ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طرح خواسته های معلمان

نامه انجمن اسلامی معلمان

خطاب به سران قوای کشور

 
 
 
 
 

 

انجمن اسلامی معلمان، متاثر از تظاهرات اعتراضی هفته های اخیر که رهبری آن را کانون صنفی معلمان برعهده داشته، نامه ای خطاب به سران قوا درباره مطالبات فرهنگیان منتشر کرده است. باید دید حکومت با خواسته هایی که دراین نامه مطرح شده چگونه روبرو خواهد شد؟

 

باسلام و احترام

 

 با کمال تاسف و در شرایطی که انتظار جامعه فرهنگیان این است که دولت به مفهوم عام، اعم از قوای سه گانه، در تضمین وتامین حقوق عامه مردم، به ویژه فرهنگیان و مطالبات آنان اقدامات وتصمیمات لازم را اتخاذ نماید و درجهت رفع تبعیض موجود بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت ،از جمله قضات دادگستری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، آن چنان که شایسته نظام و قانون اساسی است،گام های اساسی بردارند.

خواسته های جدی جامعه فرهنگیان، رفع بی توجهی های انباشته و غفلت ها؛ در خصوص «رتبه بندی» ، «همسان سازی» و «اصلاح روندها و دفع مفسده ها از کارکرد صندوق ذخیره» است.

ما به عنوان انجمن اسلامی معلمان ایران، تقاضا داریم با تاسیس «سازمان نظام معلمی» بار بزرگ سامان بخشی امور معلمان و مطالبات صنفی آنان را از عهده وزارت مربوط بردارند تا آن سازمان به گونه ای روشمند طرف مذاکره رسمی و قانونی باشد. در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان اما، ذینفعان امیدوار بودند ، با اصلاح روند نادرست اداره صندوق و واگذاری اداره ومالکیت کامل آن به آنان گام اساسی برای حل مشکلات صندوق برداشته شود. لیکن، تصمیم غیر اصولی ، غیر حقوقی مجلس شورای اسلامی، مبنی بر مکلف نمودن دولت به تهیه اساسنامه صندوق و ارائه آن به مجلس برای تصویب و متعاقب آن تهیه پیش‌نویس اساسنامه؛  نگرانی‌های جامعه فرهنگیان را دوچندان کرده است.

تصرف غیرقانونی در اموال و دارایی معلمان و واگذاری اداره آن به دست دولت و یا عناصری غیر از سهام داران فاقد هر گونه توجیه اقتصادی اجتماعی و مصلحت سهامداران  است.

با عنایت به مراتب فوق ما و جامعه فرهنگیان، بر این باور بوده و هستیم که هر گونه اقدامی در جهت تغییر ماهیت حقوقی خصوصی صندوق ، در تعارض با منافع معلمان، تعرض به حقوق آنان و دخل و تصرف غیرقانونی در اموال آنان و تضییع سرمایه واندوخته دوران طولانی معلمی آنان است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: