بیانیه فعالان سیاسی و مدنی و کادر پزشکی

برای ایمنی جمعی علیه کرونا

75 در صد مردم باید واکسینه شوند

 

صدراعظم سابق آلمان:
رابطه امریکا و اروپا
دیگر مانند گذشته‌ نخواهد شد

(پیک هفته ۱۰۹)   29 دی ماه 1399  - 18 ژانویه 2021

 pyknet100@gmail.com


27-29 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27-29 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27-29 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27-29 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


27-29 دی

منتخب اخبار ورزشی


27-29 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 دیماه

چرخش سیاسی به سوی

رئیس جمهور غیر نظامی!

با آن که آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید طی می شود و هنوز بیم اقدامی غافلگیرانه و فاجعه بار با فرمان او ایران را تهدید می کند، زمزمه های جدی در محافل سیاسی ایران پیرامون آن دور می زند که گزینه ورود سرداران سپاه به میدان رقابت برای رسیدن به ریاست جمهوری روز به روز ضعیف تر می شود. آنها که گزینه رئیس جمهور نظامی را کمرنگ می بینند اعتقاد دارند که اوج این بحث مربوط به زمانی بود که احتمال ماندن ترامپ در کاخ سفید بیش از خروج او از کاخ سفید بود، درحالیکه اکنون وضع در امریکا تغییر کرده است. با آمدن دمکرات ها در کاخ سفید گزینه رئیس جمهور نظامی در ایران کمرنگ شده، بویژه که رهبر جمهوری اسلامی نیز حتی در اوج این بحث نیز چندان طرفدار این گزینه نبود و آن را از یکسو به نوعی مقابله با رهبر انقلاب و قانون اساسی می دانست و از سوی دیگر واکنش منفی و حتی تند مراجع مطرح مذهبی در حوزه های دینی که مخالف سپرده شدن ریاست جمهوری به یک نظامی اند. این گروه از روحانیت با روحانیت باندباز سیاسی و مجیز گوی قدرت فاصله خود را حفظ کرده اند. آغاز کار رئیس جمهور دمکرات امریکا و آشکار شدن عملی سیاست های خارجی او به نتیجه گیری این بحث کمک خواهد کرد. این بحث ها درحاشیه جلساتی که اصولگرایان و راستگرایان مرتجع و اصلاح طلبان تشکیل میدهد جریان دارد. از جمله درحاشیه بحث های رسمی کنگره های حزبی. حاشیه هائی که مهم تر از متن است!

راستگرایان و اصولگرایان از هم اکنون از بحث رئیس جمهور نظامی فاصله گرفته و بار دیگر گزینه رئیسی و قالیباف را علم کرده اند و این یعنی بازگشت به انتخابات 96. حتی مطرح می کنند که شانس رئیسی بیشتر از قالیباف است که شکست های پیاپی انتخاباتی را در کارنامه خود دارد و مردم نیز نه تنها او را یک نظامی می دانند بلکه از عملکرد او در دوران شهرداری نیز ناراضی اند وافشاگری های روحانی و جهانگیری را در کارزار انتخابات 96 علیه او را فراموش نکرده اند. در جبهه مقابل، از میان گزینه هائی که تاکنون مطرح بوده (محسن هاشمی، علی لاریجانی و صادق خرازی) اکنون نورافکن روی صادق خرازی روشن است که علاوه بر سابقه طولانی دیپلماتیک و تسلط به زبان انگلیسی و تا حدودی فرانسه رابطه ای نزدیک با خانواده رهبر را نیز دارد. در ادامه همین بحث ها، یک عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در کنگره این حزب گفته است «موضوع مورد بحث همه, انتخاب یک نامزد مورد وثوق تمام اصلاح طلب ها و نظرها متوجه صادق خرازی بود و دیدار با وی برای دعوت رسمی جهت ورود به صحنه انتخابات»


صدراعظم سابق آلمان:

رابطه امریکا و اروپا

دیگر مانند گذشته ها نخواهد شد


"فاطمیه" فرصت سفر

به جنوب ایران را فراهم کرد!

"فاطمیه" و تعطیل عمومی ایران در روز یکشنبه عملا موجب تعطیلات به هم پیوسته ای شد که از چهارشنبه آغاز شد و 5 روز طول کشید. دولت و مقامات محلی استان مازنداران محدودیت های شدیدی را علیه سفر به این استان اعمال کردند و از قبل نیز این محدودیت ها را اعلام کردند. به همین دلیل سیل جمعیت بجای شمال به طرف جنوب ایران سرازیر شد و حالا مردم هرمزگان و جزایر قشم و هرمز نگران شیوع کرونا در این مناطق و شهرها هستند. این فیلم ورودی به هرمزگان و قشم است که کنترل کرونا هم می شوند اما نتیجه این سفر و کنترل بزودی آشکار خواهد شد.

22 بهمن امسال مصادف شده است با چهارشنبه و تعطیلات بهم پیوسته ای را برای 4 تا 5 روز بدنبال خواهد داشت و باحتمال زیاد شاهد همینگونه سفرها خواهیم بود.


علیه کرونا با واکسن ساخت چین

طی 3 روز گذشته درترکیه

675 هزار نفر تزریق واکسن شدند


دریک ایالت کانادا400 دندانپزشک‌ایرانی کار‌میکنند

مهاجرت تاریخی پزشکان

و پرستاران از ایران!


کشورهای اروپائی پاسپورت کرونا صادر می‌کنند

تزریق واکسن کرونا

ساخت کوبا درایران آغاز شد!


عنوان اول پیک نت 27 دیماه

معنای واقعی پخش پوستر
"لبیک یا مجتبی خامنه ای"!


مانور نظامی هوشیارانه ایران

روزهائی که با دلهره

و انتظار حمله نظامی طی می شود


آشی که امریکا برای جهان

بار گذاشت، حال خود باید بخورد!

راشاتودی ترجمه رضا نافعی


سرمقاله 771

جدال دوران پس ازخامنه‌ای

از هم اکنون آغاز شده است!


مصاحبه وکیل خانواده منصوری

قاضی منصوری را هم

یک "پرستو" به قتلگاه برد؟


عنوان اول پیک نت 23 دیماه

از آسیاب بیت رهبری

شاید یک"بن سلمان"بیرون‌بیآید!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به 9 هزار خواننده، عنوان اول پیک نت شنبه درباره معمای پخش پوستر "لبیک یا مجتبی خامنه ای" در تهران روی تلگرام این روزنت بیشترین خواننده را داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران