ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 مهر

داعش به بهانه جنگ قره باغ

به مرزهای ایران نزدیک شده

 
 
 

 

 

جنگ قره باغ به چالشی رو به گسترش برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است. بیانیه آب نکشیده و نسنجیده چهار امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان که معلوم نیست خودسرانه دست به این اقدام زدند و یا پس از همآهنگی  با بیت رهبری این بیانیه را صادر کردند، حالا عملا به مجوزی برای تظاهرات و حمایت مردم در شهرهائی که امام جمعه های مناطق یاد شده در بالا بیانیه دادند از ترکیه و جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان تبدیل شده است. دستگیری ها و مقابله با تظاهرات به نفت بر آتش تبدیل شده، چنان که دولت نیز روز گذشته اعلام کرد مملکت در شرایطی نیست که تظاهرات را بتواند تحمل کند. نگرانی از اوج گیری تظاهرات و اصابت گلوله های خمپاره وموشک به برخی شهرها و روستاهای ایران که نزدیک به میدان جنگ هستند، حالا با نگرانی بزرگتری همراه شده که آن امام جمعه هائی که "گز نکرده، پاره کرده بودند" باید جوابگوی آن هم باشند. یعنی انتقال داعشی ها و افراد القاعده و النصری ها از سوریه به جبهه آذربایجان علیه ارمنستان و جنگ قره باغ. آنها که 5 سال پیش نتوانستند پس از فتوحاتی در عراق خود را به مرز ایران برسانند، حالا به بهانه جنگ قره باغ و در رکاب ارتش آذربایجان و ترکیه به مرزهای ایران نزدیک شده اند. این نگرانی را علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی و مشاور کنونی رهبر روز گذشته بی آنکه به فتح قره باغ از سوی آذربایجان و ترکیه اشاره کند، اینگونه مطرح کرد:

ارمنستان باید مناطق اشغالی آذربایجان را تخلیه کند و ترکیه بنزین بر روی آتش نریزد.

ارمنستان باید 4 قطعنامه سازمان ملل را اجرا کرده و 7 شهری را که تصرف کرده به آذربایجان باز گرداند و به مرزهای بین‌المللی برگردد.

بیش از یک میلیون آذری در پی اشغال این مناطق آواره شده‌اند و باید به خانه های خود باز گردند.

به عنوان دوست به ترکیه توصیه می‌کنیم به جای آنکه یکی از طرفین یا دو طرف این درگیری را تشویق به جنگ کند، طرف‌ها را به صلح تشویق کند. ضمنا اگر کسی فکری به ذهنش برسد که با تحریک تروریست‌ها به ایران صدمه‌ای بزند، عرض می‌کنیم که تحمل نخواهیم کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: