ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۴ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شبه نظامیان در کنار ارتش

مقتدا صدر یکبار دیگر

بر تقویت ارتش عراق تاکید کرد

 
 
 

 

 

فشار سنگینی که گروه های شبه نظامی عراق در دوران اخیر بر مقتدا صدر وارد آوردند و ایستادگی او بر مواضع سیاسی اش، نشان داده که او مرد میدان عراق است. او برخاسته از نجف است. شهری که حوزه مذهبی آن مقتدای حوزه های علمیه ایران است. شجره خانوادگی او نیز به همین حوزه ها وصل است. با این همه، او طالب خصومت با جمهوری اسلامی نیست، اما به همان نسبت نیز خواهان استقلال عراق و از آن مهم تر، بازگشت عراق به دامن جامعه عرب منطقه است. او امروز بزرگترین فراکسیون پارلمانی را در عراق دارد اما خود نمی خواهد نخست وزیر شود، بلکه از طریق این فراکسیون می خواهد نخست وزیر انتخاب کند. نخست وزیری که مجری سیاست های او و فراکسیون پارلمانی اش باشد. رفت و آمدهای فرمانده جدید سپاه قدس به نجف و تلاشش برای دیدار با مقتدا صدر نیز که با پاسخ های سرد او همراه شده نیز نشان از استراتژی او برای تقویت استقلال عراق است. بغداد عرصه برخی حرکات نظامی شبه نظامیانی است که گفته می شود دستشان در جیب ایران است، اما نجف زیر نفوذ مقتدا صدر. تازه ترین اظهار نظر صدر تاکید بر استراتژی او برای آینده عراق است. این استراتژی هم در میان اکثریت شیعیان، هم اهل سنت و هم کردهای عراق نفوذ دارد و مورد تائید است. او در توئیتی نوشت:

ما کاملا آماده تشکیل دولت هستیم. سرایا السلام (نیروی نظامی تحت امر او) باید در کنار نیروهای امنیتی برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی آماده باشد. دولت باید امکانات ارتش عراق را که مسئولیت حفاظت از عراق و مردمش را برعهده دارد تقویت کند و در این مسئله کوتاهی نکند.

مشکل بزرگ اینست که برخی مسئله دشمن تروریستی را بزرگنمایی می‌کنند تا ترس و رعب و طایفه‌گرایی را در میان مردم عراق راه بیاندازند. آن‌ها (شبه نظامیان عراقی متصل به سپاه قدس) به گمان خودشان حامی سرزمین و آبروی مردم هستند. نباید چنین اخباری عزم و اراده مبارزان و ملت صبور و اصلاح گران را سست کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: