ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبر حزب کمونیست روسیه

رهبر حزب کمونیست روسیه

در به رسمیت شناختن دو جمهوری

"دونتسک"و "لوهانسک"تاخیر نباید کرد!

نعمت بوستانی- تلویزیون حزب کمونیست روسیه

عکس: روستاهای دو جمهوری شرق اوکراین که توسط ارتش اوکراین گلوله باران شده است

 
 
 

 

 

مجلس روسیه رای به رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین داد و پیش نویس این مصوبه را برای رئیس جمهوری روسیه "پوتین" فرستاد تا آن را امضاء کرده و دستور اجرای آن را صادر کند.

گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه در همین ارتباط گفت:

دومای دولتی پیشنویس به رسمیت شناختن دو جمهوری شرق اوکرین را با اکثریت آراء تصویب کرده است.

او اضافه کرد: فراکسیون حزب کمونیست روسیه در مجلس از سال 2014 به طور پیگیر بر ضرورت به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک پافشاری کرد و اکنون از 351 نماینده دومای دولتی فدراسیون روسیه 310 نماینده به  این پیشنویس رای داده اند.

باید به گلوله باران وحشیانه شهرها و روستاهای دونتسک و لوهانسک که منجر به کشته شدن بیش از 15 هزار غیرنظامی و ده ها هزار مرد و زن، پیرو جوان و کودک مجروح شده پایان داده شود. مردم دونباس حق دارند در صلح و رفاه زندگی کنند. فدراسیون روسیه حق دارد از هموطنان روس محافظت و از منافع ملی خود دفاع کند.

تلویزیون حزب کمونیست روسیه در همین ارتباط گزارش داد که همزمان با جنجال خبری که غرب با بهانه حمله قریب الوقوع ارتش روسیه به اوکرائین راه انداخته است، واحدهای نظامی بیشتری از ارتش اوکراین و شبه نظامیان فاشیست این کشور در مرزهای دو جمهوری خلق  دونتسک و لوگانسک متمرکز شده اند. آمریکایی ها ادعا دارند که روسیه حداقل 100هزار نیروی نظامی نزدیک مرزهای اوکراین آورده است در صورتی که شمار واحدهای نظامی اوکراین در اطراف دنباس، 125هزار سرباز و افسر می شود. یگان های توپخانه سنگین و زرهی نیز در این منطقه افزایش پیدا کرده اند. پروازهای شناسایی هوایی مدام در حال انجام اند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت‌های نظامی علیه جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک در حال آماده سازی بیشتری است.

تمام علائم نشان از آن دارند که امریکا و ناتو به همراه ارتش اوکراین در تدارک یک حمله همه جانبه به این دو جمهوری و راه انداختن بک نسل کشی هستند. نکته ای که پوتین نیز در جریان کنفرانس خبری با صدر اعظم آلمان در مسکو به آن اشاره کرد. او خطاب به صدراعظم آلمان گفت، ناتو و اروپا یوگسلاوی را بمباران و آن را تقسیم به چند جمهوری کردند. صدراعظم آلمان در جواب گفت، آن اقدامات برای جلوگیری از یک نسل کشی بود و پوتین بلافاصله جواب داد، اکنون هم روسیه می خواهد جلوی یک نسل کشی (در شرق اوکراین) را بگیرد!

جنگ ترکیبی غرب با دروغ سازی و دستکاری در حقایق و انتشار اطلاعات نادرست علیه روسیه  همچنان ادامه دارد.

غرب اراده و تمایل خود را برای استفاده از مرتجع ترین محافل اوکراینی نشان داده است. زمان حمله ارتش فاشیستی هیتلر به اتحاد شوروی در سال 1941و اشغال بلاروس و اوکراین، نسل های قبلی باندهای افراطی (باندراها و نئو فاشیست ها)، مستقیماً مسئول نسل کشی روس ها و بلاروس ها بودند. کماندوهای آنها وحشتناک ترین قتل عام مردم را در بلاروس انجام دادند و ساکنان صدها روستا را زنده زنده در آتش سوزاندند. امروز، این دارو دسته ها که در اوکراین به حکومت رسیده اند، مورد استقبال سیاستمداران غربی قرار گرفته اند.

بیش از 600 هزار نفر از ساکنان دونتسک و لوگانسک قبلا تابعیت فدراسیون روسیه را به دست آورده اند. روسیه مسئول مستقیم امنیت و حفظ جان آنهاست.  وقتی نمایندگان مدافع باندهای دست راستی و نئونازی اوکراینی وارد میدان می شوند، روسیه حق دارد نگران قتل‌عام مردم این منطقه باشد. روسیه در گذشته همواره شاهد چنین قتل ها و رفتارهای غیر انسانی در این منطقه بوده است. بیش از 15هزار غیرنظامی بر اثر گلوله باران شهرها و روستاهای دو جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک کشته شده اند. ده ها هزار مرد و زن، پیر و کودک زخمی شده اند. میلیون ها نفر پناهنده و آواره به کشورهای اطراف، همینطور در خود اوکراین شده اند.

رهبر حزب کمونیست روسیه می گوید: روسیه در سراسر فضای پس از اتحاد شوروی منافعی دارد، همچنین در اوکراین. ما با جمهوری های سابق، در همسایگی هستیم و داشتن زندگی مسالمت آمیز و توأم با صلح و عزتمند شهروندان آنان، همراه با توسعه اقتصادی و همکاری فرهنگی به نفع همه ما است.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه و نیروهای چپ میهن پرست کشور، خط سیاسی خود را در ارتباط با حوادث و مسئله دونباس قاطعانه مشخص کرده اند. ما این مسائل را در 24 آوریل 2021 خطاب به مردم برادر اوکراین، در هجدهمین کنگره حزب کمونیست فدراسیون روسیه به وضوح بیان کردیم. ما موضع خود را در فراخوان اخیر کمیته مرکزی حزب خطاب به برادران اوکراینی، با عنوان «به نام پیوندهای مقدس رفاقت!» را بیان کردیم. ما به خوبی می‌دانیم، مردم روسیه و اوکراین طالب جنگ و آدم کشی نیستند. در عین حال مردم و کشورهای اروپایی نیز خواهان جنگ نیستند اما این ایالات متحده است که به جنگ نیاز دارد. واشنگتن در چند دهه گذشته، در همه جنگ ها و شرارت های خود شکست خورده است. کره، ویتنام، عراق، افغانستان از جمله کشورهایی هستند که ایالات متحده در آنها جنگ کرده و به شکل فضاحت باری شکست خورده است. اکنون آنها، با فراموش کردن شکست های گذشته، اشتیاق خود را برای برافروختن جنگ دیگری نشان می دهند و این بار تلاش دارند تا جنگ جدیدی را توسط دیگران و در منطقه دیگران براه اندازند. این بار مردم اوکراین را می خواهند تبدیل به گوشت دم توپ جنگ کنند. حمایت های سیاسی، تحویل تسلیحات انبوه (مرکب از موشک و تانک) و  فعالیت های مستشاران غربی آشکارا مقامات کیف را به یک ماجراجویی نظامی خونین سوق می دهد تا خون روس ها و اوکراینی ها ریخته شود. اجازه دادن به این جنون، اجازه دادن به یک جنایت تاریخی دیگر است. ما باید هر کاری را که از دستمان بر می آید با همراهی مردم کشور چند ملیتی اوکراین برای جلوگیری از اجرای این نقشه شوم انجام دهیم .

درگیری نظامی با روسیه به واشنگتن این امکان را می دهد تا کشورهای اروپایی را مجبور به تحریم های جدید علیه اقتصاد روسیه کند. امریکا نگران امنیت اوکراین نیست، بلکه نگران ناتوانی خود برای خروج از بحران حاد سرمایه داری حاکم است. برای امریکا مهم است که با نابود کردن «نورد استریم 2» و وابسته ساختن اروپا به گاز گران قیمت خود، سود و مزایای جدیدی به دست آورد. اینست ریشه واقعی بحران نظامی کنونی در اوکراین.

امروز بسیار مهم است تا اراده خود را نشان دهیم، همانطور که در سال 2008 از مردم آبخازیا و اوستیای جنوبی حمایت کردیم و به همان ترتیب که از دولت های قانونی سوریه، بلاروس و قزاقستان پشتیبانی کردیم. اکنون نیز وقت آنست تا اراده خود را برای کمک به مردم دونباس نشان دهیم.

ما توسط زنجیره ای از کشورهای غیردوست احاطه شده ایم. عقب نشینی بیشتر غیر ممکن است و دیگر جایی برای عقب نشینی وجود ندارد. غرب باید عزم روسیه را برای دفاع از منافع ملی و دوستانش احساس کند.

البته حاکمیت روسیه نیاز به تکیه گاه بیشتر مردمی دارد. لذا چنانچه حمایت موثر از حقوق توده های وسیع مردم کشور ما امکان‌ پذیر شود و مسیر اقتصادی کنونی به طور اساسی تغییر کند در آن صورت کاری می‌شود کارستان. حزب کمونیست فدراسیون روسیه وضعیت کنونی اجتماعی- اقتصادی را نمی‌ پذیرد و به زحمتکشان برنامه‌ ای برای تغییر با عنوان «ده گام تا قدرت خلق» و راه رشد سوسیالیستی را پیشنهاد کرده است. البته مشکلاتی وجود دارد که نیاز به راه حل فوری دارد. ما آماده حمایت از اقدامات مقامات رسمی برای محافظت از امنیت روسیه و هموطنانمان در جمهوری های مردمی دونباس هستیم.

روسیه نمی تواند و نباید اجازه دهد شهرها و روستاهای دو جمهوری خلق تصرف شوند و نمی تواند تهدید قتل عام وحشیانه غیرنظامیان محاصره شده توسط باندهای فاشیست و افراطی را نادیده بگیرد.  جنگ طلبان باید حقیقت را از اعماق زمان به یاد بیاورند: «کسی که شمشیر می کشد با ضربه شمشیر نیز هلاک خواهد شد». تا زمانی که متجاوزان آماده تهاجم می باشند، آرامش و صلح در جهان ما همیشه در خطر است. بار دیگر زمان آن رسیده است تا روسیه به وظیفه تاریخی خود عمل کند و از ماجراجوئی های ایالات متحده و متحدین آن جلو گیری کند!

 

https://www.rline.tv/news/2022-02-14-gennadiy-zyuganov-priznanie-dnr-

i-lnr-dolzhno-stat-tverdym-otvetom-rossii-na-provokatsii-ssha/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: