ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش باقری کنی به مجلس

توافق ایران و امریکا

در وین قطعی به نظر می رسد

 
 
 
 
 

 

دور نهم مذاکرات وین که حدس زده می شود آخرین دور این گفتگوها باشد، از ابتدای هفته آینده که روز کاری اروپا و امریکاست، شروع می شود.

حضور باقری کنی در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس و گزارشی که داد، حکایت از بازگشت او به وین با دست پر، جهت امضای توافق (احتمالا موقت) خواهد بود.

حسن بهشتی‌پور که از نویسندگان ثابت سایت "دیپلماسی ایرانی" است در باره گزارش باقری کنی در مجلس نوشت:

 قاعدتا برای هر توافقی دو طرف باید به سمت خواسته‌های طرف مقابل حرکت کنند و به یک نقطه مشترکی برسند که مورد توافق باشد. ایران می‌خواهد مطمئن شود که وقتی برای بار دوم با ایالات متحده توافق کرد، این توافق تداوم داشته باشد. معتقدم طرف ایرانی متقاعد شده که راستی‌ آزمایی می‌تواند مرحله‌ای انجام شود. آمریکایی هم پذیرفته به گونه‌ای تضمین دهد که طرف ایرانی نگران خروج دولت فعلی یا آینده آمریکا از برجام نباشد. به نظر می‌رسد که در حال حاضر فضای مثبتی در مذاکرات حاکم است. گزارش آقای باقری به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشان داد در بازگشت هیات‌ها به وین آخرین چانه‌زنی‌ها شکل خواهد گرفت تا در نهایت توافقی شکل بگیرد که دو طرف از آن راضی باشند و خوب است که بتوان اسم آن را برد-برد گذاشت و من هم معتقد هستم که می‌توان به چنین توافقی دست پیدا کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: