وحشت از شورش مردم جدی است

3 رویداد مهم و ادامه دار

که دراین روزها شاهد آن هستیم!

 

زمین امریکا زیر پای

نخبگان ثروت و قدرت می‌لرزد!

نوشته : دانیل گانزر- ترجمه: رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  17 خرداد ماه 1399 - 5 ژوئن 2020

 pyknet100@gmail.com


16- 12 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


16- 12 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


16- 12 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


16- 12 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


16- 12 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


16- 12 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 17  خرداد

قالیباف برای چه ماموریتی

با 10درصد رای‌تهران به‌مجلس برده‌شد

این سئوال مهم و بجائی است که چرا "قدرت" مافیائی در جمهوری اسلامی فردی مانند قالیباف را که در چند انتخابات شکست خورده و نتوانسته رای مردم را کسب کند به مجلس فرستاد و بر کرسی این نهاد نشاند. تدارک این کار با جلوگیری از تحقیق و تفحص مجلس درباره فساد و اختلاس در شهرداری دوران قالیباف شروع شد و با قتل یک "پرستو" که هنوز معلوم نیست با گلوله نجفی شهردار اسبق و جانشین قالیباف کشته شد و یا با گلوله مامور امنیتی که در گوشه ای از حمام خانه کمین کرده بود ادامه یافت تا پرونده ای که او از فساد در شهرداری قالیباف تهیه کرده و تسلیم قوه قضائیه کرده بود بایگانی شود. همانگونه که پرونده تحقیق و تفحص مجلس از فساد شهرداری قالیباف که پای شماری از فرماندهان سپاه درآن گیر است بایگانی شد.

میگویند لجبازی با مردم و رای آنها در رهبر جمهوری اسلامی نهادینه است و همانگونه که علیه رای میرحسین موسوی کودتا کرد و ابراهیم رئیسی بازنده انتخابات ریاست جمهوری 96 را از روی سر مردم رئیس قوه قضائیه کرد، قالیباف بازنده انتخابات را هم از روی سر مردم رئیس مجلس کرد! این نظر تا حدودی زیادی درست است اما همه دلائل نشستن قالیباف بر کرسی ریاست مجلس نیست. آن هم بعنوان نماینده اول تهران. تهرانی که تنها 18 در صد واجدین حق رای در آن شرکت کردند و 8 در صد رای این 18 در صد هم باطله بود. (نقل آمار از مصاحبه علی مطهری با روزنامه سازندگی). برای این برکرسی نشاندن، ابتدا کاری کردند که شرکت در انتخابات مجلس از موضوعیت خارج شود. رد صلاحیت های گسترده و تهیه یک لیست بسته و اعلام "هرکس می خواهد در انتخابات شرکت کند باید به این لیست رای بدهد" که اکثریت مردم هم شرکت نکردند و رای هم ندادند. آنها همین را می خواستند و به هدفشان هم رسیدند. این طرحی بود که پیش از اعلام لیست شورای نگهبان توسط "رسائی" که از کارگزاران مصباح یزدی است در یک مصاحبه تلویزیونی داخلی گفته و ثبت شد که در همین شماره پیک نت می بینید و می شنوید.

ریاست قالیباف بر مجلس محصول توافق فرماندهان سپاه با بیت رهبری است که شورای نگهبان نیز آن را کانالیزه کرد. اما چرا به این تفاهم نیاز بود؟

رهبر جمهوری اسلامی از مرز 81 سالگی گذشته و سخنرانی اخیرش درباره تظاهرات امریکا نیز نشان داد که حال و روز مناسبی ندارد. از آنجا که معلوم نیست مجلس خبرگان فورا و مانند در گذشت آیت الله خمینی بتواند یک رهبر درست کند، حدس زده می شود این اقدام دو مرحله ای انجام خواهد شد. یعنی ابتدا و بموجب قانون اساسی شورایی مرکب از سران سه قوه تشکیل می شود تا بعدا مجلس خبرگان رهبر جانشین معرفی کند. قطعا بحث شورائی شدن رهبری و یا فردی شدن رهبری در آن جلسه خبرگان نیز داغ خواهد بود. چنان داغ که معلوم نیست نتیجه آن رهبری فردی باشد. بنابراین پیش بینی، "شورای موقت رهبری" که به آن اشاره شد بسیار مهم است. اگر تشکیل این شورا تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 1400 طول بکشد، آنگاه باحتمال زیاد علی لاریجانی هم رئیس جمهور و عضو این شورا خواهد شد و نظر روحانیون و مراجع قم جلب خواهد شد. به این ترتیب است که حضور قالیباف در راس مجلس و عضو شورای موقت رهبری بعنوان نماینده شورای فرماندهان سپاه در این شورا آنقدر اهمیت دارد که تن به این همه مانور بدهند تا قالیباف را به مجلس ببرند و رئیس آن کنند! حدس زده می شود مانند بحث های پس از درگذشت آیت الله خمینی که می خواستند احمد خمینی را بعنوان مطلع ترین فرد از نظرات و تصمیمات پدرش به شورای رهبری ببرند، مجتبی خامنه ای را بعنوان مطلع از زیر و بم بیت رهبری در ترکیب این شورا قرار خواهند داد. این احتمال نیز بصورت جدی مطرح است. آیا این شورا از میان خود یکنفر را به مجلس خبرگان معرفی خواهد کرد؟ گره اصلی به مجلس بردن قالیباف همینجا باز می شود. یعنی نقش شورای موقت رهبری و انتخاب رهبر آینده با تائید شورای فرماندهان سپاه که قالیباف نماینده آنست. ترمز ابراهیم رئیسی نیز اینگونه کشیده خواهد شد! حتی در صورت حضور حسن روحانی در ترکیب شورای موقت رهبری نیز این طرح دنبال خواهد شد. آن که با 10 در صد رای تهران در راس قوه مقننه قرار گرفته، چنین وظیفه ای را برعهده دارد!


شهرهای امریکا در تسخیر

رانده شدگان اجتماعی است!

فروزنده فرزاد


انتخابات مجلس یازدهم

همانگونه برگزار شد که رسائی گفت!

این مصاحبه که پیش از آغاز بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان با حمید رسائی انجام و پخش شد، یک مصاحبه تاریخی است. نه به این دلیل که رسائی چهره ای تاریخی است، خیر! او از پادوهای مصباح یزدی است و به دلیل همین پادوئی اش آنچه گفته و در عمل تحقق یافته اهمیت دارد. در حقیقت او نظر باند مصباح یزدی و حجتیه در این مصاحبه تلویزیونی گفت و دقیقا هم عمل شد. نباید اجازه داد برخی خبرها و مصاحبه ها و نظرات مشمول مرور زمان شود و در میان اخبار دیگر ناپدید!


امریکا به حرف مردمش گوش بدهد

کلَ (ج.اسلامی) اگر طبیب بودی

اول سرخود دوا نمودی!


عنوان اول پیک نت 13 خرداد

جعبه های سیاهی که  در ج. اسلامی بایگانی شده اند

با سقوط هواپیما سی 130
فرماندهان‌ارتش و سپاه‌کشته‌شدند


گسترش استقلال تصمیم آلمان دربرابر امریکا

200 نماینده صنایع آلمان

باهواپیمای ویژه راهی‌ چین ‌شدند


به بهانه ناکارآمدی

ترامپ میخواهد ساختار گروه

7 کشور صنعتی را بهم بزند


ایران از این موج برکنار نیست- عبدالله شهبازی

شورش های "پساکرونا"

از "امریکا" به اروپا رسیده!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

جعبه سیاه های گمشده در جمهوری اسلامی که درباره سقوط هواپیمای ارشد ترین فرماندهان سپاه و ارتش در دوران کوتاه فاصله بازپس گیری خرمشهر از ارتش عراق و آغاز مرحله ورود نظامی ایران به خاک عراق بود با نزدیک به 12 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت پر مخاطب ترین مطلب پیک نت 13 خرداد بود. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بالای 2700 خواننده داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران