ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه فعالان سیاسی و مدنی و کادر پزشکی

برای ایمنی جمعی علیه کرونا

75 در صد مردم باید واکسینه شوند

 
 
 
 
 

 

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و کادر پزشکی در حمایت از نامهٔ ارکان دو نهاد علمی و صنفی کشور دربارهٔ تهیه و خرید واکسن کرونا بیانیه ای منتشر کردند. در بخش هائی از این بیانیه آمده است: ما، جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و کادر پزشکی ایران، حمایت خود را از نامهٔ ارکان سازمان نظام پزشکی و مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی به رئیس‌جمهور دربارهٔ ضرورت تهیه هرچه سریع‌تر و بیشتر واکسن کرونا صرفا بر اساس مبانی علمی و کارشناسانه اعلام می‌کنیم.

تسریع در واکسیناسیون همگانی کرونا برای پیشگیری از مرگ‌های اجتناب‌پذیر و نیز کاهش هزینه‌های اقتصادی کرونا و بهبود معیشت شهروندان ضرورت تام دارد.

برای ایمنی جمعی نیازمند واکسیناسیون حدود ۷۵ درصد جمعیت کشوریم. همچنین تلاش برای تولید واکسن معتبر داخلی و حمایت از آن لازم است اما برای دستیابی میلیونی به آن ماه‌ها زمان نیاز داریم. بنابراین کشور نیازمند بسیج همهٔ‌ توان و امکانات بخش دولتی و خصوصی خود برای خرید هرچه سریع‌تر واکسن‌های معتبر است.

به باور امضاکنندگان این بیانیه مسئولیت تشخیص بهترین واکسن‌ها برای واکسیناسیون هموطنان باید به کارشناسان و نهادهای تخصصی واگذار شود تا براساس موازین علمی تصمیم بگیرند و عمل کنند. از این جهت توجه به نامهٔ ارکان سازمان نظام پزشکی و مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی به رئیس‌جمهور، ‌به عنوان دو نهاد معتبر و مستقل پزشکی کشور، اهمیت زیادی دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: