ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نه تکلیف نخست وزیر معلوم است و نه رئیس جمهور

رقابت دو نامزد کرُد

برای ریاست جمهوری عراق

 
 
 
 
 

 

مطابق قانون اساسی عراق، رئیس جمهور این کشور باید از اقلیم کردستان این کشور انتخاب شود، اما همانگونه که کشاکش بر سر تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت جدید در عراق ادامه دارد انتخاب رئیس جمهور نیز در دست انداز رقابت ها افتاده است.  مقتدا صدر بعنوان دارنده فراکسیون اکثریت پارلمانی حاضر به همکاری به گروه های شیعه اغلب مسلح وابسته به جمهوری اسلامی نیست و به همین دلیل پارلمان این کشور هنوز نتوانسته نخست وزیر جدید را انتخاب کند. برای انتخاب رئیس جمهور نیز بین دو حزب اقلیم کردستان عراق، یعنی اتحاد میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق نوعی رقابت بوجود آمده که مخالفان نتیجه انتخابات اخیر پارلمانی عراق سعی می کنند به این رقابت دامن بزنند تا عراق در دو جبهه در کشاکش قرار گیرد.

روز گذشته خبرگزاری عراق اعلام کرد صلاحیت "هوشیار زیباری" از حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق به اتهام فساد مالی رد شده است. بلافاصله این حزب «ریبر احمد بارزانی»، وزیر داخله اقلیم کردستان را به عنوان نامزد جدید معرفی کرد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور کنونی از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است که رقیب او ابتدا هوشیار زیباری بود که رد صلاحیت شد و اکنون ""احمد بارزیانی" رقیب اوست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  16 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: