ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرهای 48 ساعت گذشته

روسیه و اوکراین که نشنیده اید!

 
 
 

 

 

در 48 ساعت گذشته، اخبار  روسیه که از تلویزیون ۲۴ روسیه پخش شده را جمع آوری و ترجمه کرده ایم که می خوانید:

 

1- ایگور کیریلوف مدیر ارزیابی وزارت دفاع روسیه گفت، اسناد و مدارکی با تاریخ و امضا پیدا شده که نشان میدهد امریکا از طریق پنتاگون وزارت دفاع این کشور ۳۲ میلیون دلار بودجه برای آزمایشگاه‌های بیولوژیک تخصیص داده است. این ازمایشگاه‌ها از سال ۲۰۰۹ زیر نظر متخصصین امریکایی کار میکردند و انتخاب اوکراین برای این پژوهش‌ها اتفاقی نبوده است.

2- در خبر دیگری مقادیر زیادی خون در آزمایشگاه‌های اوکراین پیدا شده که نشان میدهد روی خون مردم اوکراین پژوهش‌هایی صورت می گرفته است. ژن خون روس ها و اوکراینی‌ها یکسان است و به همین دلیل ممکن است خون های پیدا شده برای بررسی تاثیر ویروس ها روی روس ها بوده.  نکته مهم آنست که هر آزمایشگاهی بصورت تخصصی روی ویروس خاصی تحقیق میکرده است.

3- اردغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی از پوتین بابت کمک به خروج شهروندان ترک از اوکراین تشکر کرد. او همچنین از ایجاد امنیت برای کشتی‌های باری با اجناس ترکیه در بنادر دریای ازروف تشکر کرد.

4- لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروسی در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی تی.بی.سی ژاپن گفت: امروز از جانب روسیه پیشنهادهایی به زلنسکی داده شد و این خبر را من کاملا تایید میکنم. مفاد این پیشنهادها بسیار قابل قبول است و اگر زلنسکی آنان را نپذیرد چند روز آینده باید قرارداد تسلیم شدن را امضاء کند. روسیه مصمم به پیروزی در اوکراین است.

5- ارتش روسیه در حین پیشروی در اوکراین به ادوات جنگی که از طرف ناتو به اوکراین فرستاده شده دست یافت. ارتش اوکراین و فاشیست های "آزوف" این ادوات جنگی را زمین گذاشته و فرار کرده بودند. مقادیر آن بسیار زیاد است و تصمیم گرفته شده آنان را بین ارتش های دو جمهوری دونتسک و لوگانسک تقسیم کنند و سربازان آنها  را هم با فن بکارگیری آنان آشنا سازند.

6- دولت برزیل خواهان خروج کودهای شیمایی از لیست تحریم روسیه شد. به گفته وزیر کشاورزی برزیل در جهان ۸۰۰ میلیون انسان از کمبود تغذیه رنج میبرند و حل تضاد اوکراین و روسیه نباید منجر به ایجاد مشکلات جدید شود.

7- یک برنامه تلویزیونی از شبکه ۲۴ روسیه هفته‌ای یکبار پخش میشود بنام "بساگون". در برنامه هفته گذشته تاریخچه تضاد بین دولت اوکراین و روسیه را مورد بررسی قرار داد. این برنامه در مجموع از شبکه ۲۴ و شبکه یک و یوتیوب ۱۰ میلیون بیننده داشته است. این برنامه به زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی، پرتغالی و اوکراینی ترجمه شده است. این برنامه هر جمعه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران از شبکه ۲۴ روسیه پخش میشود.‌ فیلم این برنامه را در ابتدای همین مجموعه خبری منتشر کرد ایم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: