازخامنه‌ای

از هم اکنون آغاز شده است!

 

مطهری:

بازگشت امریکا به برجام

با پیوستن‌به"فاتف"کامل میشود

(پیک هفته ۱۰۹)   24 دی ماه 1399  - 13 ژانویه 2021

 pyknet100@gmail.com


23-24 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23-24 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23-24 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23-24 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


23-24 دی

منتخب اخبار ورزشی


23-24 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 دیماه

اطلاعاتی که مردم باید

قبل ازممنوعیت خرید واکسن میدانستند

بحث درباره واکسن‌های آمریکایی در همه جهان و بیش از همه در خود آمریکا وجود دارد. تاجایی که تا به امروز دهها میلیون نفر در آمریکا به کارزار عدم تزریق این واکسن‌ها پیوسته‌اند. در اروپا، آلمان و فرانسه و ایتالیا نیز بحث‌های مشابهی جریان دارد. پیچیده شدن موضوع واکسن و مشکوک شدن مردم جهان نسبت به واکسن‌های آمریکایی، از جمله در خود آمریکا، به این دلیل است که واکسن‌های امریکایی با روشی جدید موسوم به "ام.آر.ان.ای" ساخته شده‌اند که بر مبنای دستکاری‌های ژنتیک و ایجاد ویروس به شکلی مصنوعی قرار دارد. برخلاف واکسن‌های نوع قدیمی که بر مبنای ویروس ضعیف شده عمل می کند. برخی از پزشکان و دانشمندان بدلیل جدید بودن این روش نسبت به استفاده از آن هشدار می دهند و معتقدند که شرکت‌های داروسازی با استفاده از وحشت کرونا می خواهند این روش را پیش از بررسی های لازم بر روی انسانها آزمایش کنند. مثلا پرفسور "اریک کوم" رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان "سالپتریه" پاریس که معتبرترین بیمارستان فرانسه است تا بحال چندین بار نسبت به استفاده از این واکسن‌ها هشدار داده و اخیرا هم دوباره میزان عوارض آن در واکسینه شده‌ها را زیاد اعلام کرده است. وی حتی نسبت به سکوت دولت فرانسه نسبت به واکسن چینی و عدم کوشش برای تهیه آن اعتراض کرده است. برخی دیگر از پزشکان فرانسوی و آلمانی نیز در زمینه پیامدها و اثرات این واکسن تردیدهایی را ابراز کرده‌اند. مسئله واکسن‌ها به عوامل سیاسی و از جمله نقش بیل گیتس، رئیس کمپانی مایکروسافت نیز باز می گردد که کمک‌های زیادی به سازمان بهداشت جهانی و از جمله کمپانی‌های "مادرنا" و "فایزر" که سازنده این واکسن‌ها هستند کرده و در زمینه واکسیناسیون در کشورهای فقیر فعال است. دو رفتار "بیل گیتس" موجب ایجاد شایعاتی درباره واکسن‌ها شده است. او در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد "افزایش شدید جمعیت در مناطقی  مانند  یمن، پاکستان و بخشهایی از آفریقا" اظهار نظر کرده و موجب تقویت این شایعه شده که آمریکا از طریق زدن واکسن قصد دارد جمعیت جهان را در مناطقی از جهان کاهش دهد. دلیل دوم، مشارکت بیل گیتس در پروژه ایست بنام "شناسایی بیومتریک از طریق واکسیناسیون". البته در این پروژه مشخص نیست که منظور از شناسایی بیومتریک دقیقا چیست؟ آیا منظور ایجاد دفترچه واکسنیاسیون و ثبت اثر انگشت است؟ یا نمونه برداری از دی.ان.ای؟ و غیره. این پروژه هم موجب ایجاد این شایعه شده که در واکسن‌ها ذرات یا فلزهایی قرار داده شده که هدف آنها شناسایی و تعقیب افراد است. اینکه این شایعات و اظهار نظر ها تا چه‌ اندازه می تواند پایه علمی داشته باشد یا حاصل بدبینی و بی اعتمادی افکار عمومی جهان و بویژه در داخل خود آمریکا نسبت به کمپانی‌های پنجگانه موسوم به "گافام" (گوگل، اپل، فیس بوک، امازون و مایکروسافت) از یک طرف و شرکت‌های داروسازی از طرف دیگر باشد معلوم نیست. این احتمال که خود شرکت‌های داروسازی سخنان پوچی نظیر کارگذاشتن جی.پی.اس در واکسن را تبلیغ کرده باشند تا بحث‌ها و تردیدهای پزشکان و دانشمندانی را که به لحاظ علمی و سیاسی در این زمینه کارکرده اند را به حاشیه براننده وجود دارد.

ظاهرا سخنان رهبر جمهوری اسلامی بر مبنای این شایعات و تردیدها ایراد شده است و او با روش ویژه‌‌ای که دارد هرچیزی را به ضد خودش تبدیل می کند. مسئله واکسن‌های مختلف را نیز می شد میان مردم، پزشکان، پژوهشگران، موافقان و مخالفان به بحث گذاشت تا حداقل آگاهی عمومی نسبت به انواع این واکسن‌ها و مزایا و معایب احتمالی هرکدام برای عموم بیشتر روشن شود تا هر اقدامی بر بستر آرامش و آگاهی و اعتماد عمومی انجام شود نه آنکه فورا جنبه جاسوسی و نفوذی و ضد جاسوسی به آن داده شود.


چین- روسیه و هند

واکسن کرونا، چه زمانی و از چه

کشورهائی به ایران داده می شود


یک نهاد قضائی بین المللی باید به این اتهام ورود کند

میلیاردرها و سران جنائی جهان

در تولید "کووید 19" نقش داشته اند؟


مصاحبه وکیل خانواده منصوری

قاضی منصوری را هم

یک "پرستو" به قتلگاه برد؟


کشاکش بر سر انتخابات امریکا

نگرانی جهانی را باعث شده!

ترجمه نعمت بوستانی


راه توده 771 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 771 (چهارشنبه 24 دیماه 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به پوست اندازی نهادهایی است که در سال اول انقلاب تشکیل شدند و بتدریج ماهیت آنها زیر فشار سرمایه داری تجازی و ارتجاع مذهبی تغییر یافت. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دیگری از خاطرات همسر رضاشاه و مادر محمد رضا شاه است که مربوط به سفر وی به همراه دو دخترش به آلمان برای ملاقات با هیتلر می باشد.

در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر: برای نخریدن واکسن کرونا نیاز به فرمان نبود، چرا برای باخت ترامپ عده ای در ایران عزا گرفتند، ارتجاع مذهبی ایران پوست می اندازد، حزب توده ایران در میدان دو جنبش و یک انقلاب، امریکا روی انبار باروت خشم و نارضایتی مردم، "کرونا پاس" یا "آپارتاید" نوین، خاورمیانه بار دیگر شاهد اوج گیری "پان عربیسم" می شود؟، پشت سر را آنقدر نگاه نکنید که جلوی پا را نبینید، اتحاد استراتژیک چین و روسیه سپر امنیت جهانی است، تا حمله به کنگره مرگ خوب بود اما برای همسایه ها!


گزارش مستقیم چین

واکسن کرونا، ساخت چین

بسرعت در جهان توزیع می شود!


دبیر شورای عالی فضای مجازی:

400 هزار ایرانی

قمار آنلاین بازی می کنند!


عنوان اول پیک نت 23 دیماه

از آسیاب بیت رهبری

شاید یک"بن سلمان"بیرون‌بیآید!


کسانی که از کاربرُد "آسپرین" هم اطلاع کافی ندارند

پامنبر خوانی برای ممنوعیت

خرید واکسن از انگلیس و امریکا


حجتی کرمانی:

اسلامی که در ایران حاکم شده

اسلام دوران پیامبر و جانشینانش نیست!


عباس عبدی:

ما را همان خطری تهدید می کند

که رژیم شاه هم آن را جدی نگرفت!


عنوان اول پیک نت 22 دیماه

روزهائی که خامنه ای

کار خود را تمام شده دانست


نامه‌دلجوئی آقای‌خمینی،خطاب‌به علی‌خامنه‌ای


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به 6 هزار خواننده، عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) «از آسیاب بیت رهبری شاید یک "بن سلمان" بیرون بیآید» بیشترین مخاطب را داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران