گفتگوی تلفنی مسئولان امنیت‌ملی افغانستان و ایران

مستندات غرق شدن اتباع افغانستان

به‌کمیته‌مشترک حقیقت‌یاب داده‌شود!

 

اطلاعیه فرمانداری رشت

ممنوعیت ورود به دریا در

55 نقطه به طول 22 کیلومتر

(پیک هفته ۱۰۹)  31 ادریبهشت ماه 1399 - 20 مه 2020

 pyknet100@gmail.com


29-30 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-30 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-30 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-30 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-30 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


29-30 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 31 اردیبهشت

شطرنج سیاسی- نظامی

درمنطقه و جهان تغییر میکند

در خاورمیانه عربی، ترامپ و دولت اسرائیل با انتقال پایتخت این کشور به اورشلیم و اعلام تصمیمات جدید دولت اسرائیل برای تصاحب کامل تر سرزمین فلسطینی ها، موجب شکلگیری زمینه های نوین تنش هائی شده اند که فعلا یارگیری آن بصورت طبیعی آغاز شده است. بویژه بدلیل بی اعتمادی به حرف ها و تصمیمات فصلی و ناپایدار ترامپ. این یارگیری خزنده سوریه را پشت سر گذاشته و علاوه بر ترکیه، به لیبی نیز سرایت کرده است. درعین حال که در حاشیه خلیج فارس نیز وضع به همینگونه است. اظهار نظرهای مقامات اروپائی درباره امریکا و اوضاع نوین جهان نیز نشان میدهد که در اروپا نیز تغییر در سمت گیری های چند دهه اخیر در حال شکل گیری است. آلمان که نزدیک ترین متحد امریکا در اروپا بود، حالا با کارشکنی امریکا در انتقال گاز روسیه از طریق آلمان به اروپا روبروست و همزمان با آن، شاهد حضور روز افزون نظامی، اتمی و بیولوژیک امریکا در لهستان و تبدیل این کشور به جانشین آلمان! امریکا صحبت از "ناتوی شرق" می کند و این یعنی کشیدن آجر از زیر پای ناتوی غرب، اگر کشورهای اروپائی عضو ناتو سهم مالی بیشتری را قبول نکنند! ناتوی شرق چاقوئی است که سرانجام رگ ناتوی غرب را می خواهد بزند؟

درترکیه، کشوری که عضو ناتوست و بزرگترین ارتش زمینی ناتو را دارد، دولت این کشور که دستش در قبرس، سوریه، لیبی و جنگ با کردهای ترکیه بند است، با امریکا زاویه پیدا کرده است. هم اقتصادی و هم سیاسی- نظامی. این زاویه، با خرید سامانه دفاعی اس 400 از روسیه و ساخت دو نیروگاه اتمی توسط روسیه در ترکیه روز به روز بیشتر میشود. در لیبی صف بندی عجیبی شکل گرفته است. روسیه، مصر و برخی کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس از ژنرال حفتر حمایت می کنند که به پشت دروازه های طرابلس رسیده و با فتح آن حکومت سراسری را اعلام خواهد کرد و از سوی دیگر ترکیه از دولت در محاصره ژنرال حفتر حمایت نظامی می کند. در همین مجموعه کشاکش ها، روز گذشته اعلام شد که مصر بی اعتناء به تهدیدهای تحریمی امریکا پیچیده ترین و مدرن ترین جنگنده هوائی روسیه، یعنی  "سوخو- سو ۳۵" را دریافت می کند و با دریافت این هواپیما عملا توازن نظامی در منطقه دگرگون خواهد شد. حضور نظامی روسیه و نفوذ اقتصادی چین شانه به شانه هم در افریقا و خاورمیانه پیش می رود و بعید است که جنجال هائی که امریکا بر سر کرونا و متهم کردن چین به پخش این ویروس درجهان بتواند مانع این نفوذ اقتصادی و نظامی شود. شاید بتوان روند جاده ابریشم را اندکی کُند کند اما آن جاده بعنوان یک استراتژی اقتصادی نوین جهانی پیش می رود. امریکا می خواهد به بهانه کرونا بزند زیر بدهی که به چین دارد و درعین حال سرمایه گذاران در چین را به سمت امریکا هدایت کند، اما این سیاست بی اعتمادی اروپائی ها به امریکا را عمیق تر می کند. در حاشیه این شطرنج بغرنج جهانی، تحریم تسلیحاتی ایران قرار است از اکتبر آینده مطابق قرار داد "برجام" پایان یابد. امریکا می کوشد این تحریم را تمدید کند. روسیه و چین و حتی اروپا موافق تمدید این تحریم نیستند. ایران با خاتمه این تحریم می  تواند بسرعت ناوگان هوائی- نظامی خود را با خرید مدرن ترین جنگنده ها از روسیه و چین تقویت کند و سیستم تک دفاعی خود را که متکی به موشک است به سیستم دو منظوره تبدیل کند. با خاتمه تحریم های نظامی ایران خواهد توانست ناوگان هوائی غیر نظامی خود را نیز نوسازی و تقویت کند و سلاح های متعارف و پیشرفته خریداری کند. دیپلماسی هوشمندانه می تواند مانع پیروزی امریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شود، اگر برخی ماجراجوئی های سپاه فرصت ها را نسوزاند.

عکس: سوخوی پیشرفته "سو 35" روسیه که نیروی هوائی مصر مجهز به آن می شود.


فیلم را ببینید!

موقعیت نوین روحانی

در نظام و در میان مردم!


رفتار پلیس ترکیه با آنها که
 بدون ماسک به خیابان می آیند!


باران و سیلاب در تهران

بارانی که از غروب دیروز (سه شنبه) در تهران آغاز شد، بسرعت تبدیل به سیلاب در خیابانهای پایتخت شد. هم باران و هم سیلاب مردم را غافلگیر کرد و البته شهرداری تهران را بیش از مردم. هنوز معلوم نیست که سیلاب به داخل راهروهای منتهی به مترو تهران هم راه یافت یا  خیر.


نامه مطهری به رهبر ج. اسلامی

هیاتی برای رسیدگی

به‌رد صلاحیتها تشکیل‌بدهید!


عدو "امریکا" سبب خیر خواهد شد؟

آشتی ایران و عربستان

رویدادی مهم در منطقه است


عنوان اول پیک نت 30 اردیبهشت

ترکیه سایه به سایه ایران

ممنوعیت‌های کرونائی را لغو می‌کند


بهار مجلس اقلیتی یازدهم

نبرد برای رسیدن

به صندلی خالی ریاست مجلس


نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه

با اقدامات بزک، دوزکی و نمایشی

نمی توان مانع فوران خشم مردم شد


درگیری میان مردم و نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی میناب با منور زده شد


6 برج درتهران، بعنوان نمونه

فقر و ثروت سرانجام به انفجار ختم خواهدشد


این تشکل "جنبش عدالتخواه دانشجوئی" نام دارد

سخنان دبیریک تشکل‌دانشجوئی

دردیداردیروز با رهبرج.اسلامی


عنوان اول پیک نت 29 اردیبهشت

دیدار مجازی دانشجویان با رهبر

چرا شما و برگمارشدگان شما
به هیچکس پاسخ نمی‌دهند؟


با حضور 35 هزار کارگر ایرانی و روس

فیلم تاریخی افتتاح

کارخانه ذوب آهن اصفهان


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) نامه سعید زیبا کلام خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه بود که روی تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز 1350 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران