ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

موج مهاجرت سرعت گرفته

مهاجرت از ایران

رویای طلائی جوانهاست

 
 
 

 

 

رهبر می گوید دشمن جوانهای ما را در دانشگاهها تشویق می کند که از کشور بروند. منتقدان طرح صیانت که فرمان آن را رهبر داده می گویند باندازه کافی انگیزه برای مهاجرت جوانها در کشور وجود دارد، دیگر با گرفتن نفس اینترنت به این موج مهاجرت دامن نزنید. صف طویل در داروخانه ها ( بویژه از ساعت 12 ظهر به بعد) که کندی اینترنت دلیل آنست خشم مریض و خانواده ای که برای گرفتن دارو به داروخانه مراجعه کرده را باعث می شود. در ادارات هم وضع به همینگونه است. دولت الکترونیک می خواهند درست کنند اما اسباب آن را فلج کرده اند.

در تهران بین خیابان حافظ و کوچه صدری که اداره امور مترجمان رسمی قوه قضاییه در آن واقع است تا سر در باغ ملی که اداره تایید استاد وزارت امورخارجه است هر روزه غلغله ای برپاست. از جوانان تازه دیپلم گرفته تا مهندسان و متخصصان در اداره اول به تایید ترجمه ها و در وزارت امور خارجه به تایید نهایی آنها مشغولند. همه این اسناد برای دانشگاه‌های خارج از کشور و گرفتن پذیرش یا برای مهاجرت نیروی متخصص کشور تایید می‌شوند.  جمعیت متنابهی هر روز بسته های اسناد را در پوشه های زرد رنگ زیر بغل میزنند و بدو بدو از اداره اول به وزارتخانه، این مسیر را طی میکنند.

موج مهاجرت هیچگاه با سرعت فعلی در کشور جریان نداشته است. کمتر خانه ای در وجود دارد که فردی از آن مهاجرت نکرده باشد. این‌ رو زها مقصد هم مهم نیست و هر کشوری که مهاجران را پذیرا باشد برای آنها کافیست. از ترکیه و یونان و دبی گرفته تا امریکا و کانادا. از استرالیا گرفته تا اروپا. یکی از دانشجوها که برای تایید مدارک کارشناسی خود آمده بود میگفت: مدارکم را به پنج دانشگاه در نروژ و دانمارک و آلمان میفرستم تا بالاخره یکی بپذیرد. خانم میانسالی که ظاهرا پرستار بود میگفت خواهرم در استرالیاست و منتظرم کارهایم را انجام ‌دهد تا به استرالیا مهاجرت کنم. او از شیفت های طولانی کار و درآمدی ناچیز میگفت که کفاف زندگی در پایین سطح را هم نمیدهد.

امسال پس از موج عظیم جوان‌ها و متخصصان به وزارت خارجه و نبود ظرفیت کافی برای پاسخگو بودن، این وزارتخانه ساختمان جدیدی را به کار تایید مدارک اختصاص داده است. ساختمانی جدید با معماری سنتی و با نظم بهتری اینکار را بعهده گرفته است. هزینه تایید مدرک در قوه قضاییه ۶۰ هزار تومان  و در وزارتخارجه ۱۵ هزار تومان برای سند شخصی است. اسناد تجاری با قیمت بالاتری و به ارز محاسبه می شود. این هزینه ها علاوه بر هزینه مترجم است که هر سند ۴۵۰ هزار تومان است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  26 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: