ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان سرلشکر باقری

با دسته بندی های سیاسی

در سپاه قرار است مقابله شود؟

 
 
 

 

 

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  بمناسبت سالگرد انقلاب 57 گفت: آن حکومت فکر می کرد با داشتن ارتشی قدرتمند می تواند در برابر مردم بایستد. در عمل این ارتش به مردم پیوست. ما امروز راهبرد و سیاست و دکترین را خودمان تعیین می کنیم؛ شاید غیر از سه ابرقدرت اصلی جهان، حتی اروپایی ها هم چنین قدرتی نداشته باشند. با برخورداری از موشک نقطه زن، پهپادهایی با دهها کاربرد و… نیازی به دیگران نداریم. اگر تحریم آمریکا برداشته شود، یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح خواهیم بود.

امام بر دوری نیروهای نظامی از گروهها و دسته جات سیاسی تأکید داشتند که امروز این نیروها ضمن برخورداری از بصیرت، از گروهها دور هستند.

(نخست این که حق با سرلشکر باقری است که ارتش و قوای نظامی نیرومند ضامن بقای یک حکومت نیست. دوم این که صدور سلاح هنر نیست، سیر کردن شکم گرسنه مردم هنر است، والا ترکیه هم رقیب در بازار فروش سلاح است و درباره اروپا هم شکسته نفسی کرده است. سوم این که باید امیدوار بود که سخن آخر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح راهبرد جدید برای جلوگیری از ورود فرماندهان سپاه به دسته بندی های سیاسی باشد که اگر چنین نباشد، کودتاها از درون این دسته بندی ها در خواهد آمد!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: