ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 بهمن

انتقاد رهبر از برجام

تلاش همزمان برای احیای برجام!

 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی در تازه ترین سخنرانی خود که در آن انتقادهای اخیر به پرونده های اقتصادی در سپاه را رد کرد و آن را "لجن پراکنی" ارزیابی کرد، اشاراتی نیز به قرار داده برجام داشت. او مانند همیشه در نقش اپوزیسیون درون حکومتی گفت که دولت قبلی در قرار داد برجام به نکاتی که او تذکر داده بود عمل نکرد و مشکلات امروز ناشی از همان عدم توجه است. او نگفت که آن نکات که ایشان تذکر داده و عمل نشده کدام بوده؟ و مشکلاتی که اکنون بصورت بحران در کشور وجود دارد همگی ناشی از برجام و بی توجهی به تذکرات ایشان است؟ یعنی اگر آن نکات مجهول مراعات می شد این حجم از فساد و دزدی و اختلاس را در حکومت شاهد نبودیم؟ این گرانی تاریخی و فقر تاریخی تر را شاهد نبودیم؟

این شیوه و این سیاست بازی های رهبر جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده که حتی ابراهیم رئیسی هم خود را وارد حوزه مذاکرات وین نمی کند تا در آینده کاسه کوزه ها بر سر او شکسته نشود. او اگر یک زیرکی در دوران ریاست جمهوری اش از خود نشان داده باشد همین کنار کشیدن خود از مذاکرات اتمی است. در ادامه همین زیرکی، او به گونه ای عمل کرده که همه ببینید و به این نتیجه قطعی برسند که سیاست خارجی بطور عام و مذاکرات اتمی بطور خاص دراختیار رهبر است.

درحالیکه در تهران رهبر جمهوری اسلامی خود را منتقد برجام معرفی کرد، در وین مذاکرات اتمی به لحظات پایانی رسیده و میرود تا برجام احیاء شود، البته اگر موشکی بصورت تحریک آمیز شلیک نشود و یا یک ماجراجوئی جنجالی دیگر به صحنه آورده نشود!

اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین، بسیار زیرکانه و مستند به یک توئیت از جانب باقری کنی مذاکره کننده اتمی ایران، این مذاکرات را درمرحله پایانی اعلام کرد. او گفت: با این توئیت علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین درباره روند گفتگوها موافقم. که نوشته است: اکنون زمان اتخاذ تصمیمات نهایی در گفتگوهای وین درباره برجام است.

اولیانف اضافه کرد: هنوز برای نهایی کردن متن نهایی توافق به زمان نیاز داریم.

علی باقری در توئیت خود نوشته بود: پس از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.  زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات وین نیز گفته است "پیشرفت واقعی" ایجاد شده است.

فیلم: نشست تک به تک باقری کنی با همآهنگ کننده اروپائی مذاکرات وین

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: