ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 بهمن

دیداری مهم تر از دیدارهای ورزشی المپیک زمستانی

گفتگوی رهبران چین و روسیه

به محض ورود پوتین به پکن!

 
 
 

 

 

رهبران چین و روسیه، در مذاکراتی فشرده که بلافاصله پس از ورود پوتین به پکن آغاز شد، پس از گفتگو پیرامون موضوعات کلیدی مختلف - از همکاری‌های دوجانبه تا مسایل منطقه ای و جهانی- 15 سند همکاری را امضا کردند. پیش بینی می شود رهبران چین و روسیه یک بیانیه‌ مشترک در رابطه با «دیدگاه‌های مشترک روسیه و چین درباره مهم‌ترین مشکلات جهان» نیز منتشر کنند.

پوتین، در نخستین دیدار خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، پس از ورود به پکن گفت: شرکت‌های روسی راه‌حل‌های جدیدی را برای عرضه هیدروکربن در صنعت گاز به چین آماده کرده‌اند و روسیه آماده است سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز از خاور دور به چین عرضه کند. او گفت که نهادها و ساختارهای دو کشور، در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله فناوری پیشرفته با یکدیگر همکاری دارند و من اطمینان دارم که  دو کشور "قطعا" به گردش تجاری دوجانبه 200 میلیارد دلاری دست خواهند یافت.

 شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز در این دیدار  گفت: چین و روسیه از تلاش ها خود برای حفاظت از منافع اساسی خود در جهان حمایت می کنند.

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، با وجود این واقعیت که برای دو سال امکان ملاقات حضوری با شی جین پینگ وجود نداشت، او و رئیس جمهوری چین به طور دائم در تماس بودند و در کنفرانس های ویدئویی شرکت و با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهوری روسیه قبلا اعلام کرده بود که سفر پوتین به چین برای یک روز برنامه ریزی شده و ظاهرا به همین دلیل، رهبران چین و روسیه به محض ورود پوتین به پکن مذاکرات خود را آغاز کردند.

پوتین در پایان مذاکرات طولانی با رهبر چین، با اشاره به تهدیدهائی که از جانب ناتو متوجه روسیه است و بهانه آن اوکراین گفت: تنش های مرتبط با اوکراین در حد تهدید یک جنگ است و در اوج این تهدید روابط روسیه و  چینی "بی‌سابقه" است.

پوتین را در سفر یک روزه به پکن لاوروف وزیر خارجه، شولگینوف وزیر انرژی، دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر، ایگور سچین مدیرعامل شرکت انرژی روسنفت و یوری اوشاکوف دستیار پوتین همراهی کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: