ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در ارتباط با جنجال بر سر اوکراین

مخالفت صدراعظم اسبق آلمان

با سیاست "شمشیربازی" دولت!

 
 
 

 

 

"گرهارد شرودر" صدراعظم اسبق آلمان از حزب سوسیال دمکرات، در یک اظهار نظر متفاوت با نظرات دولت ائتلافی سوسیال دمکرات ها و سبزها، وزیر خارجه جدید این کشور از حزب سبزها

"آنالنا بائربوک" را متهم به تحریک روسیه در ماجرای جنجال اوکراین کرد و آن را به "شمشیر بازی" تشبیه کرد. بائربوک قبل از اولین سفر اخیر خود به مسکو از اوکراین بازدید کرده بود و در آنجا با متهم کردن روسیه به تدارک تهاجم به اوکراین از دولت این کشور اعلام حمایت کرد و سپس راهی مسکو شد.

کریستوف پلوس،  از حزب CDU  بدنبال اظهار نظر شروردر خواستار بستن دفتر او در بوندستاگ آلمان شد و به مجله اشپیگل گفت: «رفتار شرودر شرم آور است و شایسته صدراعظم سابق نیست. اگر او "اینقدر آشکارا برای منافع دولت روسیه لابی می کند، حداقل دیگر نباید توسط مالیات دهندگان آلمانی حمایت شود. باید امتیازات مالیاتی  او سلب شود.

مایکل راث، رئیس کمیته روابط خارجی در بوندستاگ، نیز گفت:

 حضور 100000 سرباز آماده رزم روسیه در مرز اوکراین یک تهدید کاملا ملموس است و افرادی که به وضوح این را بیان می کنند (اشاره به وزیر خارجه کنونی آلمان) و در مورد آن هشدار می دهند جنگ طلب نیستند. او حفاظت از اوکراین را درک می کند و این " ربطی به شمشیربازی ندارد".


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: