ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 اسفند

جهان پس از جنگ اوکراین

جهانی متفاوت خواهد بود!

 
 
 

 

 

هیچ جنگی تا ابد ادامه نیافته است. جنگ در اوکراین نیز سرنوشتی متفاوت با دیگر جنگ ها ندارد و سرانجام سلاح ها زمین گذاشته خواهد شد. دولت اوکراین یا با تشویق و حمایت ناتو و بهره گیری از فاشیست های سازمان یافته ای که در کنار ارتش اوکراین قرار دارند آنقدر به مقاومت ادامه خواهد داد و در حادثه آفرینی و جنایت دریغ نخواهد کرد تا سرانجام مانند دولت آلمان هیتلری سقوط کند و تسلیم شود و یا پیش از سقوط، با تائید ناتو، شرایط روسیه را پذیرفته و تن به مصالحه بدهد. در هر دو صورت، جهان و بویژه اروپا، پس از جنگ اوکراین چهره ای دیگر خواهد داشت. ناتو پشم و کُرکش در جنگ اوکراین ریخت. با همه کمک های نظامی که به ارتش و فاشیست های اوکراین رساند نتوانست حریف ارتش روسیه شود. ورود مستقیم ناتو به جنگ اوکراین نیز امکان پذیر نیست. نه فرودگاه نظامی در اوکراین باقی مانده و نه آسمان اوکراین در اختیار دولت اوکراین است. هر نوع پرواز ناتو بر فراز اوکراین معنایی جز خودکشی ندارد. حتی روز گذشته وزیر خارجه روسیه "لاوروف" اعلام کرد: «هر نوع وسیله ترابری زمینی و هوائی که اسلحه به اوکراین منتقل کند اهداف جنگی محسوب شده و بمباران خواهد شد.»

پس از جنگ اوکراین، نخستین ولوله ها در کشورهای کوچکی که در سالهای اخیر عضو ناتو شده اند شروع خواهد شد و سعی خواهند کرد شانه خود را از زیر بار پیمان نظامی که در جنگ اوکراین نشان داد کاری از دستش بر نمی آید بیرون بکشند. حتی کشورهای نظیر مجارستان و...

از نتایج دیگر جنگ اوکراین و بهره گیری غرب از تحریم ها، نخست وابستگی کشورهای اروپائی به نفت و محصولات غذائی روسیه و اوکراین آشکار شد که میرود تا به شورش علیه گرانی در کشورهای اروپائی تبدیل شود. نتیجه بعدی، تضعیف دلار و شکل گیری پول جایگزین در تجارت جهانی است تا از این پس با هر بحران سیاسی و نظامی، تحریم ها آغاز نشده و کشورها به گروگان گرفته نشوند. ما از هم اکنون شاهد قراردادهای نفتی میان عربستان و چین بر مبنای پول چین "یوان" هستیم. بحران دیگر، ناامنی ذخیره پولی دولت ها و ثروتمندان کشورها در بانکهای بزرگ جهانی است که امریکا می تواند به هر بهانه ای دست روی آنها بگذارد. از جمله در باره ایران، ونزوئلا، روسیه و حتی افغانستان که شاهدش هستیم. بی اعتمادی به بانکها و خطر تحریم و مصادره در این عرصه نیز بسیار جدی است. جنگ اوکراین نشان داد که قدرت نظامی روسیه بسیار فراتر از پیش بینی های امریکا و متحدان غربی اش از آب در آمده است. امریکا و غرب فکر می کردند دندان نظامی روسیه را که متحد چین است در اوکراین خواهند کشید و سپس سراغ چین خواهند رفت که این تصور نیز اکنون نقش بر آب شده است. خبرهائی که همین روزها درباره ضمیمه کردن تایوان به چین در پائیز آینده پخش می شود، بی ارتباط با تحلیل غلط غرب و امریکا از قدرت نظامی روسیه  و شکست آن و سپس گرفتن گریبان چین نیست.

جنگ اوکراین، موجب تحولاتی در داخل خود روسیه نیز شده و می رود تا سرعت بگیرد. تحولاتی که جز گردش به چپ نمیتوان از آن یاد کرد.

وزیر خارجه روسیه رسما اعلام کرد که آمریکا حدود ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر جهان ایجاد کرده است. تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو تنها این کشور را تقویت خواهد کرد و مسکو دیگر به این قبیل اقدامات محدود‌ کننده عادت کرده است.

مدودف نخست وزیر سابق و دبیر کنونی شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز گفته: روسیه دشمنانش از جمله آمریکا را سر جایشان خواهد نشاند. جنگ امکان پاکسازی جامعه روسیه از خائنان را فراهم می‌کند. پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز اظهاراتی مشابه مدودوف ایراد کرده است.

دولت روسیه فراخوانی برای گسترش کشاورزی در کشور داده است. بموجب این فراخوان به افراد و گروه هائی که بخواهند کشاورزی کنند و تشکیل یک تعاونی بدهند به قیمت یک "روبل" زمین در اختیارشان گذاشته خواهد شد.

پوتین نیز روز گذشته، با  اطمینان از محبوبیتش در میان مردم، در جشن سالگرد پیوستن کریمه به روسیه که در یک ورزشگاه بر پاشده بود حاضر شد و براى هزاران نفر سخنرانى کرد. به گزارش رسانه های روسیه در این همایش بیش از ۲۰۰ هزار نفر شرکت کردند.  پوتین گفت تمامی اهداف کرملین در "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین محقق خواهد شد.

همه این شواهد نشانه های آنست که پس از جنگ اوکراین جهان با دگرگونی های بزرگی روبرو خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: