ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه خواهان تشکیل شورای امنیت شد

کشف آزمایشگاه بیولوژیکی

در 30 شهر اوکراین

 
 
 

 

 

درخواست روسیه برای تشکیل شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی اسنادی که در اوکراین پیدا شده و نشاندهنده آزمایشگاههای متعدد ساخت ویروس، مهم ترین خبر، در حاشیه جنگ در اوکراین است. این آزمایشگاهها را امریکا در اوکراین راه اندازی کرده و وزارت امور خارجه امریکا شتابزده، ضمن تائید وجود این آزمایشگاهها در اوکراین و بلافاصله نعل وارونه زده و مدعی شده که امریکا نگران است این تاسیسات بیولوژیکی به دست روسیه بیفتد و از آنها استفاده کند. امریکا تا حالا نگران نبوده که چنین آزمایشگاههائی را در اوکراین راه اندازی کرده بود!

ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:

اوکراین دارای تأسیسات تحقیقات بیولوژیکی است و ما نگرانیم که کنترل آنها بدست نیروهای روسیه بیفتد.

در همین ارتباط روسیه اعلام کرد «در جریان یک عملیات نظامی ویژه، برنامه بیولوژیکی نظامی که توسط وزارت دفاع آمریکا در اوکراین فاش شد. البته امریکا و رژیم کیف موفق شده اند پاتوژن هایی را از بین ببرند که مرتبط بوده با طاعون، سیاه زخم، تولارمی، وبا و سایر بیماری های کشنده. تلویزیون روسیه 24 در بخش خبری خود تصویری از 30 آزمایشگاه بیولوژِیک در اوکراین منتشر کرده که ما نیز آن را منتشر کرده ایم. این آزمایشگاهها با آژانس تهدیدات دفاعی پنتاگون (DTRA) مرتبط بوده اند.

بولتن دانشمندان اتمی به نقل از مقاله ای  که "رابرت پوپ" در آن منتشر کرده نوشت:

من فکر نمی‌کنم روسیه این تأسیسات را هدف قرار دهد، اما درباره حوادث احتمالی باید هشدار داد. او گفت: «فکر می‌کنم روس‌ها به اندازه کافی درباره انواع پاتوژن‌هایی که در آزمایشگاه‌های تحقیقات بیولوژیکی ذخیره می‌شوند اطلاعات دارند و به همین دلیل فکر نمی‌کنم آنها عمداً این آزمایشگاهها را هدف قرار دهند. البته نگرانم که بطور تصادفی در جریان جنگ یکی از این آزمایشگاهها مورد اصابت قرار گیرد.

همزمان با درخواست روسیه برای تشکیل اجلاس شورای امنیت سازمان ملل، چین نیز از امریکا خواست تا جزئیات برنامه های تحقیقات بیولوژیکی پنتاگون در اوکراین را منتشر کند. از جمله اینکه چه ویروس‌هایی ذخیره شده‌اند و چه تحقیقاتی انجام شده است.

تولسی گابارد نماینده کنگره آمریکا در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفت: آنچه به عنوان اطلاعات نادرست روسی به ما تحمیل شد، ناب ترین حقیقت بود. شما شنیدید که "نولاند" معاون وزیر امور خارجه امریکا نیز اطلاعاتی مبنی بر وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین را رد نکرد. بنابراین اگر همه آنچه که مطرح شده ثابت شود، این نقض کنوانسیون بین المللی در مورد سلاح های بیولوژیکی است. ایالات متحده می‌خواهد همه اطرافیان را به جز خودش مقصر جلوه دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: