ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آماری که دبیرکل موتلفه لوُ داد

200 میلیارد دلار پول ایران

در گرو لغو تحریم هاست!

 
 
 

 

 

پس از فوت حبیب الله عسگراولادی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، خرقه رهبری این حزب سرمایه داری تجاری - بازاری به اسدالله بادامچیان رسید. عسگراولادی چند سر و گردن از حاج عراقی رهبر ارشد موتلقه اسلامی که در همان ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ترور شد،  پائین تر بود و بادامچیان چند سروگردن از عسگراولادی کوتاه تر. حاج عراقی از اعضای زندانی موتلفه در زندان شاه بود و منش او با بقیه اعضای موتلفه تفاوت داشت. محمد علی عموئی از افسران حزب توده ایران در زمان شاه با اعضای موتلفه در زندان قصر بود و او در کتاب خاطراتش می گوید که حاج عراقی با بقیه دارو دسته موتلفه تفاوت داشت. حاج عراقی به محض آزاد شدن از زندان شاه رفت پاریس و کنار آیت الله خمینی قرار گرفت و همراه او به ایران بازگشت. خمینی به او بسیار اعتماد داشت و به همین دلیل او را رئیس زندان قصر کرد. آن زمان زندان اوین دوباره راه اندازی نشده بود و زندان قصر زندان دستگیر شدگان دوران شاه بود.

پر و پود حزب موتلفه پس از مرگ عسگراولادی ریخت به دو دلیل. نخست این که خود عسگراولادی داری نفوذ و اعتباری میان روحانیون و حکومتی ها داشت و در کابینه میرحسین موسوی هم وزیر بود و دوم، انتقال بخش عمده واردات به شرکت های وابسته به سپاه سپرده شد و دست موتلفه کوتاه شد. حتی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد که در واقع دولت متحد موتلفه بود.

برای درک ظرفیت سیاسی بادامچیان کافی است به سخنان اخیر او اشاره کرد که ضمن چاپلوسی رهبر و رئیسی و مجلس از دهانش یک آمار جالب توجه بیرون پرید. او گفت:

«دولت قبل مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی، مسکن، روابط خارجی و ... ایجاد کرد و به تفکر غربی آنها نقد داشته و داریم. اما دولت کنونی به دنبال حل مشکلات است . حل مشکلات به راحتی نیست و باید حوصله کرد و وقتی با سیاست‌های غلط بانک مرکزی و دولت گذشته دلار ۳ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومان شد، لذا نمی‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به سرعت کاهش یابد.

ما در حال پیشبرد سیاست‌های خود در جهان هستیم و در شرایط کنونی ایران نفت خود را با قدرت می فروشد و آمریکایی‌ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. ما علیرغم تهدیدات آمریکا نفت خود را در ونزوئلا می‌فروشیم.

ایران اسلامی یک دلار بدهکاری ندارد. در حالی که ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت ایران را بلوکه کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: