ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لاوروف بزودی راهی ایران می شود

امریکا به روسیه تضمین داد

که مانع مناسبات با ایران نمیشود

 
 
 

 

 

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی و روسیه در مسکو انجام شد و هر دو وزیر در پایان مذاکرات خود در پشت درهای بسته در یک کنفرانس خبری شرکت کردند.

خبرگزاری راشاتودی درباره این کنفرانس خبری از قول لاوروف نوشت:

تبادل جنس بین روسیه و ایران با رکورد بالایی در حال رشد است و به ۴ میلیلرد دلار رسیده است. در ضمن روسیه تضمین‌ نامه کتپی از امریکا دریافت کرده است که تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه تاثیری در همکاری با ایران نخواهد داشت.

لاوروف این دیدار و مذاکره را مفید ارزیابی کرد و گفت که دو کشور درحال کار روی پیش نویس یک توافقنامه جدید بین ایران  روسیه هستند. درباره برجام نیز لاوروف گفت که مسکو منتظر بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم های علیه ایران است. او اضافه کرد: من دعوت طرف ایرانی برای سفر به ایران را پذیرفتم و بزودی در مورد تاریخ های این سفر توافق خواهد شد.

لاوروف تاکید کرد:

روسیه حتی در شرایط تحریم های غیرقانونی، همکاری با ایران را افزایش خواهد داد. مسکو قدردان موضع عینی ایران در قبال اوکراین است. در صورتی که نفت ایران پس از احیای برجام وارد بازار شود، اوپک پلاس باید همه مسائل مربوط به سهمیه بندی های مجدد را حل و فصل کند. اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری را در پیش دارد و به خصوص این‌ که مذاکرات درباره برجام الان در حالت نهایی قرار گرفته است. لاوروف ادامه داد: همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی بسیار فعال است و در نظر داریم هماهنگی را در ارتباط با سوریه و حل و فصل نهائی بحران سوریه در چارچوب مذاکرات "آستانه" ادامه دهیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: