ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظرات دو استاد بیماریهای عفونی در فرانسه

بی اعتمادی به واکسن های کرونا

ساخت شرکت های دارو سازی

 
 
 

 

 

همزمان با اعلام تصمیم دولت فرانسه برای واکسیناسیون مردم این کشور از آغاز ماه ژانویه٬ پروفسور "اریک کوم" رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان "سالپتریه" پاریس (معتبرترین بیمارستان فرانسه) در مصاحبه با رادیوهای فرانس اینتر و سود رادیو با رد واکسن های فایزر٬ مدرنا و کورواک ساخت آمریکا و آلمان گفت: این واکسن ها بر مبنای دستکاری های ژنتیک ساخت شده اند و ما هیچ اطلاعی درباره آنها نداریم. ما نمی توانیم بر مبنای اعتماد کورکورانه به بیانیه های شرکت های داروسازی بدون دسترسی به هیچ نوع داده علمی و اطلاع از عواقب آن، این واکسن ها را بر روی مردم امتحان کنیم."

به گفته پرفسور کوم: "هیچکس در فرانسه از واکسن چینی صحبت نمی کند٬ در حالیکه آنها در این زمینه از ما خیلی جلوتر هستند. چینی ها واکسن خود را به میلیون ها نفر تزریق کرده اند و اکنون کشورهای خلیج فارس هم می خواهند از این واکسن ها استفاده کنند."

کوم در مصاحبه ای دیگر گفت: "حاضر نیست واکسن های آمریکایی و اروپایی را به خود تزریق کند ولی واکسن چینی را چرا. چینی ها از همان آغاز این بیماری را جدی گرفتند٬ هم در سیاست قرنطینه و هم در ساخت واکسن. در حالیکه آمریکا و اروپا با شش ماه تعلل و تاخیر نسبت به چین دست به کار شدند. چینی ها واکسن های خود (سینوفارم و سینوواک) را با روش شناخته شده علمی ساخت واکسن بر مبنای ایجاد آنتی کور در بدن انجام دادند٬ در حالیکه لابراتوارهای غربی برای جبران شش ماه عقب ماندگی خود نسبت به چین به روش واکسن سازی بر مبنای دستکاری ژنتیک روی آوردند٬ روشی که بر مبنای آن می شود هم سریع واکسن ساخت و هم به میزان زیاد. ولی روشی است که تا بحال آزمایش جدی نشده و هیچ اطلاعی از نتایج آن نداریم."

پیش از پرفسور کوم٬ پرفسور کریستین پرون رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان گارش فرانسه که سالها سرپرستی ارگان های ساخت واکسن در فرانسه را برعهده داشته نیز با این واکسن‌ها مخالفت کرده و گفته بود: واکسن های فایزر و مدورنا اصلا واکسن نیستند، بلکه روش‌های درمان ژنتیکی و تزریق اسید نوکلریک به بدن انسان هستند.(اسیدهایی که موجب ساخت ویروس توسط سلول های ما می شود) در حالیکه ما پیامدهای این تزریق را هنوز نمی دانیم که ممکن است نتایج ژنتیک خیلی وخیم داشته باشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: