ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیشنویس آن را مجلس روسیه تسلیم پوتین کرد

 دو جمهوری شرق اوکراین را

 روسیه به رسمیت می شناسد!

ریانوستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

مجلس دومای روسیه روز گذشته با اکثریتی قاطع به پیشنویسی رای داد که بموجب آن روسیه دو جمهوری دونتسک و لوگانسک را در منطقه "دنباس" در شرق اوکراین به رسمیت خواهد شناخت.

این دو جمهوری از سال 1914 اعلام استقلال از اوکراین کرده اند و دو جمهوری مستقل دمکراتیک خلق را تشکیل داده اند.

در نخستین روزهای ژانویه گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه در ارتباط با در تنگنا قرار گرفتن منطقه "دنباس" از طرف نیروهای نظامی اوکراین و نئوفاشیست های این کشور، پیشنویس طرحی را از طرف حزب کمونیست و دیگر نیروهای چپ، خطاب به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به مجلس دومای این کشور جهت برسمیت شناختن این مناطق ارائه داد. در این طرح آمده است:

در سال 2014 با کمک ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، علیه ویکتور یانوکویچ، رئیس جمهور قانونی اکراین کودتا شد و عملاً "باندراها" و نئوفاشیست ها بقدرت رسیدند. در این رابطه مردم دنباس که شامل دو جمهوری دونتسک و لوگانسک می‌شود، نا امید از فدرالی شدن اوکراین با یک همه‌ پرسی مردمی انجام شد که که در آن بیش از 93 در صد آرا جدایی خود از ترکیب اوکراین را اعلام کردند و جمهوری های « روسیه نو» یا «جمهوری های مردمی دنتسک و لوگانسک» را اعلام کردند. طی 8 سال گذشته ارتش اوکراین این مناطق را همواره زیر آتش گرفته که در نتیجه آن بیش از دو میلیون نفر از اهالی این منطقه آواره کشورهای همجوار شده اند.

حزب کمونیست روسیه طی این مدت از مقامات روسیه می خواست تا در اولین فرصت این دو جمهوری را به رسمیت بشناسد. این شناسایی از نظر حقوق بین الملل امری است قابل قبول و اجازه می‌دهد تا از شهروندان دنباس به شکل قانونی دفاع شود.

با این سابقه، روز گذشته پیشنویس به رسمیت شناختن دو جمهوری فوق الذکر ار مجلس دومای روسیه رای موافق گرفت. به این پیشنویس 310 رای موافق و 16 رأی مخالف داده شد. این پیش نویس برای امضا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فدراتیو به کاخ کرمیلین فرستاده شد.

+++

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، پوتین، پس از دیدار با صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی که بخشی از آن را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید اعلام کرد، درخواست دومای دولتی مبنی بر به رسمیت شناختن جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک، نشان می‌دهد که نمایندگان پارلمان نسبت به افکار عمومی کشور حساس هستند. بنظر من رأی گیری در دوما، مانند هر مجلسی در دیگر کشورها توسط افکار عمومی هدایت می‌شود. نمایندگان روسیه نیز از این قاعده پیروی کرده اند. من تمایل مردم و منتخبین آن‌ها را درک می کنم.

در خبری دیگر، گنادی زوگانف، رئیس فراکسیون حزب کمونیست روسیه در دومای دولتی، از تصویب طرح برسمیت شناختن دونباس، در پارلمان اظهار امتنان کرد و گفت، مناسب‌ ترین و جدی ترین پاسخ روسیه به ایالات متحده و ناتو، در برابر تحریم ها و محاصره کشور ما، برسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوگانسک است تا دیگر نتوانند بر سر هموطنان ما بمب و گلوله پرتاب کنند زیرا حق قانونی روسیه خواهد بود تا از این مناطق بر اساس عرف بین الملل محافظت کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  16 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: