سرمقاله 749

ایران با سیاست "بندبازی"

نمی تواند از بحران خارج شود

 

کمترکسی قبول دارد که این حریق ها اتفاقی است

حریق های زنجیره ای

بهواتیکان شیعیان"نجف"رسید!

(پیک هفته ۱۰۹)  16 مرداد ماه 1399  -  6 اگوست 2020

 pyknet100@gmail.com


14-15 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


14-15 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


14-15 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


14-15 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


14-15 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


14-15 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 16 مرداد

تولید داخلی رونق می گیرد

درصورت بازگشت به اصل44اولیه

رهبر جمهوری اسلامی می گوید راه حل مقابله با تحریم ها، تولید داخلی است. حرف غلطی نیست اما چگونه؟ او این فکر را 20 سال پیش که دستور داد مجمع مصلحت نظام طرح دگرگونی اصل 44 قانون اساسی را بر مبنای اولویت خصوصی سازی بر بخش تعاونی و دولتی تغییر بدهد و پس از تهیه خود آن را امضا و  ابلاغ کرد باید می کرد. آن مصوبه مجمع مصلحت که میرحسین موسوی که در همین مجمع عضو بود به آن رای نداد و گفت که هر نوع تغییر بندهای قانون اساسی به رفراندوم گذاشته شود، فاجعه نابودی تولید داخلی را به همراه آورد. شرکت های خصولتی و بانکهای تازه تاسیس دوران احمدی نژاد به نیابت از سپاه و بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء کارخانه ها را به ارزان ترین قیمت خریدند و سپس در مدیریت آن وا ماندند و بتدریج فروش قطعات این کارخانه ها و زمین های آنها آغاز شد. در تمام این مراحل نه تنها کوچکترین مشورتی با کارگران نشد، بلکه طرح تعدیل نیروی انسانی در این کارخانه ها به اجرا گذاشته شد. قراردادهای موقت که حالا به قرار داد سفید رسیده محصول این دورانی که پشت سر مانده است. امروز شعار عمده کارگران خاتمه خصوصی سازی و بازگرداندن کارخانه ها به دولت است برخاسته از آگاهی کارگران از عمق فاجعه ایست که برای تولید ملی بوجود آوردند. مدیریت بیشتر این کارخانه ها که یا فرماندهان از لباس سپاه بیرون آمده و یا کارگزاران سپاه بودند از حمایت امنیتی حکومت برخوردار بودند و سرکوب کارگران معترض عادی ترین واکنش آنها بود. زیر همین پوست، میوه گندیده اختلاس و غارت و دزدی به بار آمد. حالا دیگر سرکوب اعتصاب های کارگری و دستگیری سخنگویان آنها نتیجه نمی دهد. رهبر جمهوری اسلامی می گوید باید تولید داخلی را رونق بخشید. این رونق بر مبنای چه سیستمی؟ اگر سیستم و روش 20 سال گذشته پاسخ میداد که امروز تولید دچار این بحران نبود. بنابراین، راه حل همان است که کارگران خود می گویند. بازگشت به اصل 44 اولیه در قانون اساسی. یعنی اقتصاد سه بخشی بر مبنای سه اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی. آن که واقعا طرفدار تولید ملی است، بدنبال همین راه حل می رود و در چارچوب همین راه حل باید به سندیکاهای کارگری به چشم رقیب حکومت نگاه نشود، نمایندگان منتخب کارگران به مجلس بروند، در شوراهای شهرها سهم داشته باشند. این خواست ها هیچکدام سیاسی نیست، بلکه صنفی است. مانند دیگر تشکل های صنفی.

رسیدن اعتصاب های جنوب ایران (پتروشیمی و پالایشگاه ها)، اعتصاب هفت تپه و .... به پالایشگاه اصفهان با خواست های اولیه صنفی نشان دهنده نتایج همان نکاتی است که در بالا به آنها اشاره شد.


دو فیلم انفجار بیروت

و نتایجی که از آن می توان گرفت!

از میان فیلم هائی که از سه شنبه شب در ارتباط با انفجار بیروت منتشر شده دو فیلم اهمیت ویژه دارد. فیلم نخست همان فیلمی است که بلافاصله روی شبکه های اجتماعی قرار گرفت و لحظه بلند شدن دود و سپس انفجار که ظاهرا انفجار دوم است را نشان میدهد. این فیلم ثابت می کند که دوربین با آگاهی از انفجار قریب الوقوع قبلا در محل مناسب و با فاصله از محل انفجار کارگذاشته شده بوده و به همین دلیل بدون لرزش احتمالی دست (ناشی از ترس و وحشت گیرنده فیلم) گرفته شده است. در همین فیلم کاملا مشخص است که حرکت های انفجاری در زیر زمین نقطه به نقطه جلو می آید. اگر دقت کنید، این حرکت را بصورت جرقه های انفجاری می توانید ببینید.

در فیلم دوم مورد اشاره ما، درحالیکه دود ناشی از انفجار اول به آسمان بلند شده، شیئی سیاه رنگ به عمق این دود می رود و بلافاصله انفجار مهیب دوم روی میدهد. این اشتباه است اگر تصور شود که این  شیئی یک پرنده است، زیرا شیئی مورد نظر بسیار بزرگ تر از کلاغ و کبوتر است و اساسا هیچ پرنده ای به سمت آتش و به عمق آن پرواز نمی کند. ضمنا فاصله گرفته شدن فیلم از محل حادثه زیاد است و در نتیجه پرنده  چه اندازه می تواند باشد که بتوان حرکتش را در فیلم ضبط  کرد؟

مضحک ترین تبلیغاتی که بلافاصله پس از انفجار بیروت در رسانه های غربی و متعاقب آنها تلویزیون های فارسی زبان آغاز شد ربط دادن غیر مستقیم این انفجار با نتیجه دادگاه ترور رفیق حریری نخست وزیر لبنان بود که 4 متهم آن از اعضای حزب الله هستند. هدف این تبلیغ کشیدن پای حزب الله لبنان به این انفجار و یا نفت ریختن روی اختلافات سیاسی جاری در لبنان و کشاندن آن به سمت جنگ داخلی است. حادثه ای که روی داد با طراحی و حتی شرکت مستقیم اسرائیل روی داده و از یک هفته پیش نیز این خبر رسانه ای شده بود که ایران  1500 تن مواد انفجاری به لبنان منتقل کرده است. از آن بی خردانه تر، رجز خوانی برخی فرماندهان سپاه در هفته گذشته بود که مدعی شدند پیشرفته ترین موشک ها را به لبنان منتقل و در اختیار حزب الله گذاشته اند.

همین دو خبر را ترامپ مبنای اولین اظهار نظرش درباره انفجار بیروت که در واقع تائید غیر مستقیم اقدام اسرائیل بود قرار داد و گفت: "تقصیر حزب الله لبنان است که این همه موشک انبار کرده"

دو فیلم را منتشر کرده ایم. قضاوت با شما!


ایران با کوچکترین اشتباه

پل پیروزی  ترامپ میشود!

"فروزنده فرزاد"


ترجمه بخش هائی از فیلم مستند
"15 سالگی ریاست جمهوری پوتین"

روسیه چگونه توانست

بار دیگر روی پای خود بایستد؟

فیلم "15 سالگی ریاست جمهوری پوتین" یک فیلم مستند و با ارزشی است که پیش از هر ایرانی، رهبران جمهوری اسلامی باید آن را با دقت و چندین و چند بار ببینند و چند مترجم زبان روسی آن را به دقت برایشان ترجمه کنند. ما در حد امکانات خودمان، بخش هائی از این فیلم را به فارسی ترجمه کرده ایم. البته مختصر و مفید. این خلاصه را در ادامه می خوانید...


راه توده 749 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده – شماره 749 (پنجشنبه 16 مرداد 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرارگزفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به بندبازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارد. بخش دیگری از خاطرات محسن رفیقدوست را نیز دراین شماره می خوانید. همچنین در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین: آیا جهموری اسلامی سیاستی منطقی برای مقاوت در برابر امریکا دارد؟، ایران دوراندیشانه نمی خواهد پل پیروزی ترامپ شود، مریم فیروز، زنی که چهره فرهنگی او را باید شناخت، روسیه چگونه توانست بار دیگر روی پای خوئد بایستد؟، روسیه با 30 میلیون کشته از تونل جنگ دوم پیروز بیرون آمد،  علجه اسرائیل برای کشاندن ایران به میدان جنگ، در پیوند چین و روسیه هیچ خللی نباید وارد آید، چین ستیزان درایران به کدام تبلیغات امپریالیستی یاری می رسانند، چرچیل آنگونه که بود نه آنگونه که تبلیغ کردند و بالاخر درس های شورش 15 خرداد.


عنوان اول پیک نت 15 مرداد

انفجاری ویرانگر تر از

حمله هوائی اسرائیل در بیروت


برخی مراکز خرید تعطیل می شود

جریمه آنها که ماسک نمی زنند

و فاصله را مراعات نمی کنند


سئوالی که رهبر ج. اسلامی باید پاسخ بدهد

برجام اگر علیه ایران بود

چرا ترامپ از آن بیرون آمد؟

 

دو آتش سوزی بزرگ در تهران


آنها که سنگ برگزاری محرم را به سینه می زدند

قم قرمز کرونائی شد

روحانیون حکومتی قم کجا هستند؟


عنوان اول پیک نت 14 مرداد

سکوت آگاهانه ج. اسلامی درباره حریق  و ضربه به تاسیسات اتمی ایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته اختصاص به انفجار بیروت و اعلام نظر پیک نت در باره نقش اسرائیل در این انفجار بود که روی تلگرام این روزنت بالای 6 هزار خواننده داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز پر خواننده ترین مطلب بود و روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران