ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 اسفند

روسیه پشت دروازه های کیف

نمی خواهد شهر ویران شود!

 
 
 

 

 

همین که ارکستر ناتو به رهبری امریکا، در این روزها علیه روسیه و به سود دولت اوکراین، یکجا و یکصدا، سنفونی ضد روسی را می نوازد، نشان میدهد که اوضاع در اوکراین به سود دولت زلنسکی و فاشیست های حاکم بر این کشور نیست، والا نیاز به این همه لشکر کشی نبود. آنها تا پیش از ورود ارتش روسیه به شرق اوکراین کار خود را برای بلعیدن اوکراین و استقرار موشک های اتمی در آن با هدفگیری روسیه تمام شده تلقی کرده بودند. می خواستند روسیه را با درگیر کردن در شورش قزاقستان و بلاروس گرفتار یک جبهه پهلوئی کنند تا آخرین گام ها را در اوکراین با خیال آسوده بردارند که تیرشان به سنگ خورد. در اوکراین با ارتش روسیه روبرو شده و غافلگیر شدند و حالا با ارسال سنگین ترین ادوات نظامی تا مشاوران ارشد نظامی، زیر شیپور تمامی رسانه ها به مقابله برخاسته اند. حتی با تهدید و محکوم کردن سیاستمداران و هنرمندانی که اندک زاویه ای با این کارزار دارند. بمباران رسانه ای مردم حتی در پیشرفته ترین کشورهای اروپائی به آنها اجازه لحظه ای به خود آمدن و فکر کردن را نمیدهد تا به ریشه ها و اعماق جنگی که در اوکراین جریان دارد پی ببرند. درحاشیه همین کارزار جهانی، نه تنها مردمی که در داخل ایران و با این تصور که پوتین و روسیه اجازه سرنگونی جمهوری اسلامی را نمیدهند با دسته "کرُ" این ارکستر آواز می خوانند، بلکه درخارج از کشور و بویژه در اروپا و امریکا نیز ایرانی هائی که دست به قلم دارند، برای این ارکستر پامنبری می خوانند. حساب آنها که پول از تلویزیون های فارسی زبان می گیرند تا مطابق سیاست آنها باصطلاح تفسیر بگویند، خود داستان مستقل و دیگری است. به یکی دو نمونه از این کارزار، که دوران "مک کارتیسم" در امریکا را تداعی می کند توجه کنید:

صدراعظم اسبق آلمان "شرودر" که از سیاستمداران برجسته این کشور است را در تلویزیون دولتی آلمان "احمق" خطاب کردند زیرا در باره جنگ اوکراین گفت "ما هم (یعنی آلمان و اروپا) در بوجود آمدن این وضع سهم داشته ایم!"

رهبر روس ارکستر فلارمونیک مونیخ را چون حاضر نشد علیه روسیه و پوتین موضع گیری کند از کار برکنار کردند. این دو نمونه را ذکر کردیم تا در ادامه آن به نکته دیگری اشاره کنیم.

رهبر ارکستر فلارمونیک مونیخ یک فیسبوک دارد. در زیر آخرین نوشته اش که در آن ضرورت قطع نکردن رابطه با روسیه و حفظ گفتگو را مطرح کرده بود، بیش از 400 پیام نوشته شد که تقریبا تمام این پیام ها آلوده به فحش و ناسزاست.

وحشت نمی کنید که به کجا می رویم؟

حالا سری به اوکراین بزنیم:

صاحب عکس بالا که در دولت زلنسکی تمبر دولت اوکرایین شده "استفان باندرا" سرکرده ناسیونالیست های اوکرایین در جنگ دوم و فرمانده بسیاری از قتل عام ها و نسل کشی ها و آدمسوزی ها علیه مردم شوروی و لهستانی های مقیم اوکرایین است. حتی بخشی از اهالی لهستان در مرزهای اوکرایین نیز به فرمان او قتل عام شدند. او حالا بعنوان قهرمان ملی اوکرایین معرفی شده و فاشیست های اوکراین او را رهبر خود میدانند.

باز هم نمی خواهید بدانید عمق ماجرا در اوکراین چیست و ما را به کدامین سو می برند؟

بقول نیما:

به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 مارس 2022

 
 

اشتراک گذاری: