ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ارتش روسیه در مرزهای دو جمهوری با اوکراین

شلیک توپ های تو خالی

امریکا و اروپا بطرف روسیه

 
 
 

 

 

شادی مردم دو جمهوری شرق اوکراین، پس از اعلام به رسمیت شناخته شدن آنها از سوی روسیه، نشان داد که مردم این دو جمهوری تا چه حد از تکرار یک قتل عام نژادی دیگر از سوی فاشیست های مسلح اوکراین که گفته می شود شمار آنها به 60 هزار نفر رسیده وحشت داشتند و اکنون با حمایت روسیه از آنها آسوده خیال شده اند. در تمام رسانه های فارسی زبان خارج از کشور و رسانه های داخل کشور هرگز در این هفته ها گزارشی از تاریخ و سابقه نسل کشی در شرق اوکراین نه گفته شد و نه فیلمی از آن نشان داده شد. پوتین پس از امضای سند به رسمیت شناختن این دو جمهوری با صدراعظم آلمان تلفنی تماس گرفته و به او گفت که فیلم و عکس های نسل کشی شرق اوکراین را برای آگاهی از این که ما جلوی تکرار چه فاجعه ای را گرفتیم می فرستم. ما تاکنون آنها را منتشر نکرده ایم زیرا بسیار دلخراش است، اما انتشار آن ها در آلمان را به اختیار شما می گذارم.

نخست وزیر انگلستان که تا هفته پیش تا لب دره سقوط پیش رفته بود، حالا تند ترین واکنش ها را به تصمیم روسیه اتخاذ کرده تا طرح برکناری او را مجلس از دستور کار خارج کند. تحریم هائی که امریکا و فرانسه آن ها را اعلام کرده اند نیز علیرغم تبلیغاتی که می شود چندان کارساز نخواهد بود زیرا جهان یک قطبی به رهبری امریکا تمام شده است. اقتصاد پر قدرت چین که دست امریکا و کانادا زیر ساطور آنست، پشت روسیه ایستاده است، همچنان که قدرت نظامی روسیه پشت چین ایستاده. بنابراین هیاهوها بزودی و بدون جنگ و حمله به اوکراین خاتمه می یابد. گرچه خاتمه این جنجال ها به معنای زمین نخوردن زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین حتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیست. انتخاباتی که تا برگزاری آن زمان زیادی باقی نیست. البته به آن شرط که ناگهان و براثر یک کودتای نظامی همه معادلات در کیف بهم نریزد! کودتائی که نخستین اقدام آن پایان تنش با روسیه و برقراری مناسبات اقتصادی با آن خواهد بود. فعلا واحدهای نظامی روسیه بلافاصله پس از امضای به رسمیت شناخته شدن دو جمهوری لوهانسک و دونتسک به طرف مرزهای مشترک آنها با دولت اوکراین به حرکت در آمدند تا با استقرار خود مانع هرگونه اقدام نظامی دولت کیف شوند. بسیار بعید است دولت اوکراین وارد چنین ماجراجوئی شود به دو دلیل: اولا به ارتش اوکراین برای جنگ با ارتش روسیه اطمینان نیست و به همین دلیل 60 هزار نیروی فاشیست را در اوکراین سازمان داده اند و دوم قدرت غیر قابل مقایسه ارتش روسیه در برابر ارتش اوکراین است. شاید شبه نظامیان فاشیست که شنیده شده شمار زیادی از افراد اروپائی داعش نیز به آنها ملحق شده اند بخواهند وارد عمل شده و ارتش اوکراین را هم در برابر عمل انجام شده قرار بدهند، اما نباید فراموش کرد که روسیه تجربه جنگ و سرکوب داعش در سوریه را دارد. ما نمیدانیم این ادعا چقدر واقعیت دارد که شماری از نیروهای مجاهدین خلق هم به این شبه نظامیان پیوسته اند. این ادعائی است که سردبیر اسپوتنیک فارسی "آبشناس" مطرح کرده است.

دو جمهوری شرق اوکراین جمعا 8 میلیون جمعیت دارند که بخشی از آنها از بیم جنگ در سالهای اخیر به روسیه کوچ کرده اند که باحتمال بسیار این مهاجرین نیز بتدریج به زادگاه خود بازخواهند گشت. اکنون باید دید چه ادوات مدرن جنگی را روسیه دراختیار ارتش های این دو جمهوری قرار خواهد داد و آموزش آنها چه اشکالی به خود خواهد گرفت. آیا سامانه های موشکی پرقدرت روسیه در این دو جمهوری مستقر خواهند شد؟ فعلا خطر نسل کشی را روسیه از سر مردم این دو جمهوری دور کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  23 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: